Anul trecut, de Crăciun, ING Bank a ales să sprijine Asociația Dăruiește Aripi – al cărei obiectiv era susținerea a 120 de copii cu boli cronice grave din Dobrogea prin monitorizare la domiciliu cu ajutorul personalului medical specializat. Un program foarte important deoarece pentru acești copii, în primii cinci ani de la terminarea tratamentului din spital, există o probabilitate mare de revenire a bolii și, cu cât aceasta este surprinsă mai din timp, cu atât cresc șansele de supraviețuire.
„Campaniile pe care le propunem clienților și comunității din social media vin în sprijinul unor grupuri vulnerabile. Cel mai important pentru noi însă e să alegem o cauză socială complexă, poate puțin cunoscută de către public sau cu o miză mai dificil de comunicat, așa încât printr-un mesaj creativ și mecanisme potrivite să putem genera nu doar strângere de fonduri, cât și să aducem oamenii mai aproape de cauză.”, Alexandra Maier, Sr. Corporate Social Reponsibility Specialist la ING România.
„Digitalul este în ADN-ul brandului ING, iar asta se vede în toate campaniile noastre, inclusiv în cele prin care promovăm cauze sociale. E foarte important să înțelegi comportamentul oamenilor în social media și să găsești de fiecare dată mecanisme noi prin care să îi surprinzi și să îi faci să se implice, profitând de cele mai atractive features ale platformelor.”, Iuliana Costache (Duță), Sr. Social Media Specialist la ING România.
Pe Instagram, mecanismul de promovare ales de L2 și Creative VR a fost crearea unui filtru pe care utilizatorii îl puteau folosi pentru a le trimite gânduri bune copiilor și a promova cauza. Pentru fiecare InstaStory realizat cu ajutorul filtrului Dăruiește o speranță ING a donat 3 euro asociației Dăruiește Aripi, iar cei care au dorit să doneze personal pentru cauză au putut face asta prin ING Home’Bank.
În cele 12 zile de campanie filtrul Dăruiește o speranță a adunat aproape 1.3 milioane de impresii, peste 18.000 de capturi și peste 3000 de shares direct pe InstaStories. Campania a inclus suplimentar și o linie de comunicare pe Facebook și o componentă puternică de influential marketing.
„La nivel internațional creatorii de filtre au sute de mii, sau chiar milioane de urmăritori, cu mult peste orice alt influencer clasic care nu are propriul filtru. De câte ori un utilizator alege să se exprime printr-un filtru, el promovează automat și voluntar brandul, în cazul nostru și cauza CSR - cu zero costuri.
Dacă se întâmplă să fie un utilizator cu audiență mare, beneficiul e maxim. De aceea acest tip de campanii au un engagement uriaș comparativ cu orice altă formă de campanie de digital marketing de până acum.”, Alex Dohotaru, Creative VR.
„Ne bucură foarte mult să avem parteneri ca ING, cu deschidere spre mixul actual, care înțeleg cât este de important să se alinieze cu noile forme de expresie.
Toate platformele principale de social media au dat frâu liber creativității prin experiența AR, sub forma filtrelor – în Instagram deja vorbim de o nouă etapă în e-commerce cu ajutorul AR, pe TikTok fac parte din mixurile cu potențial mare de viral.
În combinație cu influential marketing și prin prisma unei noi generații de creatori de conținut AR-ul a luat deja un avânt puternic și va crește substanțial rezultatele brandurilor în social media, schimbând totodată și paradigma în care gândim campaniile, integrăm soluțiile și facem legătura între online, offline, creatori și target.
La intersecția dintre tech, creatori de conținut și influential se definește o nouă linie de abordare, în care brandurile pot evita o mare parte din cinismul și scepticismul din mesajele de marketing.
Inovația și storytelling-ul definesc noi căi de expresie, filtrează și promovează mesaje curatoriate nu doar de brand ci și de comunități puternice, care aleg să crească o cauză, un trend, să transmită un mesaj.", Ioana Ceapă, L2.
Echipele participante:
L2 x CreativeVR x Squad: Oana Maria Zaharia (Copywriter L2), Ana Zambori (Art L2), Radu Râpeanu (Creative Director L2), Daian Man (Creative Mastermind L2), Alex Dohotaru (Creative Mastermind CVR), Costin Spiridon (Creative New Tech Developer CVR), Diana Constantinescu (Project Manager Squad), Geia Manole (Project Manager Squad), Geanina Rădulescu (Influential Marketing Manager Squad), Ioana Ceapă (Head of Strategy & Partner L2, Squad), Mih Lovin (Creative Partner L2, Squad, CVR).
ING: Dana Nacu (Gretcu) - Content and Social Media Lead, Corina Manole - Sr. Content Marketing Specialist, Iuliana Costache (Duță) - Sr. Social Media Specialist, Alexandra Maier, Sr. Corporate Social Reponsibility Specialist
L2 și Creative VR fac parte dintr-o structură de business și shared knowledge ce cuprinde:
:PGM! - agenție de event planning & developing cu peste 10 ani de implementări a unor proiecte de anvergură din România.
:PGM! are are în portofoliu clienți precum ING Bank, Orange, Mercedes-Benz, Johnson & Johnson, UiPath, Haribo, Mercedes-Benz Financial Services și o serie de recorduri BTL-istice din piață.
Creative VR - studio de tehnologie și marketing experiențial, axat pe VR, Augmented Reality și tehnologii emergente în events și retail. Proiectele realizate de CVR sunt direct cu brandurile: Orange, BCR, ING, Janssen, Pfizer, Nestle, cât și/sau cu agențiile de BTL, PR, media, digital.
Tammy.Studio - creează instalații artistice si pop-up-uri conceptuale , uneori interactive dar întodeauna instagramabile, plusând în paralel cu realizarea de vizualuri dedicate conturilor de social media ale brand-urilor ce îmbină tehnici de foto-manipulare și modelare 3D.
L2 - studio de creație axat pe proiecte digital natives, în portofoliul căruia se regăsesc clienți precum: ING România, Deloitte, Iconic Estate, Jacobs Douwe Egberts, Samsung, Orange România, Lelograms, Odysea Sailing, Mentoring Generations by Brâncoveanu, HARIBO.
SQUAD - agenție de influential marketing, având în portofoliu creatori de conținut din cele mai diverse nișe, rezidenți în Instagram, Youtube, TikTok și clienți precum: ING, Orange, Jacobs Douwe Egberts și diverse agenții de PR, media, digital.