[Bilant 2019] Bogdan Teodorescu: Hate-ul e by default și a ajuns să fie uneori chiar o validare

[Bilant 2019] Bogdan Teodorescu: Hate-ul e by default și a ajuns să fie uneori chiar o validare

Aceasta este axioma Facebook dupa 30 de ani de libertate. Dacă nu vine și ură, înseamnă că e ceva în neregulă. În toată goana după afirmare, ne-am ales cu mult zgomot și am pierdut mult focus, am pierdut claritate, spune Bogdan Teodorescu, Creative Director Geometry. Există, însă, și o parte bună:

A câștigat cred mai multă experiență și am devenit mai vocali, ceea ce e bine. Nu mai inghițim orice. Nu ne mai complacem în orice situație. Vociferăm și decretăm.

 2019 a fost cu de toate și rezumatul lui Bogdan dă cu plus. Pentru 2020, își dorește mai mult curaj și mai puțin dublu standard. Și simplitate. 

 

2019, de la început și până la sfârșit

Cumva există o simetrie între final de 2018, început de 2019 și final de 2019 și inceput de 2020. 2018 l-am terminat cu un pitch mare în care am investit o grămadă de timp și care, în pofida faptului că l-am pierdut, a setat un benchmark la nivel de good work pentru agenție. 2019 se încheie identic, cu un alt pitch mare în care am forjat și mai mult creierul și Photoshop-ul și produsul final a ieșit mai bun. Indiferent de rezultat, sunt convins că ne va da și mai multă forță în 2020. 

 

Ce a fost frumos, greu, urât

Pentru mine 2019 a fost un adevărat roller coaster. Cu siguranță a fost greu, a venit cu o schimbare și mult mai multă responsabilitate. A fost frumos să descopăr oameni pe care mă pot baza și care să-mi dea încredere în viitor, a fost frumos că alții mi-au confirmat că mă pot baza pe ei în continuare.

A fost greu (și e încă) să renunț la subiectivism. Fac eforturi mari, dar nu mai am mult până la exorcizarea completă. Să pot să văd idei cu alți ochi și să scap de gândurile alea negre gen “Hmm, aș fi făcut altfel”. “Hmmm, da’ dacă...” #DarDaDacă astă omoară orice thinking, indiferent dacă e bun sau nu. Nu e nici constructiv, nici negativ, e așa...românesc.

 

Expresia anului

Analfabet funcțional. 

 

România la 30 de ani de libertate

A câștigat cred mai multă experiență și am devenit mai vocali, ceea ce e bine. Nu mai inghițim orice. Nu ne mai complacem în orice situație. Vociferăm și decretăm.

În același timp, în toată goana asta după afirmare, ne-am ales cu mult zgomot și am pierdut mult focus, am pierdut claritate. Hate-ul e by default și a ajuns să fie uneori chiar o validare. Dacă nu vine, ceva e în neregulă. Și chiar am observat asta de multe ori, nu contează cât de corect sau cât de argumentat e ceea ce spui sau faci, apare imediat un odihnit care te pleznește cu commentul în moalele capului. Teorema Facebook dupa 30 de ani de libertate. Sau axiomă, nu mai țin minte exact care era aia care era evidentă.

 

Libertate pentru tine

Pentru mine, în viață, înseamnă să ai destul spațiu ca să fii tu însuți. E o stare de spirit care se aplică peste tot, indiferent că vorbim de muncă sau de viața personală. Aș adăuga doar că, la nivel de work, libertatea depinde mult și de siguranța de sine. Dacă nu ești destul de sigur pe tine că ceea ce faci e corect, îți tai destul de mult din aripi.

 

Cele mai mișto proiecte la care ai lucrat

Toate. Lost and won, laolaltă. Cred personal că din înfrângeri înveți mai mult decât din victorii. Pitchul global de Jagermeister pe care l-am câștigat în vară.

Apoi, chiar dacă mă frustrează maxim că nu pot să zic numele și să dau spoilere, lucrăm de circa 6 luni la o campanie care urmează să fie lansată în primăvara anului viitor.

 

Ce ți-a plăcut. Ce ai urât

Mi-a plăcut să aflu că pot să rabd o săptămână fără net :) Am avut 6 zile de online detox care mi-au dat ceva emoții la început, sincer să fiu. Cum o să fac, cum o să supraviețuiesc? A fost atât de bine. Recomand din plin. Problema e că acel detox e destul de greu de făcut cu netul la îndemână, nu prea merge cu abținere și cu airplane mode, cel puțin în cazul meu. Sau cel puțin prima oară ruptura trebuie să fie din fașă ca să-ti dea încredere pe viitor că poti trece și swipe și fără like.

But after pleasure comes pain. M-a enervat să descopăr încet încet că lucrurile nu prea stau așa cum credeam. Bulele de care tot vorbim se micșorează de la o secundă la alta. Din ce în ce mai micro. Urăsc să văd că dispare răbdarea din ce în ce mai tare și că în loc să observăm și să construim cât mai cu cap, o facem haotic și isteric. Și asta e valabil la absolut orice. De la cum ne gândim la climate change și până la ce naiba punem într-un amărât de banner 300x250.

 

Campanii care ți-au atras atenția

Cel mai mult și cel mai mult mi-au plăcut Ruavieja – We have to see more of each other

Burger King – Whopper Detour

și Brahma - Pay per beer.

Prima că îți dă la sentiment puternic și te face să-ți pui remindere să-i suni pe ai tăi la fiecare 3 zile, a doua că pleacă de la o amărâtă de promoție de care fugim cu toții când auzim că a pus-o clientul în brief și, a treia, că e atât de simplă și de mișto executată. Și nu e solvertising din ăsta atotcăutat de toți, e business, e creative commerce.

Pe lângă astea trei, aș putea scrie o pagină de word cu campanii tari: Ikea – ThisAbles, Diesel – Enjoy before returning, Visit Xbox, iar din Romania Google vs Rezidențiat pentru Regina Maria.

 

Trenduri pentru anul nou

Cred că, indiferent de trenduri, e mai important să ne uităm la lucrurile de bază. La simplitate și la claritate. La cât de mult contează insightul ăla puternic pe care se construiește o campanie, să ajungă în feed-ul cât mai multor oameni. Fără el nu prea ai mari sorți de izbândă, indiferent că vorbim de programmatic, native advertising, influenceri sau voice. Dar, dacă ar fi să pun degetul pe ceva pe care cred că va fi bătălie în viitor, aș zice creative commerce și activism.

 

Ce ar putea să fie mai bine în 2020

Multe :) În primul rând ar fi bine dacă am găsi un vaccin împotriva dublului standard. cc Bill & Melinda Gates Foundation. Dublu standard care, al dracului, e prezent peste tot. Și în România – ohoho – și în publicitate, și în lume. Aș mai zice și curaj, să avem mai mult că nu strică.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Sectiune



Branded


Related