Razvan Vasiloiu, co-owner the Syndicate, isi aminteste cu drag de anul care a trecut si spune ca a fost cel mai bun din perspectiva financiara. Si, pentru ca in decembrie 2019 am sarbatorit 30 de ani de libertate ai Romaniei, a reflectat si el cum se traieste aceasta in munca sa. A concluzionat ca se simte liber atunci cand face zero compromisuri si isi pastreaza autenticitatea la nivel maxim.
Povestim cu Razvan despre ce a fost bun, dar si greu, in 2019, care sunt trendurile pentru 2020 si ce ar putea fi mai bine in publicitate. Dar si in tara noastra libera.
Cum a inceput si cum a fost 2019
Gandul de inceput de an a fost sa avem cel mai bun an de pana acum si inchiem asa cum ne-am propus. 2019 a fost cel mai bun an de pana acum din punct de vedere financiar.
Frumos este cand din ce in ce mai multa lume a auzit de noi, este foarte frumos cand din ce in ce mai multa lume ne recunoaste dupa campaniile memorabile create in 2019 sau in trecut.
Din ce in ce mai greu este sa inteleg procesul asta de selectie numit pitch, din ce in ce mai greu inteleg de ce nu este normal sa existe un fee pentru participarea la pitch-uri.
Gandul de final
In niciun caz "bine ca trece odata anul asta”, dar nici "the best year of my life”, pentru ca astia urmeaza.
Citatul motivational al anului
Daca nu dai inainte, dai inapoi.
Romania la 30 de ani de libertate
Romania a implinit 30 de ani de libertate, cel putin teoretica, insa romanii nu au implinit niciun an de libertate. Suntem inca “inchisi” in presupuneri, in trasaturi nationale false, “inchisi” in etichete puse de altii sau chiar de noi.
Ce poate castiga o tara si ce poate pierde? Teritorii - nu a fost cazul, oamenii a pierdut foarte multi. Am castigat o economie de piata in care ne putem juca si noi de-a publicitate, insa cel mai mare buget de cheltuieli il are statul roman, e cel mai mare client la care au acces doar cei “afiliati” politic.
Libertatea pentru tine
Noi avem libertatea sa propunem ce vrem (tinand sau nu cont de brief), insa alegerile sunt foarte rar curajoase, iar cand au fost curajoase s-a vazut in market share, vanzari, profit.
Pentru mine libertatea inseamna: fara compromisuri, de orice fel - totala autenticitate.
Proiecte si campanii misto
”Ana Are” campanie integrata.
Lansare Porsche 911
Iti iei hate, ramai fresh – Sprite
si Nivea.
Trenduri pentru 2020
Sport, vom fi invadati de mesaje despre fotbal si jocurile olimpice.
Tik-tok.
De curand am primit un plic (direct marketing, mai tineti minte?), era o brosura de prezentare servicii - am citit-o, am recitit-o, am pastrat-o pe birou, am dat-o unui coleg care era interesat. Trendurile pot fi exploatate sau inversate.
Ce ar putea fi mai bine
Am putea avea mai mult curaj in publicitate. Mai mult curaj sa fim autentici, noi si brandurile pentru care comunicam.
In Romania o sa fie coduri portocalii si rosii de viscol, ploi, seceta. O sa fie alegeri electorale "libere" dintre aceiasi politicieni la costum.
Propun pentru 2020, pentru intreaga lume politica: #faracostumsicravata.