Nu stim daca are legatura cu numele, dar Second Wave e formata chiar din 2 oameni, Daniel Antohi (voce, chitara) si Radu Dorobantu (tobe). Au un EP proaspat la raft, Every quiet ocean, si multe single-uri in spate. Ambii se apleaca foarte mult asupra sunetului, dar si partea de imagine intregeste filmul noir al formatiei.
"Inca de la inceputul formatiei am lucrat cu Andrei Nicolescu, care s-a ocupat de logo-ul nostru și toate artwork-urile pentru single-uri si EP-ul Every Quiet Ocean. Ne bucuram mult ca am gasit un punct comun și reușește sa redea in imagini atmosfera pe care o transmitem prin muzica", Daniel Antohi.
Muzica nu se mai face ca inainte, artistii trebuie sa se adapteze la noile medii daca vor sa ramana in urechile oamenilor, dar cu fiecare single distanta se micsoreaza. Incepe al doilea val.
Single-ul anilor 2020
Daniel: Single-ul cred ca trebuie sa reprezinte cel mai bine locul unde trupa se afla in momentul respectiv din punct de vedere stilistic, dar in acelasi timp care ar putea prinde cel mai bine la public. Asadar ar trebui gasit un echilibru Intre cele 2. E clar ca era digitalului Iși spune cuvantul si multe dintre single-uri sunt lansate strict online, cu videoclip sau fara, in contrast cu vremurile trecute cand se lansa un 7 inch cu single-ul + un B-side.
Foto: Silvestru Petru
Radu: Din punctul meu de vedere, un single este cel mai usor mod in care o trupa poate livra continut. Upload-ul pe platformele de streaming +/- un clip/animatie pe youtube e suficient, lumea poate sa adauge piesa Intr-un playlist si in felul asta sa consume muzica. Cred ca majoritatea single urilor (cel putin de la noi din tara, si , in general, pentru trupele cu bugete mai mici) sunt lansate online.
Foto: Silvestru Petru
Single-uri pe banda rulanta sau album?
Daniel: Initial am mers doar pe ideea de single-uri. Insa, cu cat lansezi mai multe, simti nevoia, ca și trupa, sa insumezi o parte din ele pe un album sau EP.
Radu: Which one suits you. Din punctul meu de vedere ambele functioneaza. Scopul este sa oferi muzica ascultatorilor. Daca dupa o serie de single-uri apare si un album, cu atat mai bine.
Lungul drum al piesei catre clip
Daniel: Nu exista un termen standard de la compozitie la lansare, cred ca e mai degraba stabilirea single-ului. Poate fi o piesa recenta, datorita hype-ului unei compozitii noi, sau o piesa mai veche, cantata prin concerte si care stii ca e apreciata.
Radu: Nu cred ca exista o reteta prestabilita. Depinde de parcursul trupei, discografia pana in acel moment, buget etc.
Cam cat mai co$$ta sa faci muzica
Radu: Depinde foarte mult de locul in care se ingregistreaza piesa, de productia clipului etc. Bugetele si cheltuielile variaza mult.
Sunt si multe exemple de DIY, cu rezultate foarte bune si cheltuieli mai mici.
Ce a prins cel mai bine
Daniel: Nu cred ca as putea alege unul singur. (insert: "toate piesele sunt ca și copiii mei"). Insa e clar ca primul nostru single, "Never Enough" s-a bucurat de cel mai bun feedback. Poate alte piese pe care le-as alege ar fi Funeral (unde am reușit sa incropim niște stock videouri care sa mearga perfect cu piesa) și ultimul single, Heavy Heart.
Radu: Imma cheat: nu e un single, este EP-ul pe care l-am scos de curand : Every Quiet Ocean.
Inregistrari si colaborari cu oamenii care trebuie
Daniel: Mix-urile incerc sa le ascult pe aparatura cat mai diferita, de la monitoare bune, caști de studio, la boxele de la laptop, telefon etc. Pana acum am colaborat cel mai mult cu Vladimir Ivanov la Real Sound & Vision (pentru EP). Dar și cu GreenVille Music și Cristi Dobrica (la SAE Bucharest). La toti ne-am simtit excelent și am repeta experienta oricand.
Radu: Incerc sa ascult atat din punct de vedere al muzicianului, care vrea sa auda cu fidelitate mare mix-ul (casti de studio, monitoare) dar si din punctul de vedere al unui ascultator obisnuit (boxele laptopului, castile care insotesc telefonul, radioul masinii)
Cat de importanta e imaginea
Daniel: Cred ca e parte extrem de importanta, pe care am cam neglijat-o cu fosta trupa. Pana la urma, vrei, nu vrei, publicul te va asocia cu o imagine.
Inca de la inceputul formatiei am lucrat cu Andrei Nicolescu, care s-a ocupat de logo-ul nostru și toate artwork-urile pentru single-uri si EP-ul Every Quiet Ocean. Ne bucuram mult ca am gasit un punct comun și reușește sa redea in imagini atmosfera pe care o transmitem prin muzica.
Pe piata, din ce am observat, preocuparea pentru imagine e mult mai mare. Asocierea muzicii cu imaginea este si naturala si, in functie de cum e facuta, cred ca este si o dovada de profesionalism. Insa, in acelasi timp, preocuparea principala a unei trupe trebuie sa fie pana la urma muzica.
Coperta EP-ul „Every Quiet Ocean” realizata de Andrei Nicolescu
Muzica din Romania in ultimii 5 ani
Daniel: Cred ca toate trupele, chiar si cele la inceput de drum, sunt mult mai profi. Sunt gandite foarte bine piesele, imaginea, ceea ce vor sa transmita, practic un pachet complet.
Foto: Naluca
Ce e pe val in momentul asta
Radu: Consumul aproape exclusiv in online. Muzica pe suport fizic nu este la mare cautare astazi. Exista exceptii, cum ar fi repopularizarea vinilului, dar chiar si asa, majoritatea pasionatilor au un cont pe o retea de streaming pentru a asculta in metrou / in masina etc. In cazul asta, artistii trebuie sa se adapteze, sa fie foarte prezenti in mediul online.