[Trenduri 2020] Claudia Chirilescu: Anul 2020 va fi anul simplitatii, al redescoperirii a ceea ce este important pentru fiecare dintre noi

[Trenduri 2020] Claudia Chirilescu: Anul 2020 va fi anul simplitatii, al redescoperirii a ceea ce este important pentru fiecare dintre noi

Putem cadea de acord cu totii ca exemplele promovate pe retelele sociale prin care ni se ofera retete catre succes, sunt enervante. Nu pentru ca ajung altii, si nu noi, la succes prin ele, ci pentru ca nu exista reteta universala. Asta crede si Claudia Chirilescu, Director General Spoon.

Vorbind, pe de alta parte, despre trendurile cu care rezoneaza, Claudia aminteste despre minimalism, simplificarea vietii, moderatie si control de sine, aspecte de altfel, vechi de cand lumea, reprezentate prin termeni ca Sophrosyne si Lagom, datand din Grecia Antica.

”Am mai observat cum creste fenomenul de bula, adica cum fiecare traieste in propriul univers, are acces la un anumit set de informatii, in urma caruia i se consolideaza un adevar particularizat.”

Despre acestea, dar si despre burnout-ul in Romania si generatia Z pe piata muncii, in randurile de mai jos.

 

Cum se nasc trendurile

Trendurile se nasc ca urmare a adaptarii oamenilor la conditiile de mediu. Daca un grup de persoane cu influenta publica isi schimba comportamentul sau vehiculeaza un set nou de atitudini si valori, iar audienta se regaseste in situatia respectiva si considera ca adaptarea propusa este o solutie, o va adopta la randul ei. Astfel, trendul devine mainstream.

Pai, daca luam anul 2019, a fost anul celor 3 C: climate change & corruption. Deci, toate deciziile pe care le vom lua in 2020 vor fi influentate de aceste aspecte si ele vor urmari sa nu stimuleze cresterea celor 3 C.

 

Trenduri in 2020

In comunicare vorbim pe de o parte de o consolidare a unor comportamente nascute in urma cu cativa ani, printre care amintesc: cresterea timpului petrecut pe social media, supraconsumerismul, paradoxul alegerilor.

Eu vad cum creste trendul de minimalism sau, mai general vorbind, o preocupare din ce in ce mai pregnanta a multor categorii de oameni catre un echilibru de sine, catre o simplificare a vietii si o gestiune a stresului care vin dinspre toate sferele: profesional, personal, calitatea timpului liber, preocuparea pentru sanatate, interesul pentru dezvoltare personala, dorinta de a calatori. Si este greu sa le bifezi pe toate, iar nemultumirea  rezultata din restanta la unul dintre aceste capitole se manifesta prin stres.

Sophrosyne – este un concept din Grecia antica care inseamna un echilibru la care un individ poate aspira prin temperament, moderație, prudența, puritate, ambient și control de sine.

In designul de interior, marcat puternic in ultimii de ani de Hygge, a aparut un nou concept,  tot scandinav, care va schimba modul în care ne decorăm casele și avem grijă de sănătatea noastră. Lagom: o îmbrățișare a moderației în orice, de la mâncare la bunăstare. Vorbim despre un echilibru perfect între minimalism și supraaglomerat, rezultând un spațiu curat, calm, care este, de asemenea, cald și primitor.  Este important sa tinem cont de aceste concepte, caci ele influenteaza deciziile de achizitii pe care indivizii le iau atunci cand achizitioneaza un produs sau serviciu. 

 

Anul 2020 va fi al…

Anul 2020 va fi anul simplitatii, al redescoperirii a ceea ce este important pentru fiecare dintre noi (un an cu un asa branding frumos, trebuie sa ramana un an memorabil pentru fiecare).

Nu va mai fi despre supraconsum. Toata problematica legata de supraproductie, poluarea rezultata din prea multe bunuri care apoi raman in natura, schimbarile climaterice, aglomerarile urbane in care traim peste tot pe glob, etc, ne vor conduce spre nevoia de a ne regandi viata si ce insemna a trai bine.

 

Cel mai enervant trend din 2019 

Exemplele promovate pe retelele sociale prin care ni se ofera retete catre succes. Nu exista retete pentru toti, pentru ca suntem indivizi unici si trebuie sa ne construim propriul drum. Lebedele negre (cartea Lebada neagra - Impactul foarte putin probabilului de Nassim NICOLAS TALEB), adica situatiile de succes rasunator sunt... lebede negre.

 

Responsabilitate sociala

Continuand pe aceasta tema, sper ca va aduce reglementari legislative care vor privi aceasta problematica. Schimbarile care se vad in rezultate vizibile vin cu legi, altfel omul se schimba greu. Deci vreau sa vad lege care reglementeaza ambalajele de unica folosinta, traficul si masinile nefolosite si lasate pe marginea strazii sau pe trotuare, asa, pentru inceput.

 

Burnout-ul in Romania

Eu sper sa se discute caci este real. Personal, am inceput sa meditez acum 2 ani pentru a ma recupera dintr-o situatia de acest gen si continui sa meditez pentru a-mi gestiona stresul.

La Spoon, noi respectam programul de lucru si nu se sta la birou peste ora 18:00, astfel incat sa avem si timp sa ne refacem. Vinerea avem short Friday si o zi pe luna work from home. Pana acum, aceasta formula pare sa fie potrivita. Eu sunt o sustinatoare a saptamanii de lucru de 4 zile. Abia astept sa fie reglementata la nivel european.

 

Influencers, big/small data, podcast, bugete

Big data este apanajul marilor giganti precum Google, Facebook, Amazon, Microsoft care detin multe date. Noi, agentiile de comunicare locale, ramane sa ne demonstram expertiza pe zona de soft skils de continut si pe implementari dictate de marile corporatii. Podcast-urile vor creste foarte mult in anii urmatori.

Am mai observat cum creste fenomenul de bula, adica cum fiecare traieste in propriul univers, are acces la un anumit set de informatii, in urma caruia i se consolideaza un adevar particularizat. Probabil va fi mai greu sa cresti un brand global, daca nu esti Rihanna, si ciclul de viata va fi mult mai rapid.

 

Generatia Z pe piata muncii

Din cate am citit, dar si din experienta personala de interactiune cu reprezentantii acestei generatii, am observat ca sunt mai increzatori in ei, au opinii mai bine conturate, pe care nu ezita sa le exprime public. Sunt in egala masura mai atrasi de branduri (vezi fenomenul Gucci) si mai nesiguri referitor la alegerile personale care nu cadreaza cu ale grupului.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related