Unii hackuiesc bănci, Pentagonul sau cardurile bogaților, alții păcălesc oamenii prin comenzi false și unii fură paginile de Facebook muncite și le vând pe site-uri de anunțuri. Așa cum i s-a întâmplat lui Florian Ciobanu, care administra șapte pagini de Facebook și a rămas și fără profil de Facebook și fără miile de fani pe care îi adunase în 10 ani.
Despre Florian Ciobanu si pasiunea lui pentru reclamele din trecut am mai vorbit. Spunea atunci că Reclame Vechi Românești este un microb.
Ceva invizibil care salasluieste in mine de la varsta frageda si de care nu mai pot scapa. O pasiune ce va deveni, cu putin noroc, un proiect frumos: Muzeul Publicitatii din Romania.
Acum, ne-a scris cum a fost expulzat de pe Facebook și i s-au furat cele 7 pagini de Facebook pe care le adminstra: Anticariat Unu, Bucureștii Vechi, Ci-co, Arici Pogonici, România de Altădată, Craioveni de Pretutindeni și cea mai populară, ”Reclame Vechi Românești 1840-1995” (aprox. 137.000 fani).
Florian a creat Reclame Vechi Românești 1840-1995 acum 9 ani.
”A crescut organic și are fanii curați. Niciodată nu am făcut uz de vreo campanie de adus like-uri sau folosit alte trucuri. Am publicat benevol în toți acești ani acolo peste 4000 scanuri”
”Intri în vizorul unor hackeri și începi o corespondență cu aceștia. Apoi, evident ești invitat să apeși pe un link prin care ți se iau toate datele”, povestește Florian.
”După aceea, mi s-a dat report că aș fi furat identitatea chiar profilului meu personal fb, Florian Ciobanu. Profilul personal mi-a fost dezactivat de fb, probabil după un atac de report-uri. Din 27 octombrie 2019, eu nu am mai putut intra în rețeaua de socializare”, spune Florian.
Pentru a vedea ce se întâmplă cu pagina lui, și-a creat un nou cont temporar Florian Ciobanu. A văzut că istoricul și conținutul original a fost păstrat. De asemenea descrierile și toate postările cu scrisul lui olograf.
Dar denumirea paginii a fost modificată imediat după preluare de către hackeri în ”Reclame Vechi”. Acolo se postează numai video-uri care nu au nicio legătură cu istoria publicității românești, cu reclama tipărită, cu parcursul cronologic al industriei advertising-ului în România.
Florian le-a scris celor de la Facebook, dar nu a primit niciun răspuns.
În schimb, a dat din întâmplare peste anunțuri care vând pagini de Facebook pe Olx și Okazii.ro:
”Sunt oarecum descurajat. Eu am creat pagina, eu i-am dat denumirea și eu am crescut-o de la zero. Facebook nu mă ajută cu nimic, deși le-am scris, am raportat la rându-mi și chiar mi-am trimis un act de identitate de ceva vreme”, spune Florian.
Cam așa funcționează noile înșelăciuni pe Facebook. Pe lângă mesajele din RATB cu ”Aveți grijă la buzunare și genți”, poate apar unele și în browser de genul ”Aveți grijă când vorbiți cu străinii și linkurile pe care intrați”.