ADFABER anunță astăzi câștigătorii primei ediții a competiției naționale “App Inventor - Fii eroul orașului tău”, care și-a propus să provoace liceenii să identifice o problemă a comunității din care fac parte și să creeze o aplicație pentru smartphone care să contribuie la rezolvarea acesteia.
Juriul competiției a ales din peste 60 de proiecte înscrise de peste 128 de elevi din toată țara, organizați în echipe de cel puțin 2, sub coordonarea unui profesor. Membrii juriului au punctat în special originalitatea ideilor care au stat în spatele aplicațiilor, precum și designul și funcționalitatea acestora.
“Elevii de liceu au luat astfel parte la activități educative practice, în cadrul cărora au aplicat noțiunile teoretice învățate la școală, în același timp fiind încurajați să fie atenți la problemele comunității din care fac parte și să contribuie la soluționarea lor”, a spus Alin Chiriac, Fondatorul Adfaber.
Cel mai apreciat proiect de către juriu a fost MoBike, realizat de Carla Rebeca Brezoaie și Elena Cozma, sub coordonarea prof. Nicolae Olăroiu, de la Colegiul Național “Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Buzău. Aplicația MoBike reprezintă o platformă de închiriere de biciclete cu ceva în plus: reciclarea, reducerea emisiilor de dioxid de carbon și adoptarea unui stil de viață sănătos sunt conceptele care se află la baza proiectului.
Cele două tinere spun că ‘‘prin aplicația MoBike nu am încercat să atingem imposibilul, dar pentru început vrem să generăm o schimbare cel puțin la nivel local. Pentru a diminua emisiile de dioxid de carbon ale autoturismelor poți închiria o bicicletă, poți recicla deșeurile și reutiliza energia.’’
Proiectul UniversITy a fost și el extrem de apreciat de către juriu, ocupând locul al doilea în cadrul competiției. Elevele Maria- Bianca Filip și Mara- Ioana Suditu, alături de prof. coordonator Daniela- Geanina Piştea, de la Colegiul Național “Dimitrie Cantemir” din Onești, și-au propus ca prin intermediul aplicației lor să vină în ajutorul tuturor liceenilor, în privința alegerii universității și viitoarei cariere.
‘‘UniversITy este o aplicație unică în România și chiar singura aplicație la nivel global care poate oferi informații despre cursuri universitare, admitere, test de personalitate, dar și o hartă interactivă a celor mai importante universități și link-uri către website-urile lor’’, a spus Maria- Bianca Filip.
Locul al treilea a fost ocupat de proiectul Leafagram, realizat de Alexandra Tesileanu și Alexia Maria Tibil și coordonat de prof. Ioana Claudia Muresan, de la Colegiul Național “Vasile Lucaciu” din Baia Mare. Aplicația celor două tinere își propune să reducă gradul de poluare, prin apropierea tinerei generații de natură, prin intermediul unor obiective zilnice.
Alexandra spune că ‘‘aplicația Leafagram are ca scop promovarea unui stil de viață în armonie cu natura’’.
‘‘Ne-am gândit că aplicația noastră ar putea avea mai multe beneficii cum ar fi crearea unei legături mai compacte între tânărul elev și mediul înconjurător, dar și crearea unui portal de socializare destinat participanților’’, a adăugat Alexia.
Proiectele câștigătoare vor primi suport pentru dezvoltare și implementare de la organizatori și alți parteneri ai proiectului. Felicităm toți participanții, elevi și profesori mentori, pentru implicare, creativitate și dorința de a lua parte la îmbunătățirea societății prin intermediul tehnologiei!
Proiectul “App Inventor - Fii eroul orașului tău” a fost creat de ADFABER și susținut de compania Raytheon, suporter dedicat al proiectelor de încurajare a tinerilor să îmbrățișeze o carieră în științe exacte sau tehnologie.