[Bilant 2019] Liviu Florescu: Intr-o lume digitala care se standardizeaza, diferenta fundamentala o va face creativitatea

[Bilant 2019] Liviu Florescu: Intr-o lume digitala care se standardizeaza, diferenta fundamentala o va face creativitatea

Pe de o parte, vor disparea multe joburi in viitorul apropiat. Pe de alta parte, se va schimba totul. Liviu Florescu, Manager CRAFT Interactive, de abia asteapta revolutia tehnologica, cu tot ce presupune ea. Pana atunci, vorbeste de schimbarile digitale de anul trecut, influenta lor in 2020 si trendurile care isi vor lasa amprenta asupra domeniului pe termen scurt. Dincolo de toate aceste modificari in peisajul digital, Liviu spera la o schimbare de paradigma: de la competivitate la colaborare. Pentru ca singuri ajungem repede undeva, spune el, dar impreuna ajungem departe.

 

2019, de la inceput si pana la sfarsit

Am inceput 2019 cu energie multa, entuziasm si noi idei. Business planul era facut, deci la inceput de an dezvoltam o strategie pentru agentie croita in urma cu cativa ani. Finalizez 2019 cu o acalmie si o clariate.... care ma impresioneaza usor si pe mine, de obicei sunt agitat tare; poate si pentru ca sunt intors dupa cateva saptamani din Asia. :)

 

Ce a fost frumos, greu, urat

A fost cel mai intens an al agentiei, oameni noi in echipa, birou nou, proiecte si clienti noi, am pornit si o emisiune pe Youtube (pe topicuri din Digital marketing). 

A fost anul in care am accelerat lucrurile cel mai mult, de la investitii in business si in brand, pana la dezvoltarea operationala. Practic noi am finalizat digital transformationul, subiectul in trending-ul business-urilor actuale pe glob.

 

Cuvantul anului

Performanta.

 

Romania la 30 de ani de libertate

A castigat optiuni imense in antreprenoriat (chiar daca nu e neaparat constienta de ele), pentru ca unde sunt probleme sunt oportunitati, iar in timp ce are loc dezvoltarea economica a societatii poti face business rezolvand o problema care in mod normal de frustreaza.

A mai castigat educatie politica si a mai castigat gandul ca uite ca se poate. A pierdut notorietatea din anumite domenii, dupa care era admirata din topuri, cum ar fi sportul de exemplu. Si da, a mai pierdut niste milioane de minti talentate.

 

Libertate pentru tine

Libertatea pentru mine e optiunea de a alege ce voi face maine sau martea viitoare. Cred ca gandul asta, acum peste un deceniu, undeva in subconstient, m-a facut sa ma indrept spre antreprenoriat, desi sa gestionezi atatea aspecte dintr-un business e incomparabil mai greu decat sa fii angajat. Urma sa descoper asta mai tarziu.

 

Cele mai misto proiecte la care ai lucrat

Am facut proiecte cu oamenii de la HaHaHa Production (pe care ii admiram), am facut iar cateva proiecte faine de tot cu Thailanda (cu care tot facem proiecte inedite si in premirea romaneasca, de cativa ani), am sprijinit niste startup-uri romanesti total admirabile - in zona de productie locala in FMCG si am continuat cresterea portofoliului cu conturi pentru care ne imbracam hainele de full-service.

Am mai  dezvoltat si cateva identitati online si magazine online, desi asta nu mai e core-ul in agentie de cativa ani, noi ne-am transformat din companie de proiecte intr-una de servicii continue si personalizate de performance marketing. Cel mai mult am lucrat in 2019 pe zona de horeca, in medical si tehnologie, domenii in care ne-am specializat bine de tot.

 

Ce te-a incantat, ce te-a enervat

Cel mai mult mi-a placut sa descopar si sa inteleg noutati si ce se intampla aici, cu noi. Rezultatele echipei ma fac tare fericit.

M-a enervat si am urat tare de tot, undeva la mijlocul anului, gandul ca daca nu se regleaza lucrurile (politic vorbind) am luat in considerare amestecarea in exodul romanesc. Intr-un final s-a indreptat situatia si tot asta m-a incantat - faptul ca am inceput sa fim mai constienti de rolul nostru social in aceasta urbe.

 

Campanii care ti-au atras atentia

Capra Vecinului, in Ro. Probabil una dintre cele mai bune si smart campanii din ultimele 3 decenii (felicitari tuturor celor implicati). Totodata campania plecata din initiativa echipei de la Romania Te Iubesc - Noi facem un spital... a fost absolut grozava si laudabila, am donat personal si imi va ramane toata viata pe mana amintirea si am povestit tuturor din jurul meu de ea.

 

Trenduri pentru anul acesta

Aici vorbesc doar de domeniul nostru, cred cu tarie ca in 2020 viteza de incarcare si UX (User Experience) vor fi activitatile ce vor tine preocupati onlinerii, anul viitor. Vor disparea multe joburi din domeniu si cred ca diferenta fundamentala o va face creativitatea, intr-o lume digitala care se standardizeaza. Tehnologic vorbind mobile-ul nu mai e in trend, e mobile everything acum, iar daca depasim miturile legate de 5G distribuite fara logica si daca Romania reuseste sa implementeze asta... well, atunci va incepe cu adevarat cea mai mare revolutie tehnologica pe care o vom cunoaste, lumea se va schimba complet. Si aici nu vorbim doar de telefonie mobila, vorbim de tot. De abia astept.

 

Ce ar putea sa fie mai bine in 2020

Mai multa empatie, mai mult implicare civica si mai multa atentie - unii cu altii. Mi-ar placea o schimbare de paradigma, din competivitate negativa in colaborare pozitiva. Pentru ca singuri ajungem repede undeva, dar impreuna ajungem departe.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Craft Interactive

Suntem agenție de performance marketing. Construim mixul ideal de soluții digitale integrate, cu care creștem performanța și notorietatea business-urilor. Suntem specializați în Strategie digitală, Branding,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related