[Bilant 2019] Catalin Albu: Mi-ar placea ca agentiile sa-si recapete aura de odinioara

[Bilant 2019] Catalin Albu: Mi-ar placea ca agentiile sa-si recapete aura de odinioara

Pentru unii oameni, cum ar fi Catalin Albu, Head of Client Business Management – Publicis Romania, 2020 e a treisprezecea luna a lui 2019. Vrem sau nu, a devenit a 13-a luna si pentru seria noastra de final de an care s-a intins, iata, pana la sfarsitul lui ianuarie. Pana la urma, nu conteaza unitatea de masura conventionala a timpului, ci ce facem cu el. Asta am adunat si noi in Bilant 2019: invataturi, experiente si sperante de mai bine. 

Indiferent de numarul anului, industria creativa nu ar exista fara libertate, crede Catalin Albu. Despre creatie si libertate vorbeste el mai jos, dar si despre enervari, influenceri, data si trendurile care vor influenta publicitatea anul acesta.

 

2019, de la inceput si pana la sfarsit

Like a blink of an eye. Asa a fost 2019. La fel ca ultimii 10 ani. Se zice ca timpul trece repede cand te distrezi.

Daca 2018 a fost un an de conquest, 2019 a fost un an al apararii teritoriului si al confirmarilor. Am inceput cu doua pitch-uri pentru un client cu vechime, organizate pentru ca, deh, Procurement. Si am fost reconfirmati pentru urmatorul cincinal. Am continuat cu un alt pitch pentru un client care a vrut sa sara din mers intr-un alt tren si a vrut sa se asigure ca noi suntem in stare sa sarim cu ei. Am sarit si am fost reconfirmati. Am simtit in 2019 ca, pur si simplu, nu putem pierde. Si asta e the best fucking feeling in the world. Cam ca atunci cand alergi primul tau maraton (OK, semi-maraton, in cazul meu) si treci linia de sosire cu cele mai cinstite lacrimi de bucurie in ochi.

 

Cum ai inceput 2020

2020 este a treisprezecea luna a lui 2019. Continuam deci sa ne consolidam relatiile cu clientii, partenerii si colegii. Avem multi oameni noi in agentie, este un aflux de Gen Z-ers in toate echipele, cu care incerc sa tin pasul, doar daca le-as intelege limba straina in care vorbesc.

 

Citatul lui 2019

Credits: The Tiger Lillies

Pentru ca ii da sperante unui boomer ca mine sa creada ca va ajunge sa vada viitorul.

 

 

Romania la 30 de ani de libertate

Sunt printre cei care cred ca nimic nu era mai bine inainte. Nimic. Suna aproape banal pentru orice om nascut dupa anii ’90, dar cred ca cel mai mare castig este dreptul de a nu fi de acord, asa cum spunea si domnul Ratiu in 1990.

 

Libertate pentru tine

Meseria asta nu ar exista fara libertate. Nu prea are sens sa te chinui sa gasesti USP-uri pentru singura marca de pe piata. Si sa ai doar doua ore de prime time. Si sa nu ai influenceri. Wait, asta poate nu ar fi cel mai rau lucru din lume.

 

Proiecte la care ai lucrat in 2019

As mentiona aici un proiect la care am lucrat timp de 12 luni, un nou produs data-driven al agentiei pe care il vedem ca indispensabil in munca oricarui marketeer si om de agentie deopotriva. Lucram anul acesta la implementarea acestei platforme pentru 5-7 clienti majori, so stay tuned, you could be next.

 

Campanii care ti-au atras atentia

Acid test-ul pentru intrebarea asta a fost sa raspund instinctual, dintr-o suflare, fara sa ma gandesc la slide-urile de rational. Doua campanii mi s-au aratat: Whopper Detour, pentru ca nu stiu cum (mai precis, daca) as putea sa ma uit in ochii CMO-ului si sa-i prezint o campanie prin care premiez oameni aflati in magazinele concurentului principal.

Si trisez putin cu a doua mea propunere, dar 15 ianuarie e inca 2019, nu? Este vorba despre Heineken Daniel Craig. Pentru ca este pure entertainement, pentru ca vrei sa o vezi si sa o revezi. Pentru ca nu miroase a publicitate (si ar fi putut foarte bine sa traiasca fara jumatatea de cadru cu camionul Heineken de pe la mijloc). Si, nah, toti suntem un pic de James Bond. 

 

Ce te-a enervat

Political correcteness-ul. Armele. Oamenii care stiu ei mai bine. Publicitarii care lucreaza pentru portofoliul propriu, nu pentru business-ul clientului. Fake news, sentimentul ca, de fapt, nu stim nimic. Procurement-ul. Ah, procurement-ul. Micro-influencerii, macro-influencerii si toti influencerii in between. 

 

Trenduri pentru 2020

Data, fara niciun dubiu. Daaar mi-ar placea sa vad data folosite asa cum a facut Spotify in ultimii ani, nu asa cum inca o facem, mai degraba deconenctat de procesul creativ. Si mi-ar placea sa nu ajungem sa justificam creatia cu data. Samburele creativ, Ideea, nu se poate justifica cu nimic mai bun decat cu goosebumps.

 

Ce ar putea sa fie mai bine in 2020

Mi-ar placea ca agentiile sa-si recapete aura de odinioara, nu doar pentru ca Don Draper se imbraca mai bine decat oricine in ziua de azi, dar pentru ca nu stam foarte bine la atragerea celor mai bune talente din piata.

De multe ori, nu suntem suficient de competitivi pentru a concura cu freelancing-ul si alte forme mai degraba oportuniste de colaborare si cred ca avem nevoie de rigoarea organizationala a agentiilor pentru a fi in stare sa producem campanii care sa schimbe lumea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Sectiune



Branded


Related