Mâine începe RADAR la Uzina Electrică Filaret – 3 zile de art&tech

Mâine începe RADAR la Uzina Electrică Filaret – 3 zile de art&tech

RADAR - Romanian Artists Developing Alternative Realities are loc week-end-ul acesta, între 1 și 3 noiembrie, iar vizitatorii sunt așteptați la Uzina Electrică Filaret pentru o experiență unică art & tech vineri și sâmbătă în intervalul orar 6-11pm, iar duminică între 6 și 10pm. Festivalul este debutul unei platforme care înglobează mișcările creative de new media art sub o manifestare unitară ce prezintă zeci de proiecte care, odată cunoscute de public, se vor transforma într-un curent artistic de sine stătător.

Uzina Electrică Filaret va deveni o scenă murală la RADAR – în fiecare seară un line-up diferit de artiști de video mapping și sound design vor folosi interiorul locației ca un canvas vizual pentru efecte spectaculoase. Festivalul debutează cu formele organice ale lui Pacheta care se vor anima auditiv cu ajutorul lui Vlaicu Golcea, iar PACH va continua experiența imersivă RADAR la Expirat Halele Carol după ora 11pm.

Sâmbătă, spectacolul vizual va continua pe ecranul principal din Uzina Electrică Filaret, unde Aural Eye aduce un set de live visuals ca o călătorie vizuală. Conceptul lor, “Plantship”, va descrie vizual o utopie vegetală ce reflectă dorința de întoarcere la natură în aspectul melancolic al spațiului industrial. Pe parcursul serii, experiența va fi ghidată muzical de un live realizat de Fluidian și de către un set ambiental al lui Zen. Pentru cei care vor sa continue experiența festivalului la afterparty-ul de la Expirat, atmosfera vizuală va fi asigurată de Senpai stuff. În plus, sâmbătă, începând cu ora 19.00, participanții se pot întâlni și cu creatorii scurtmetrajelor Anim’est prezentate în secțiunea de animații sau pot asista la aLive Drawing, unde artiștii grafici de la Ubisoft România vor desena personaje din jocuri video îndrăgite pe tot parcursul festivalului.

Duminică vor fi prezenți cei de la studioul de video mapping Noetic, într-o redescoperire a formelor fluide în videomapping și sound design, alături de Moduler.

Pe lângă proiecțiile de video mapping, care vor fi diferite în fiecare seară a festivalului, vizitatorii sunt așteptați zilnic să experimenteze conținutul permanent, printre care și instalațiile interactive, cum ar fi MovingLight - o instalație în care publicul este invitat să exploreze, să descopere și să experimenteze joaca cu lumina, respectiv absența ei sau Interactive Garden care se bazează pe simțul tactil, respectiv auditiv al participanților și pe interacțiunea natură-om-computer. În fiecare seară, o dată pe oră timp de 5 minute, publicul va putea urmări un live performance de lumini al instalației suspendate pe tavanul Uzinei. Montajul instalației a durat peste 30 ore, iar aceasta a fost gândită și realizată de studioul de creație local H3.

Experiențele art&tech vor fi disponibile și într-o categorie dedicată celor mici prin secțiunea RADAR Kids, prezentată de Lidl România. Ei vor avea ocazia să interacționeze cu inteligența artificială (AI) și să se transpună într-o lucrare vie a Alinei Marinescu, Anei Bănica sau Pren, dar și să exploreze pădurile virgine în realitate virtuală (VR), aduse la RADAR de WWF. Mai mult, copiii vor avea la dispoziție, printre altele, și o cameră care simulează un ocean cu ajutorul unei proiecții imersive.

RADAR începe mâine, 1 noiembrie, și reunește peste 50 artiști și dezvoltatori de artă și tehnologie la Uzina Electrică Filaret. Festivalul se deschide începând cu ora 18, iar vizitatorii sunt așteptați cu experiențe din zona de realitate augmentată, realitate virtuală, videomapping, inteligență artificială, instalații interactive, animație, game art și sound design, dar și o secțiune dedicată copiilor, care vor transforma locația într-un mediu imersiv pentru participanți. Biletele au puse în vânzare pe Bilete.ro.

Partenerii RADAR sunt: Samsung & dARe by Samsung, Lidl, Ubisoft, Clever, Stay Sharp, 360 Revolution, Aural Eye, H3, Cinetic, DJ Super Store, Anim'est, Electricasem, Radio Guerrilla, Unica, Viva, Elle, Institutul Cultural Român, IQads, Zeppelin, Modernism.ro, Igloo, The Institute, Designist, Revista Biz, Feeder.ro, Radio România Cultural, Munteanu Recomandă, Blitz TV, Revista Atelierul, Asociația Art Out, Cațavencii, Infomusic.ro, Zile și Nopți, Start-up.ro, Iqool.ro, AGERPRES.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related