Poate la anul, noi, oamenii, am putea fi mai buni. Este urarea-rezolutie a lui Eugen Suman, Executive Creative Director Mainstage The Agency, pentru 2020. Eugen a început 2019 cu high energy si cu dorinta de a face treaba misto, si il incheie la fel de high energy. Intre cele doua, a bifat: un nou inceput la probabil cea mai tare agentie mica din RO, dupa cum spune el, pitchuri castigate, gaze în freză, libertate. Ca o concluzie pentru industrie la sfârșit de an, Eugen crede ca se gasesc din ce in ce mai putini creativi pe piata, iar creativitatea este din ce in ce mai mult ignorata.
Ce a fost frumos si ce a fost urat, ce i-a placut si ce l-a enervat, sperante si temeri pentru 2020, dupa cum urmeaza:
2019. Inceput si sfarsit
Bai, 2019 a fost un an ca un rollercoaster, si la nivel personal si la nivel profesional. Si, daca ne gandim bine, chiar si la nivel macro-social, pentru noi toti. L-am inceput cu high energy si cu dorinta de a face treaba misto, si il inchei la fel de high energy, cu un nou inceput la probabil cea mai tare agentie mica din RO, cu pitchuri castigate si cu planuri si mai mari pentru 2020.
Dar, una peste alta, nimic din ce a fost misto anul asta nu se compara cu cel mai tare lucru din universul cunoscut si necunoscut: nasterea baiatului meu. Este ceva care nu poate fi comparat cu absolut nimic.
Frumos, greu, urat
Revenind in industria noastra mica, fasneata si, pe alocuri, meschina, frumos a fost ca inca au mai aparut campanii tari, greu a fost (si este) ca gasesti din ce in ce mai putini creativi pe piata, urat a fost la pitchuri. Creatia n-a fost niciodata cel mai important element care-ti castiga un pitch, dar parca atat de putin bagata in seama ca anul asta n-a mai fost niciodata.
Meme-ul anului
Ok boomer! Si oul de pe instagram, care a rupt like-urile pe genunchi.
Romania la 30 de ani de libertate
A castigat multe si e vizibil. Compara anii 90 cu acum si diferenta e ca de la cer la pamant. Ar fi putut castiga mai multe? Evident, dar a avut piatra rosie legata de gat, if you catch my drift. Dar lucrurile nu pot merge decat spre mai bine, chiar daca mai incet decat ne-am dori.
Libertate pentru tine
Fara libertate munca mea nu ar putea sa existe decat cu niste compromisuri pe care nu le-as putea accepta niciodata (Ministerul Propagandei etc). In general, nu poti sa ai piata libera fara partea cu “libera”, deci as zice ca pentru advertising libertatea e conditia primara pentru a putea exista. Asta asa, ca sa raspund superficial la o intrebare care ar merita, poate, un articol separat.
Ce ti-a placut. Ce ai urat
Am urat sa-mi iau gaze in freza, in rest n-am ce comenta.
Campanii misto
Le dau asa pe repede inainte. Din RO a fost misto serialul KFC cu inteligenta artificiala care decide vietile oamenilor, serialul Lidl cu legendele urbane interbelice, Tecsesti Vlogs pentru Albalact, Alpaca pentru CatMobile, Unquiet Voices si una fantastica de la BCR (si Mainstage, full disclosure), if you will, transformarea podului de la Aurel Vlaicu in cea mai tare expozitie de street art augmentat din Europa Centrala si de Est.
De-afara beton prajelile Diesel, Burger King, Heineken, Ikea – This Ables.
Trenduri pentru anul nou
Mai mult AI, AR, VR, Data, Technology, influencer marketing. Dar si mai multa emotie, umanitate, relevanta, responsabilitate.
Ce ar putea sa fie mai bine in 2020
Noi, oamenii, am putea fi mai buni. Deocamdata dam gherle la capitolul asta. Sa ascultam mai mult de pustime si sa nu ne mai luam atat de in serios.