[Trenduri 2020] Cristina Comanici: Am început să fugim de corporații și să avem mai multă încredere în oameni

[Trenduri 2020] Cristina Comanici: Am început să fugim de corporații și să avem mai multă încredere în oameni

De când am pornit seria trendurilor, au reușit să apară altele noi. Și numaidecât ținem cont de ele. Mai puțin, însă, ne dorim să scoatem la întrebări subiectul unui virus. Coronavirus. Că parcă n-am vrea să vedem cum oamenii folosesc acest context pentru promovare. Pas, pas, pas. Ținem prea mult la aura noastră. Și karma nu ne-ar ierta-o.

Revenons à nos moutons - trendurile. Așadar, video. Mai multe vi-de-o. Vedeți că ele sunt pe placul oamenilor. Cel puțin, asta afirmă cam toți respondenții noștri. De această părere este și Cristina Comanici, Manager Dezvoltare la Purple Media. Luați aparatele în mână și spor la făcut vizualizări.

Comunitățile, nu grupurile, vor continua și se vor afirma în acest an, ne spune Cristina și în calitate de Brand Ambasador al comunității Social Media în Culise. O credem, pentru că știe cum stau lucrurile din interior. Ea ne mai povestește despre influencer marketing, personal branding și importanța conținutului în afaceri. O altă privire asupra acelorași tendințe, de la Cristina Comanici.

 

2019

Văd cum tot mai mulți antreprenori încep să investească în publicitatea digitală. În sfârșit!

Și tot mai mulți încep să ceară de la agențiile de publicitate cifre și statistici reale. Intră în esența lor, merg la diferite cursuri ca să se instruiască și să înțeleagă ce să ceară de la cei cărora le-au încredințat prezența online a afacerilor sale. Asta, după mine, e cel mai bun lucru, care ia amploare, și care s-a întâmplat anul trecut în domeniul meu.

Plus la asta. Afacerile au început să înțeleagă importanța conținutului. Nu toți ce-i drept, dar mulți. Comunicând zi de zi cu clienții noștri, am observat faptul că aceștia încep să țină pasul și să conștientizeze faptul că trebuie să ofere valoare înainte de a-și vinde produsele sau serviciile.

Am remarcat accentul pe conținutul video. Tot mai mulți creatori de conținut, influenceri, specialiști și chiar antreprenori au pus mâna pe cameră sau telefon și au început să filmeze video cu nemiluita. Asta e bine. După cum spunea și Brian Rose, video este cea mai scurtă și eficientă metodă de a transmite mesajul tău și a primi feedback. Ai o idee? Fă un video și află dacă urmăritorii tăi ar fi interesați de ea. Vrei să lansezi ceva nou? Același lucru.

Video a intrat în feed-ul nostru și sper să se rețină pe mult timp acolo.

 

Ce rămâne?

Conținutul video. Cel mai important aici este să înțelegi cine este publicul tău și care este valoarea pe care trebuie să o transmiți prin video. Conținutul video trebuie să devină cât mai personalizat în funcție de publicul pentru care este creat, iar asta va aduce roade mult mai mari pe termen lung.

Comunitățile. Accentuez. Comunitățile - nu grupurile. Eu fac parte din multe grupuri. Dacă e să mă uit în Facebook, am peste vreo 2 -3 sute. Însă, pot spune cu fermitate că fac parte dintr-o singură comunitate - Social Media în Culise. Asta e pentru că aici am primit informația și sprijinul de care am avut nevoie. Și am oferit și eu la rândul meu. Până la urmă oamenii au nevoie de a fi parte a ceva. Este normal ca oamenii cu aceleași interese să creeze comunități unde să ofere și să primească conținut nișat, valoros pentru ei.

Și observ că și Facebook favorizează în multe cazuri grupurile. Aștept cu drag să văd ce instrumente va pune la dispoziția celor care gestionează și dezvoltă comunități.

 

Trenduri 2020

Se va dezvolta Influencer Marketing-ul. Oamenii au devenit alintați pe Social Media. Nu mai credem orice companie care țipă în gura mare că are „15 ani de experiență” și „cea mai profesionistă echipă”. Am început să fugim de corporații și avem mai multă încredere în oameni. Tocmai de-asta, influencerii, mai ales cei care au o audiență activă, cu care comunică intens, vor fi abordați tot mai des de companii cu scopul de a promova un anumit produs.

Văd cum antreprenorii și specialiștii au început să pună accent și pe Personal Branding

Asta tot e de bine. La fel se rezumă la faptul că oamenii fug de corporații și vor să vadă alți oameni. Ies în față cei care au ceva bun de spus. Presupun că ne așteaptă o dezvoltare rapidă în 2020 și a acestei direcții. Să urmărim și să vedem. )

 

Eco, egalitate de gen, GDPR, încălzirea globală

S-a vorbit. Și atât. Preocupări serioase despre aceste subiecte nu am observat în piață.

