In 2019, Romania a sarbatorit 30 de ani de libertate, dar a ramas blocata in mentalitati retrograde in multe privinte, crede Bogdan Nitu, General Manager GMP+WEBSTYLER. A pierdut multe, dar a castigat ceva foarte important, spune el: spiritul civic. Cel care tine pe plus bilantul anului trecut si hraneste sperantele pentru anul acesta. Despre Romania, publicitate, Liverpool, redefinirea GMP, greutatile constructiei, Traiasca Capra Vecinului, Eliud Kipchoge, alegeri, campanii, Brexit si Trump, dupa cum urmeaza.
2019, de la inceput si pana la sfarsit
Am inceput 2019 in primul rand cu gandul de a finaliza ce am inceput in 2018, si anume unirea celor 2 agentii, GMP si Webstyler. Asta presupunea, printre altele, crearea noii identitati si a unor structuri care sa integreze serviciile agentiei unite.
A fost un an mai greu decat ma asteptam. Am incheiat anul cu gandul ca partea cea mai grea din aceasta transformare a trecut si in 2020 se vor vedea rezultatele unui an de constructie.
Ce a fost frumos, greu, urat
Poate cel mai frumos a fost sa observ efectele de-a lungul anului ale unei campanii cu un impact social impresionant, Traiasca Capra Vecinului, sa vad cum oameni si branduri continua sa foloseasca expresia si sa preia atitudinea propusa in campanie si cum ii inspira si pe altii sa aiba invidie pozitiva.
Si m-am bucurat sa vad ca industria de marcomm o apreciaza de asemenea, devenind cea mai premiata campanie la toate festivalurile importante din Romania: Effie, Internetics, ADC, PR Awards.
Si ca Liverpool a castigat Champions League :).
Ce a fost greu? Constructia de care vorbeam si mai sus. Am inovat in structura agentiei si nu toti au rezonat cu asta, am creat expertize si procese noi si o noua echipa de management.
Urat? As zice ca urat a fost sa mai vad publicitari care inca fac advertising pentru ei insisi si nu pentru brandurile pentru care lucreaza.
Si ca Liverpool nu a castigat Premier League.
Fotografia lui 2019
Pentru mine, cu siguranta imaginea anului este cea cu Eliud Kipchoge terminand maratonul in mai putin de 2 ore. Imi place sa ma inspir din sport, acolo totul e masurabil.
Romania la 30 de ani de libertate
Da, am castigat libertate in multe sensuri. Insa, din pacate, societatea romaneasca a castigat prea putina libertate in gandire, Romania e inca blocata in mentalitati retrograde in multe privinte.
Am castigat putin in anii astia. Dar, poate cel mai important, am castigat spirit civic.
De pierdut, Romania a pierdut prea multi oameni valorosi plecati afara. Dar poate pierderea asta va deveni la un moment dat un castig, cand unii dintre ei se vor intoarce acasa din societati in care meritocratia si respectul pentru celalalt sunt sus in ierarhia valorilor.
Libertate pentru tine
Pentru mine, libertate inseamna gandire libera si alegeri in consecinta.
In munca, libertatea vazuta asa m-a dus la multe forme de inovatie. Nu am facut nimic pentru ca 'asa se face', mi-a placut mereu sa creez lucruri din zero. Iar tot ce fac trebuie sa aiba sens in sistemul meu de valori. Si atunci cand ceva nu merge, am libertatea de a schimba si de a risca.
Cele mai misto proiecte la care ai lucrat
Proiectul lansat in 2019 de care sunt cel mai mandru e aplicatia Rompetrol Go, un proiect strans legat de misiunea noii agentii GMP+WEBSTYLER, si anume aceea de a creste branduri prin valoarea reala pe care o adauga in vietile oamenilor.
Rompetrol Go e un app care ofera utilitate reala pentru oameni in numele unui brand, mai exact pentru soferi si pasageri, la drum. In curand se face un an de la lansare iar rezultatele sunt impresionante. Cred ca va deveni un exemplu pentru multe branduri.
Si de-abia astept sa-i lansam noile features.
Campanii care ti-au atras atentia
Campania care mi-a placut cel mai mult e 'Dream Crazy' - Nike.
If people laugh at what you think you can do, good.
Iar din Romania: #GataCuGluma - Stevan Pavlu, cea mai buna campanie pro vot de anul asta. Foarte bun copy si acting.
Trenduri pentru anul acesta
Produse/servicii (mai ales digitale) obtinute prin coop-uri intre branduri din industrii complementare.
Creativitate cat mai real time si mai contextuala.
Mai mult engagement out-of-home.
Mai mult in-game advertising si brand experience.
Ce ar putea sa fie mai bine in 2020
In publicitate, mai multa pasiune pentru industria asta.
In Romania, alegeri in 2 tururi si prezenta mare la parlamentare.
In lume, sa piarda Trump alegerile si sa ne spuna britanicii ca au glumit cu Brexitul :).