[Bilant 2019] Mugur Patrascu: Oamenii vor incepe sa inteleaga la ce sa se uite pentru a crede in autenticitatea unui om

[Bilant 2019] Mugur Patrascu: Oamenii vor incepe sa inteleaga la ce sa se uite pentru a crede in autenticitatea unui om

2019 nu a inceput tocmai bine, dar se termina deasupra asteptarilor pentru Mugur Patrascu, Founder Screen Native. Si orice an am rezuma, bilantul personal va depinde de contextul social, tara in care traim, planeta pe care locuim. Despre ele vorbeste si Mugur in randurile de mai jos. Despre echilibrul personal, planurile agentiei sub auspicii politice si economice volatile, Romania dupa 30 de ani de la Revolutie, ce inseamna libertatea in 2019, ce inseamna sustenabilitatea. 

Libertatea incepe pentru mine in prezenta unor conditii igienice de a-mi face treaba. Sa functioneze transportul in comun, administratia, fiscalitatea sa fie decenta, relatiile cu clientii sa fie crescute pe baze normale si de incredere, altfel spus, sa acord mai mult timp realizarii produsului nostru si nu intretinerii conditiilor de realizare.

Pentru 2020 raman sperantele: o schimbare de abordare in relatia noastra cu bunul simt si normalitatea, cu sinceritatea fata de noi si fata de clienti, public, mediu.

 

2019 de la inceput si pana la sfarsit

Daca va amintiti, inceputul anului nu avea cele mai bune auspicii politice si economice si ca atare si planurile noastre au fost moderate sau mai conservatoare. Ne-am propus mentinerea parametrilor businessului si imbunatatirea produsului. Nu aveam planuri mari de crestere, intr-o proiectie cat mai realista.

Spiritul de la finalul lui 2019 este mult mai bun decat cu ce am inceput iar pe ansamblu am ramas intr-o dimensiune similara a organizatiei si afacerii. Anul viitor ne propunem insa o creste moderata, normala, in conditiile unui line-up bun de clienti si proiecte. Suntem o echipa care functioneaza si vrem sa ne bucuram ca ne ies lucrurile si sa facem mai mult si mai bine decat in acest an.

 

Ce a fost frumos, ce a fost greu, ce a fost urat

Personal 2019 a fost unul dintre cei mai buni ani, intr-o zona de echilibru si dezvoltare personala. Am inceput sa dezvolt partea de traininguri de strategie digitala si client service, am scris mai mult, am facut mai mult sport si in general am gasit mai multe ocazii sa ma reconectez cu lucrurile simple, de baza. Daca echilibrul este obiectivul, cred ca am facut foarte multe pentru el anul acesta.

Ca de obicei, cel mai greu este sa ma impart intre mai multe directii si sa tin sub control toate aceste preocupari, sa spun nu multor altora, sa impac obligatiile cu pasiunile, sa raman conectat si deconectat in acelasi timp.

Au fost niste momente foarte urate dar toate legate de atmosfera generala. Urat a fost ca am luat-o inapoi ca tara, ca au plecat alti oameni de aici, ca suntem usor de manipulat si ca nu avem disponibilitate si pentru cei din jur.

 

Postarea anului

 

Romania si 30 de ani de libertate

Romania este acest copil problema, care numai ce a depasit ciclul primar, neglijat de parinti si cam fara prieteni, care nu face sport si nu e interesat de scoala, usor controlabil de tot felul de gasti si circumstante care-l tot abat de pe traseu, care-I tot seduc pe niste directii facile, pline de promisiuni de gratificare imediata.

Din aceasta ipostaza, dupa primii 30 de ani, Romania incepe poticnit si neincrezator sa invete ca nu se poate strecura prin viata si ca pana la urma va trebui sa sa-si asume tot: trecutul, standardul prezentului, zona in care se afla, parteneriatele pe care si le doreste. Din pacate circumstantele internationale nu inspira deloc traseul acestui copil care abia asteapta sa argumenteze delasarile celorlalti in propriul comportament lenes, duplicitar si lipsit de onestitate.

Suntem la momentul in care eroul nostru, de voie sau de nevoie incepe sa scape de trecutul amestecat si isi regaseste vitalitatea intr-un traseu mai asezat, mai sincer si mai asumat.

