[Spații alternative] Casa cu poezie si iz mediteranean din Voluntari

[Spații alternative] Casa cu poezie si iz mediteranean din Voluntari

O noua casa devenita spatiu alternativ de evenimente a fost descoperita in Bucuresti. Este vorba despre Maison 36, un loc poetic deschis de doi frati, antreprenori creativi. Sebastian si Raluca au facut, dintr-o casa cu iz mediteranean, un cadru bun de intalnire pentru oamenii care cauta un mediu intim.

Nu a fost usor chiar de la inceput. Primele evenimente au fost pentru prieteni si prietenii prietenilor, un pic sceptici ca acestea se vor transforma intr-un business. Dar, cum vestile bune circula repede, mai ales in era social media, tot mai multi bucuresteni au aflat despre casa din Voluntari cu obloanele albastre. Iar la un an de la deschiderea ei, Raluca Toma si Sebastian Grecu vor sa isi mareasca portofoliul de clienti.

Am stat de vorba cu creatorii Maison 36 despre concept, amenajare si vibe-ului locului. Dar si despre cum e sa pornesti o afacere de familie si cum faci business cu poezie.

 

Scurt istoric si oamenii din spate

Maison 36 este o afacere de familie care a luat nastere la sfarsitul anului 2018. Suntem doi frati, Raluca Toma si Sebastian Grecu care de-a lungul timpului au abordat impreuna diverse proiecte, iar aceasta casa cu iz mediteranean este ultimul dintre ele si cu siguranta si cel mai drag. Raluca este implicata in lumea evenimentelor prin prisma atelierului ei de design floral Raluca Toma Floristry.  

Pentru mine ultimii ani au insemnat revelatia ca ceea ce ne dorim sa facem in viata si domeniul pentru care ne-am pregatit nu coincid intotdeauna. Ca urmare am cautat si am gasit curajul necesar sa fac trecerea de la avocatura la organizarea de evenimente si fotografie.

Maison 36  a luat nastere din dorinta noastra de a crea un spatiu cald si primitor, un loc care sa gazduiasca evenimente cu caracter intim de pana la 30 de persoane, sedinte foto, workshop-uri si multe alte proiecte creative. Desigur, Raluca are un merit mult mai mare pe partea de design si amenajari, in sarcina mea revenind mai mult partea administrativa.

 

Un acasa cu vibe de spatiu alternativ

Maison 36 este casa in care am locuit cativa ani de zile impreuna cu partenera mea de viata Olga Thomas (care este fotograf) si copiii nostri. Din momentul in care am pus piciorul in aceasta casa, ne-am indragostit de ea si de vibe-ul ei. Arhitectura calda, mediteraneana in care se regaseste mult alb te duce cu gandul la casele intime din Provence. Am realizat ca aceasta casuta este mult mai potrivita pe bussiness asa ca am mutat rezidenta in apropiere, iar aceasta locatie a fost deschisa oamenilor. Impreuna cu Raluca am inceput amenajarea, fara sa stim exact care va fi destinatia finala.  

Casa in sine are un aer mediteranean, lucru care a facut mult mai usoara amenajarea. Am mers pe un stil relativ minimalist, luminos, aerisit, care imbina elementele arhitecturale si paleta coloristica existena cu elementele de mobilier si decor aduse de noi.

Maison 36 are trei zone distincte: partea de evenimente, zona destinata sedintelor foto si atelierul de design floral al Ralucai unde se intampla foarte multe lucruri, de la aranjamente florale la workshop-uri pentru adulti si copii. Pe timpul verii terasa si curtea sunt folosite pentru toate aceste trei segmente. Avem si o zona special amenajata pentru copii, zona care de multe ori a facut diferenta in alegerea locatiei noastre.

 

Concept

Am fost destul de poeti cand am inceput aceasta afacere, neavand nici un fel de experienta in domeniu. Am observat ca in Bucuresti si in imprejurimile lui nu exista multe optiuni de spatii de inchiriat pentru petrecerile cu caracte intim. Singurele variante sunt restaurantele, locurile de joaca si de saloanele de nunti. Noi ne-am dorit sa oferim un spatiu putin mai creativ, cald, unde oamenii sa se simta ca acasa .

Astfel, pe langa atelierul de flori si partea destinata fotografiei, am inceput sa organizam mici evenimente pentru prieteni si apropiati. A fost destul de greu sa ii facem sa priveasca aceasta incercare a noastra ca pe o afacere serioasa si nu ca pe un moft de duminica. Daca stau sa ma gandesc bine, cred ca prietenii prietenilor, cei care nu ne cunosteau, au fost mult mai impresionati de locatie si au inceput sa vina sa isi faca evenimentele la noi. Usor usor, pot spune ca s-a dus vestea si cei multuimiti si-au adus prietenii.

 

Evenimente si clienti

In principiu gazduim orice fel de eveniment mic, de circa 25-30 pesoane, zile de nastere, botezuri, petreceri de cununie, petreceri de firma. Vara, cu terasa si curtea, capacitatea noastra creste, putand ajunge chiar si pana la 70 persoane. Clientii nostii sunt in general oameni cu varste intre 30-45 ani, cu sau fara copii, care cauta un loc unde sa isi petreaca ziua in compania prietenilor sau familiei, fara sa fie nevoiti sa imparta spatiul cu alta lume.

Cred ca intimitatea pe care le-o oferim clientilor nostri a contat foarte mult in alegerea lor. Foarte important, evenimentele oganizate la noi sunt evenimente de zi, neavand posibilitatea sa ne intindem cu petreceri zgomotoase dupa 10 seara.

 

Maison 36 in social media

Initial am apelat la social media dar ulterior clientii ne-au venit predominant din recomandari. Folosim in continuare social media in special Instagramul dar mai mult pentru a le arata clientilor si urmaritorilor nostri care sunt noutatile sezonului. Noi schimbam aranjamentele destul de frecvent, in functie de fiecare eveniment si de sezon si publicam aceste lucruri pentru a sublinia versatilitatea spatiului nostru.

Este foarte important pentru noi sa avem vizibilitate in social media deoarece este singurul nostru canal de comunicare cu clientii.

 

Ce cauta organizatorii de evenimente

Sincer, cred ca este intotdeauna nevoie de diversitate si orice locatie are publicul ei. Noi cred ca am creat o nisa in aceasta zona a organizarii de evenimente dar sunt convins ca este loc pentru multe idei.

 

Dar clientii

Intimitate si flexibilitate.  Pe langa locatia in sine, oferta de “food & beverages”  este foarte importanta, de aceea ii acordam o atentie aparte. Colaboram cu firme de catering care ne asigura meniuri create pe nevoile si cerintele fiecarui client in parte. Partenerii cu care colaboram pe acest segment au reusit de fiecare data sa ofere experiente deosebite, lucru apreciat de clientii nostri.

 

Provocarile

Sa poti sa te pliezi pe solicitarile clientilor fara sa te abati de la regulile si exigentele tale. Nu este intotdeauna usor dar pana acum zic ca am reusit.

 

Ce urmeaza

2019 a fost primul nostru an de activate si zic ca a fost unul destul de bun. Anul acesta, avand deja o baza si o experienta, vrem sa continuam cu amenajarile in prima parte a anului, sa folosim niste zone care au stat in stand-by si sa ne extindem portofoliul de clienti. Vrem sa ne orientam si spre partea de corporate, petrecerile din anul trecut fiind in mare parte private. Totusi, am invatat ca niciodata nu poti sa intuiesti 100% doleantele clientilor si nici de unde provin acestia, asa ca ne dorim sa putem raspunde pozitiv tuturor solicitarilor. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related