King Rolls este un model de start-up de succes lansat în 2018 în București, care a propus un concept nou de restaurant Kebab Fusion, oferind o alternativă sănătoasă celor care vor să se bucure de un gust bun, dar și de mâncare pregătită rapid și echilibrată nutrițional.
Echipa Craft Interactive a preluat activitatea de marketing în ianuarie 2019, coordonând și implementând strategia online de-a lungul întregului an. A asigurat, deci, prezența permanentă și a reușit că crească brand awareness-ul în mediul virtual dezvoltând progresiv mixul de digital.
1. Website
La început
Craft Interactive a trebuit să se asigure că site-ul este bine optimizat din toate punctele de vedere, astfel încânt să ofere o experiență plăcută și utilă fiecărui utilizator. Unul dintre primii pași a fost creșterea vitezei de încărcare dar și dezvoltarea de noi componente care să deservească mixul de marketing online planificat.
La sfârșitul lui 2019
Au numărat 87.400 de vizite pe site. Dintre internauții care au intrat pe website-ul oficial al King Rolls, 85% sunt din București, cei mai mulți dintre acești au vârsta între 24 și 35 de ani, reprezentând target-ul asumat și dovedind că restaurantul și conceptul King Rolls au devenit rapid populare în rândul celor tineri, preocupați de sănătate și de stilul de viață pe care îl adoptă.
În plus, ei admit că acest merit se datorează nu doar meniurilor King Rolls, ci și targetării precise în campaniile online gestionate. De asemenea, strategia SEO a inclus și un plan editorial de 12 articole publicate pe blog. Acestea au creat o nouă punte între business și client, fiind o sursă permanentă de informare.
2. Social Media
Conștienți de importanța prezenței brandului în Social Media, marketerii, împreună cu partenerii de la King Rolls, au decis să concentreze o mare parte din resurse pe creșterea și promovarea paginilor de Facebook și Instagram, cele mai potrivite platforme pentru un astfel de business dintre cele populare în România.
La finalul anului fuseseră publicate, folosind metode automatizate, 383 postări pe Instagram și 410 pe Facebook; iar comunitatea King Rolls are acum peste 9,400 de urmăritori pe Instagram și peste 3,800 pe Facebook. În total, peste 937.000 de oameni au vizualizat brandul King Rolls de pe ambele platforme.
Totodată, considerând evoluția platformelor online, importanța crescândă a clipurilor video și impactul pe care îl au la nivel de brand awareness, Craft Interactive a monitorizat vizualizările clipurilor postate în Facebook - cu un total de peste 63.000 pe Facebook și cu 687.000 de vizualizări pe YouTube.
3. Online advertising
Pentru a se asigura că ating target-ul propus, marketerii au gândit un split de buget necesar campaniilor de Google Ads, Youtube Ads cât și Facebook & Instagram Ads. De altfel, certificarea Google le asigură tuturor partenerilor lor siguranța că lucrează cu cea mai bună echipă, orientată către creșterea rezultatelor pe baza analizei cifrelor reale din online și a posibilităților de ordin financiar.
Drept urmare, au obținut 19,4 milioane de afișări și 72.740 de click-uri doar în campaniile de Google Ads, în timp ce pe Facebook și Instagram s-a înregistrat un total de 12.089 milioane de vizualizări.
Campaniile online au asigurat vizibilitate pe parcursul mai multor evenimente derulate în restaurant, aniversarea primului an, lansări de produse noi, meniuri în ediție limitată și milestones pe care King Rolls le-a atins în 2019.
4. Email Marketing
Pentru a marca o nouă etapă de marketing și pentru a implementa, totodată, un sistem de fidelizare pentru clienții King Rolls, au decis să activese canalul de Email Marketing în Q4 și să dezvolte marketing automation pentru creșterea notorietății. De atunci, în fiecare lună, abonații primesc mail-uri personalizate cu promoțiile și noutățile din restaurantul King Rolls.
Concluzie
În doar un an de colaborare cu King Rolls, Craft Interactive declară că a dezvoltat și implementat un mix complet de performance marketing, integrând toate tool-urile și metodele de digital marketing actualizate de care dispune; de la Google Search PPC și Facebook Ads, Youtube, Google Display Banners, la Remarketing pe Google si Retargeting în Social Media.
Fiind vorba despre un start-up pe o piață saturată, King Rolls a avut nevoie de monitorizare constantă în mediul online pentru a-și crea vizibilitate și o imagine distinctă, specifică brandului.
Cu toate acestea, faptul că în 2019, King Rolls a introdus două noi produse, un meniu pentru copii și campanii în ediție limitată, a fost dovada clară pentru că strategiile funcționează și că fiecare demers în mediul digital are o contribuție semnificativă la creșterea brand-ului