Epoca de aur a evenimentelor este iar aici. BTL a fost pe val in 2019 si va sta acolo si in 2020, crede Valentin Vacarus, Managing Director Godmother. Locul de intalnire al brandurilor cu publicul educat e la festivaluri, concerte, activitati sportive, iar campaniile de lansare vor avea in centru testarea si experimentul.
Aici va fi focusul in 2020: comunicare mai putin intruziva. Anul acesta se va vedea preocuparea brandurilor de a livra mai bine, mai personal, mai eficient, mai putin intruziv. Valentin Vacarus pastreaza ce a fost bine in 2019, uita de cele rele si asteapta ce e mai bine de la 2020: mai putina presiune si mai multa veselie in industria creativa.
2019, de la inceput si pana la sfarsit
La inceput de an suntem mereu preocupati sa reevaluam ce putem face ca sa ne dezvoltam si sa ne pastram motivatia. Petrecem mult timp pe subiectul asta, investim mult in workshopuri, traininguri, planuri si cautam conferinte pe care sa nu le ratam. Ianuarie pentru mine este ca o zi de luni: iti seteaza mindsetul pentru tot anul si te ajuta sa ai o directie buna.
Pentru noi a fost the best year din toate punctele de vedere: echipa completa de oameni smart, dedicati, pasionati de ceea ce fac. Proiecte multe, interesante, provocatoare, cu rezultate asumate. Este primul an cand inscriem in festivaluri lucrari (evenimente) am si fost pe short list la BEA World Festival si inca asteptam rezultatul de la alte 2 festivaluri.
Greu a fost sa gasim echilibru intre munca, fee-uri, pitch-uri si termene de livrare extrem de mici.
Hashtagul anului
#experience
Romania la 30 de ani de libertate
A castigat dreptul la progres chiar daca el vine cu multe transformari si implicit cu abandonarea treptata a vechilor obiceiuri (unele dintre ele placute). Nu prea poti schimba asta.
Libertate pentru tine
Libertatea vine la pachet cu un mare grad de responsabilitate. Sa-ti alegi programul la job presupune sa iti asumi termenele de livrare, sa-ti alegi clientii vine cu plata taxelor, furnizorilor, echipei, sa-ti alegi locul de munca presupune sa-ti alegi modul in care vrei sa te raportezi la tine.
Cele mai faine proiecte la care ai lucrat
Pentru mine frumos inseamna ceva nou, ceva ce nu stiam inainte asa ca am sa aleg un proiect in care am ajutat Profi sa multumeasca prin oferirea a 100 000 flori naturale clientilor cu ocazia atingerii bornei de 1000 magazine.
Znap (Znap.ro) - este o initiativa prin care Godmother cauta sa descopere generatia Z in raport cu brandurile si activarile lor. Am participat cu acest proiect la peste 10 evenimente si am descoperit multe insighturi utile despre ce isi doresc tinerii in asemenea ipostaze de la branduri.
Ce ti-a placut in 2019. Ce te-a enervat
As putea spune ca imi place cum se trasforma BTL-ul. Din perspectiva mea, pot spune ca traim BTL golden age – este perioada in care brandurile cauta sa se umanizeze si cred ca BTL-ul joaca un rol important din aceasta perspectiva. Am si cateva argumente pentru aceasta afirmartie:
- Tehnologia ajuta si face ca toata experienta unor activari sa fie personala, sa fie wow, sa fie reala. VR, AR, orice presupune implicare si actiune raman pentru mult timp in lista de nice experience;
- Publicul educat este mai putin activ pe canalele traditionale, iar brandurile care doresc sa intre in contact cu ei ii pot gasi acolo unde sunt prezenti: festivaluri, concerte, activitati sportive, plaja etc. Sa testeze o bautura noua, sa urce intr-o masina noua, sa foloseasca un telefon nou sunt doar cateva exemple MUST HAVE pt campaniile de lansare.
- Angajatii. Toate discursurile interne ale corporatiilor si nu numai, sunt nelipsite de multumiri pentru colegii care au facut posibile rezultate mai bune an de an; pentru ei se fac eforturi din ce in ce mai mari sa fie rasplatiti nu doar cu salarii mai mari, dar si cu evenimente interne, teambuildinguri, cursuri care sa genereze idea de apartenenta la o societate dar si sa arate recunostinta companiei pentru efortul depus.
- Publicitarii. Pana mai ieri creativii fugeau de events, nu intelegeau de ce nu toti participantii la un concert se vor ridica sa aplaude cand intra in scena o mascota a unui brand si mai ales puneau suspendate in aer 4 tone de scenotehnica – ‘’pentru ca arata cool’’; astazi avem copywriteri care gandesc in concept de events, art directori care stiu sa modeleze rapid in 3 D o scena si creativi specializati in engagement.
Campanii care ti-au atras atentia
In Romania sunt mare fan al organizatorilor de festivaluri. Cred ca ei fac o treaba excelenta si aproape toate arata in spate echipe de profesionisti priceputi.
Doua activari care mi-au atras atentia afara.
Una scumpa (probabil cat tot bugetul de BTL din Ro – Google – Ces 2018)
Si una cu buget redus dar foarte eficienta:
Trenduri pentru anul acesta
Nu le vad ca si trenduri. Vad preocupare constanta a brandurilor si oamenilor din spatele lor de a livra mai bine, mai personal, mai eficient, mai putin intruziv. Cred ca aici o sa fie un focus mai mare – comunicare mai putin intruziva.
Ce ar putea sa fie mai bine in 2020
Personal nu inteleg de ce e atat de multa presiune pe tot ceea ce facem, indiferent de industrie, dar mai ales in publicitate. So… sper sa fie mai putina presiune si mai mult joy.