[Radio Love] Vlad Craioveanu: Daca nu-ti trisezi meseria, oamenii apreciaza produsul pe care il faci

[Radio Love] Vlad Craioveanu: Daca nu-ti trisezi meseria, oamenii apreciaza produsul pe care il faci

La inceput, radioul a fost un hobby pentru Vlad Craioveanu. L-a descoperit cand i-a propus mama lui sa mearga la o emisiune cu adolescenti pe care o facea Liliana Hinoveanu la Radio Oltenia Craiova. Nu s-a descurcat de nicio culoare ca invitat, dar oamenilor de la radio le-a placut vocea sa si l-au chemat sa faca un top muzical. Avea 15 ani, iar radioul romanesc era, pe atunci, in perioada magica de inceput.

Astazi, la aproape 30 de ani de prezenta in aer si aventuri prin toate posturile cunoscute de radio, Vlad Craioveanu este una dintre vocile cele mai autentice din eter. Spune ca mare parte din traiectoria sa la radio a fost marcata de Andrei Gheorghe.

”S-a intamplat de cateva ori ca una sa gandesc si sa transimt altceva, diametral opus cu ideea de baza si, in plus, sa mai si generalizez pe stare de nervi. Lucru total gresit. Dar oricum sunt pline radiorile de oameni perfecti. Fara mine era plictiseala. Am invatat sa ma temperez, radioul e chiar terapeutic in sensul asta”. 

Pe Vlad Craioveanu il ascultam in diminetile de munca la Smart Radio, iar in continuare povestim cu el despre radioul romanesc de azi si din alte vremuri.

 

Inceputurile la radio

Aveam un aparat ric 03 foarte mic, cu o singura casca si ma invarteam prin casa sa prind posturi straine pentru ca ma exapera ce era pe radioul de stat si uneori mai prindeam si ceva in engleza. Ascultam Europa libera si Vocea Americii cu ai mei, iar pe cont propriu ce mai prindeam si eu cand erau conditii atmosferice prielnice.

Am inceput sa fac propriu zis radio la Radio Oltenia Craiova fiind invitat intr-o emisiune pentru adolescenti facuta de Liliana Hinoveanu, Dumnezeu sa o odihneasca. Mie nu prea mi-a placut experienta pentru ca am avut mari emotii, dar cei de acolo au zis ca ar mai trebui sa vin ca totusi am ceva. Iar dupa aceea am facut un top muzical.

Le multumesc inca o data oamenilor de acolo. Dupa care au venit radiourile comerciale, pe care nu are rost sa le mentionez ca sunt multe. Iar ca exemplu de ceea ce mi-a placut si chiar mi-a marcat traiectoria, evident, Andrei Gheorghe.

 

Ce are radioul special inca

Viteaza de comunicare, lejeritatea, pentru ca poti sa-l faci si in chiloti ca nu te vede nimeni, o legatura cumva mai intima cu ascultatorul, muzica si contacte cu oameni pe care e greu sa-i intalnesti altfel.

 

Prima emisiune de succes

Prima de succes a fost la Radio Sud Craiova si se numea “De 6 cu Vlad”. Primul invitat jur ca nu mi-l amintesc, probabil a aparut destul de tarziu pentru ca eram destul de egomaniac pe atunci. Microfonul era my precious.

 

Ce te interesa la inceputuri

Sa nu ramana nimeni indiferent dupa ce ma aude. Sa amuz, sa sochez, sa dau energie sau chiar sa infurii. Sa nu ramana nimeni indiferent. Cand am inceput sa fac radio, era totul cu ceva mai mult impact si era normal sa fie asa, romanii din pacate au facut cunostiinta cu FM-ul abia in anii `90 si era acea energie de pionierat care a fost magica.

 

Greseli in aer

Am facut si greseli. S-a intamplat de cateva ori ca una sa gandesc si sa transimt altceva, diametral opus cu ideea de baza si in plus sa mai si generalizez pe stare de nervi. Lucru total gresit. Dar oricum sunt pline radiorile de oameni perfecti. Fara mine era plictiseala. Am invatat sa ma temperez, radioul e chiar terapeutic in sensul asta.

 

Brandul personal si omul de radio

Vezi tu, in afara de a fi eu si de a  face lucrurile asa cum le vad eu si de a nu ma lasa robotizat de corporatie, nu am avut nici o strategie de brand. Consider ca, daca nu-ti trisezi meseria, e fair enough, iar oamenii apreciaza produsul pe care il faci.

 

Subiectele care te preocupa

Ma preocupa foarte multe din ce ignora ceilalti si poti auzi ce anume de la 8 dimineata de luni pana vineri pe Smart Radio.

 

Alte proiecte in afara de radio

TV, trebuie sa apara.

 

Reclame, brand endorsment

Fac de toate, dar ce fac acum, le mai spun numele odata? Vor trebui sa ma plateasca din nou.

 

O privire peste peisajul radio autohton

Este conform cu gusturile ascultatorilor si al directorilor de programe  as zice. A murit Andrei Gheorghe, asta este o schimbare din ultimii ani. Impostura a ramas. Am depasit perioada in care ma enerveaza ceva, poate ma intristeaza putin lipsa oamenilor care sa vibreze radio si sa te tina lipit de aparat, sa astepti sa auzi cu nerabdare despre ce va mai vorbi.

 

Ce isi doreste ascultatorul roman sa auda la radio

Informatiile astea apar in sondaje. Obiceiurile de ascultare nu s-au schimbat la modul relevant, poate doar in sens tehnologic s-a schimbat ceva: acum oamenii au internet in masina, iar optiunile s-au inmultit.

 

De ce e nevoie la radio

De timpul ascultatorilor.

 

Cine a ucis radioul

Nimeni nu l-a ucis, s-a transformat doar intr-o treaba amatoriceasca, hahaiala si un instrument de imagine. Si doar atat, pentru unii. Radioul va fi salvat de presiunea tot mai mare a digitalului, care il va obliga sa ridice calitatea continutului pentru a nu fi inlocuit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related