GDPR-ul nu afectează mult antreprenorii din Republica Moldova, în schimb, dacă aceștia colectează într-un mod sau altul datele personale ale clienților, trebuie să se înregistreze ca Operatori de date cu caracter personal. Clienții noștri au trecut prin această procedură și asta mă bucură. Dar sunt conștientă că marea majoritate, probabil nici nu au auzit de acest concept. Sau nu știu că pot fi amendați. Până la urmă observ că deseori, până nu se aude de vreun caz că a fost amendată vreo companie, cei din jur nu se gândesc din timp că ar fi cazul să respecte legea. Până la urmă fiecare alege ce să facă.

Am observat din partea utilizatorilor o preocupare mai mare față de datele lor personale. În mare parte a apărut după ce a fost mediatizat scandalul cu Cambridge Analytica și odată cu apariția filmului The Great Hack.

În 2020, va crește gradul de conștientizare a utilizatorilor că informația lor personală este un activ pe care au dreptul să îl păstreze privat. Și să îl împartă doar cu cei care vor. Vor înțelege că informația utilizată în anumite scopuri poate schimba mișcări, păreri și duce lumea într-o direcție sau alta.

 

Responsabilitatea civică & politicul

Sincer? Slab spre foarte slab. În Social Media am văzut 1-2 companii, care să îndemne oamenii să meargă la vot. În schimb, am văzut companii, care au fost presate să posteze un text în susținerea guvernării de pe atunci. Dacă ar fi fost o singură companie, aș fi presupus că într-adevăr au susținut guvernarea. Dar când vezi o serie de companii, care postează același text, cu mici modificări, începi să-ți pui întrebări. Iar răspunsul nu este nici pe departe unul îmbucurător.

Cred că antreprenorii încă se tem de puterea politică. Se tem și din cauza asta aleg să stea deoparte. Logica este următoarea - mai bine nu mă implic deloc decât să spun ceva, pentru care aș avea neplăceri. Frica e cel mai mare impediment și nu mă miră.

 

Evoluția pieței

Simt că în 2020 va mai veni un val de educare intensivă a antreprenorilor în digital.

Asta bucură, pentru că un antreprenor educat înțelege diferența dintre un serviciu calitativ și unul necalitativ. Pentru că antreprenorii vor da tonul și vor pune agențiile și specialiștii la treabă. Pentru că ei vor cere rezultate și vor înțelege că trebuie să investească buget pentru asta. În așa mod, pe piață își vor face loc și vor domina specialiștii și agențiile care sunt axați pe rezultate, transparență și etică. În același timp, recomandarea mea pentru antreprenori este să analizeze cu mare atenție, atunci când aleg cine să-i instruiască. Nu întotdeauna un nume care este des auzit poate livra informație valoroasă, de care ai nevoie. Vă propun să cercetați un pic piața și feedback-urile înainte să mergeți la un curs.

 

Proporțiile bugetelor

Bugetele vor crește. În online mai mult decât în offline. La Purple avem clienți care au plecat din offline de tot, imediat ce am început să colaborăm. Știți care a fost argumentul principal pentru această decizie? În digital poți măsura TOT. De la câți oameni văd publicitatea ta, la câți au fost pe site, câți au vrut să cumpere, dar s-au răzgândit, și câți oameni au ajuns în final să cumpere de la tine, online sau offline. Exact și concret.

 

Influencers

Observ un interes în creștere a afacerilor față de influenceri. Un trend bun este faptul că afacerile încep să opteze pentru colaborări de lungă durată, cum a făcut Conluxart cu băieții de la Zebra Show. Pe lângă asta, aleg micro influenceri, care au între 5 și 15 mii de urmăritori, în locul influencerilor mari.

Sunt de acord cu acest trend și recomand același lucru și clienților mei. De ce fac asta? Pentru că postarea ta în feed-ul unui influencer, care mai are încă vreo 10 postări la fel de comerciale, ca și cea pregătită despre tine, se pierde ca soarele noaptea. În schimb, atunci când alegi o colaborare de lungă durată ai de câștigat și tu, și influencerul, și publicul acestuia.

În același timp, antreprenorii ar trebui să le permită influencerilor să-și aleagă stilul promovării. Ei își cunosc mai bine publicul și înțeleg mai bine în ce manieră să vorbească despre produsul vostru, ca acesta să fie interesant publicului său. Încredere. Asta vă îndemn să oferiți și sunt sigură că rezultatele nu se vor lăsa așteptate mult timp.

 

În loc de concluzie

Fii acolo unde este publicul tău. Urmărește-l cu conținut valoros și personalizat. Nu împușca ca din mitralieră în toți. Adaptează-te rapid la noutățile platformelor de promovare. Alege cu atenție oamenii cu care colaborezi, iar odată ce i-ai ales, oferă-le încredere și recunoaștere.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related