In Piata Sfatului din Brasov, chiar langa biserica, se gaseste o gelaterie care vinde inghetata cu coliva. Coincidenta sau strategie de business, aceasta este una dintre aromele neobisnuite, care atrag consumatorii EIS[kalt]. Asa se numeste gelateria, iar inspiratia de a o deschide si conceptul ei, diferit de tot ce exista pe piata brasoveana, vin de undeva din Germania.
Mirabela si Cornel Medrea, oamenii din spatele EIS[kalt], sunt fosti corporatisti. Care s-au reprofilat si vand acum inghetata artizanala, 100% naturala, fara prafuri, coloranti sau alte substante nocive. Și nu o expun in vitrina, nici nu o servesc la geam.
”Clientii ne apreciaza si ne recomanda mai departe. Ideile de inghetata ne vin peste noapte. Ce visam noaptea, facem ziua. Inghetata cu coliva, cu bere, cu mici, cu mamaliga, cu vin fiert, cuisoare, piper, porumb, cuba libre, prosecco, aperol spritz, pina colada, bailyes, castravete, rosii, morcovi, gutui. Am facut atat de multe, ca nici nu le mai tinem minte pe toate”, povesteste Mirabela.
Vorbim in continuare cu Mirabela si Cornel Medrea despre gelateria lor, arome si gusturi, dar si despre provocarile unui mic producator roman.
Scurt istoric
Cornel Medrea si Mirabela Medrea suntem noi. Inainte de a ne reprofila, am lucrat (separat) in domeniul vanzarilor si achizitiilor, in diferite companii nationale si internationale.
Ne-am gandit sa deschidem o gelaterie pentru ca déjà cunosteam produsul foarte bine, cu mult timp inainte de a deschide EIS[kalt].
Conceptul gelateriei
Conceptul in sine, a fost preluat de la Eis im Glueck. E gelateria din Nuernberg, care apartine fratelui lui Cornel. Conceptul este diferit fata de tot ce exista pe piata brasoveana. Noi nu facem vanzare “la geam”.
Vanzarea de inghetata se face in interiorul locatiei unde, pe langa aceasta, poti comanda si o cafea buna, ciocolata calda, ceai, milkshake, racoritoare, cookies etc. Astfel ca, ne putem numi nu doar o gelaterie, ci o gelaterie/cafenea.
Noi punem accentul foarte mare pe “natural”. Inghetata noastra e 100% naturala (nu doar pe hartie). De asemenea, la mare cautare sunt si sucurile, cookies, muffins, de asemenea, 100% naturale. De ce inghetata artizanala? Pentru ca putem detine controlul asupra calitatii. Noi nu folosim premixuri, totul este produs de “manutele” noastre.
Bugetul
Nu am calculat cu exactitate costurile. Estimam, totusi, undeva la 70.000 euro.
Spatiul
Noi nu am gasit spatiul. Mai degraba, spatiul ne-a gasit pe noi. Aveam, cred ca, mai bine de 1 an de zile, de cand cautam o locatie potrivita business-ului nostru. Si, pentru ca lucrurile se aranjeaza dupa cum vrea Cel de Sus, nu dupa cum ne dorim noi, a aparut persoana de legatura, care ne-a pus in contact cu proprietarii locatiei din Piata Sfatului Brasov.
Cromatica este inspirata de la “gelateria mama” din Nuernberg, Eis im Glueck. In rest, este amprenta noastra pura. Ne-am dorit o locatie care sa inspire familiaritate. Sa te simti ca acasa, sa te simti degajat si sa te faca sa te intorci. Sper ca ne-a iesit . :)
Dupa cum spuneam mai sus, conceptul nostru este diferit. Noi nu mergem neaparat pe ideea “cumpar inghetata si plec”. Fiecare client are posibilitatea sa savureze produsele noastre la masa, inauntru sau la terasa, depinde de preferintele acestora si, mai ales, de vreme.
Inghetata cu coliva, mici, bere sau mamaliga
Pretul inghetatei e la fel ca cel al colegilor de bresla, chiar daca profitul este mult mai mic. Inghetata artizanala face toata lumea, pentru ca are laboratorul in spatele geamului de vanzare a inghetatei. Ceea ce ne diferentiaza, este faptul ca, inghetata noastra este nu numai artizanala, dar este si 100% naturala. Noi folosim numai ingrediente naturale. NU folosim prafuri, premixuri, grasimi vegetale, coloranti, emulgatori sintetici, arome artificiale etc. Si se simte. Clientii au inceput sa faca diferenta rapid si sa ne recomande.
Ideile de inghetata ne vin peste noapte. Ce visam noaptea, facem ziua. Evident, tinem cont si de sugestiile si dorintele clientilor. Cu ce ne remarcam? Inghetata cu coliva, cu bere, cu mici, cu mamaliga, cu vin fiert, cuisoare, piper, porumb, cuba libre, prosecco, aperol spritz, pina colada, bailyes, castravete, rosii, morcovi, gutui. Am facut atat de multe, ca nici nu le mai tinem minte pe toate. Daca ne puneti mai tarziu aceeasi intrebare, la cate idei mai avem, mai faceti un interviu cu noi.:)
Cum vin clientii
Prin calitate. Si prin transparenta ingredientelor pe care le folosim in productie. Clientii apreciaza si ne recomanda mai departe. Pana la urma, calitatea isi spune cuvantul.
EIS[kalt] in social media
Nu am facut exces de zel cu social media. Avem pagina de Facebook, Instragam si TripAdvisor. Nu am platit nimic, pentru nici una din aceste retele. Toate aprecierile vin din partea clientilor reali.
Pietrele de incercare
Te lupti cu muntii uneori (birocratia din Romania), trebuie sa ai rabdare si nervi de otel. Cand faci totul cu placere si entuziasm, insa, nu mai este atat de greu. Provocarile apar in momentul in care cautam ingrediente naturale, pe piata romaneasca, la preturi accesibile. Provocarile vin si din partea clientilor. Ai parte zilnic, de caractere, educatie, personalitate, diferite.
In comunitate
Nu am facut actiuni anume, in numele EIS[kalt]. In schimb, noi, ca oameni ajutam oameni, ori de cate ori avem posibilitatea. Acest lucru totusi, nu cred ca ca ar trebui facut public. Noi suntem de parere ca ajuti pentru ca asa doresti, nu ca trebuie sa afle si alte persoane despre asta.
Ce urmeaza
Sa crestem; sa exploram; sa inventam retete; sa ne bucuram de viata.