 

Ce inseamna libertate pentru tine 

Libertatea incepe pentru mine in prezenta unor conditii igienice de a-mi face treaba. Sa functioneze transportul in comun, administratia, fiscalitatea sa fie decenta, relatiile cu clientii sa fie crescute pe baze normale si de incredere, altfel spus, sa acord mai mult timp realizarii produsului nostru si nu intretinerii conditiilor de realizare.

Daca peste kitul asta de baza mai punem si niste conjuncturi care sa ne inspire, deja suntem in best case scenario si totul e perfect.

 

La ce ai lucrat 

Anul acesta am construit foarte frumos pe partea de creativitate pentru performance, o directie in care am foarte mare incredere ca va creste in viitor, in cateva proiecte realizate pentru Vola.ro (Ieftinuarie, Hai Acasa), am lansat site-ul www.dentestet.ro un proiect mare, la care ne-a facut mare placere sa lucram, am inceput sa comunicam pentru www.dahnapp.com o aplicatie complexa care face trecerea la o modalitate moderna de a ne raporta la alimentatie.

Am facut foarte mult in agribusiness, un domeniu care creste, usor in afara prime timeului de comunicare, unde am lansat primul cont de Instagram pentru piata locala, pentru Adama pentru am realizat campanii si interactiuni de la promotii la spoturi TV, am dezvoltat aplicatia mobila pentru activarea de la FITS, UniCredit, The Giving Tree si multe altele pentru clienti ca Rompetrol, Mylan, Swiss, AVstore.ro si altii.

 

Ce ti-a placut. Ce ai urat

In ultimii ani asistam din ce in ce mai aproape de ecran la lupta aceasta dintre autentic si simulat, intre facil si muncit, intre superficial si temeinic. Efectul internetului ajunge la maturitate si transformarea esentei noastre de oameni capata accente surprinzatoare pe tot diapazonul.

Un spectacol grandios, pe care il privesc si traiesc cu mult interes, care-mi ia mare parte din energii si care a fost in prim plan si in 2019. Detaliile nu sunt neaparat importante, insa reprezentatia care are loc in fata noastra este, fara indoiala, epica.

 

Campanii misto

Nostalgic dupa comunicarea traditionala, lesinat dupa insight si indragostit de curajul in categorie (nu ca ar fi ei la prima intamplare) nominalizez Hornbach – The Morning Is Ours 

 

Trenduri pentru la anul

Cel mai important trend pentru anii ce vin, care va incepe sa aiba o vizibilitate si o greutate mai mari de anul viitor este cel legat de sustenabilitate. Si dintre toate variatiile si directiile sustenabilitatii cred foarte mult ca oamenii vor incepe sa inteleaga la ce sa se uite pentru a crede in autenticitatea unui om. Nu cred ca putem sa mai fim pacaliti de orice discurs, mai trebuie doar sa avem incredere de a actiona pe ce simtim. Acest lucru mi-ar placea sa-l vad in felul in care sunt conduse corporatiile, in decizii mai curajoase, in discutii mai productive, in asumari si leadership veritabil.

Simt ca o sa ne prindem pe mai multe directii ca singura cale de a creste sustinut este calea sustenabila, pe toate planurile, de la cel personal la cel de piata, ca serviciile si cat investesti se regaste cu rabdare pe termen lung in toate beneficiile si KPIii pe care ii urmarim.

Si desi pare ca este mai mult un whisful thinking, semnalele se inmultesc ca se apropie momentul in care o sa vedem actiuni din ce in ce mai decise indreptate inspre aceasta directie, ca se apropie un decont si o schimbare de abordare in relatia noastra cu bunul simt si normalitatea, cu sinceritatea fata de noi si fata de clienti, public, mediu.

 

Ce ar putea sa fie mai bine in 2020

La cat de ametiti suntem, orice doza de claritate ne avanseaza considerabil. Dar din toate care pot fi hai sa ne propunem sa facem mai mult din ce spunem si totul o sa se transforme substantial.

Societatea si omul actual au invatat perfect disimularea, manipularea populista, discursul desantat fara pic de rusine. Toate acestea au devenit programatice, ingrediente de paritate pe piata.

O sa ne fie mai bine cand din ce in ce mai multi o sa rupa acest cerc vicios si o sa faca mai mult decat promit sau o sa fie mai aproape de cum se afiseaza.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Campanii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related