Cand auzi sintagma “mai mult decat o agentie de publicitate”, la ce-ti zboara gandul? Rocket science, sah in parc cu clientii, briefuri pentru 2030? Sau mai degraba la ceva mai palpabil, cum ar fi un studio de Design si Tech, asa cum se autodefineste Cromatic Studios? Cristian Stoicescu, Business Development Manager, fratele si partenerul de business al lui Daniel Stoicescu, ne-a updatat in ce priveste munca lor din ultimii ani prin cateva proiecte de design eye catchy, rubricile noi de la ei de pe blog si cum se pregatesc pentru intampinarea noilor tehnologii. In departamente, munca modulara pana cand iese proiectul:
Suntem mandri ca avem colegi super talentati. Asta inseamna ca rolurile nu sunt stricte si fiecare dintre noi isi aduce aportul in proiecte.
Hai sa vedem ce-i cu cromaticii astia si de ce ar trebui sa-i cunoastem mai de-aproape.
Povestea Cromatic
Cromatic Studios a fost fondat acum 7 ani, de Daniel, prin desprinderea lui din Inksect, firma de Design şi Website Development, infiintata cu doi colegi de-ai lui, dupa terminarea facultatii. Acum 5 ani m-am alaturat si eu studio-ului si am adaugat experienta mea din media, consultanta financiara, Marketing si business administration la comboul deja existent.
Inca de la inceput, ne-am propus sa construim un loc in care fiecare om sa respire creativitate prin toti porii, sa livram our best work si sa evoluam incontinuu impreuna. Eu zic ca am reusit.
Am crescut organic de la an la an si am reusit sa ne pastram acelasi drive. Iar pentru noi asta este cea mai mare victorie.
Sunt foarte mandru ca in ultimii doi ani am reusit sa aducem in echipa unii dintre cei mai talentati oamenii pe care i-am cunoscut. Am creat o echipa amazing, alaturi de care putem sa abordam cu brio orice proiect de Design, Branding si Web Development.
Cum au evoluat departamentele in agentie
Dupa cum ziceam mai sus, suntem mandri ca avem colegi super talentati. Asta inseamna ca rolurile nu sunt stricte si fiecare dintre noi isi aduce aportul in proiecte. Stiu ca suna neconventional, dar asta ne ajuta sa ramanem motivati, angrenati in proiecte si dornici sa ne dezvoltam. Asa reusim sa evitam si rutina.
Totusi, cei mai multi dintre noi suntem designeri (UI/UX si brand). Dar mai avem si colegi developeri, videografi/fotografi, un Account si eu, si Daniel. Noi ne impartim cele mai multe roluri: de la intalniri cu clientii, la strategie, Design, videografie si muuulte task-uri operationale. Cred ca tocmai aceasta cultura in care fiecare contribuie atunci cand simte ca poate aduce valoare plus voia buna cea de toate zilele si increderea pe care ne-o acordam, ne ajuta sa ne diferentiem.
Un stop motion face cat 1000 de poze
Nu producem foarte multe spoturi TV. Dar atunci cand o facem apelam la resurse externe. Ori inchegam noi o echipa, daca bugetul este foarte mic, ori externalizam catre una din casele de productie cu care colaboram de obicei.
In schimb, producem continut video pentru online. Aici ne este permis sa fim mult mai creativi. Fie ca sunt cinemagraph-uri, stop motion videos, animatii sau doar continut filmat, de fiecare data o facem cu pasiune. Din punctul meu de vedere, aceasta este si activitatea mea preferata: videografia, in toate etapele ei (productie, editare, regie, imagine, sound mix, tooot). Uite un proiect tare drag mie, facut din cateva mii de poze:
Tehnologia in contextul publicitar actual
Tocmai pentru ca iti spuneam ca videografia este o pasiune puternica pentru mine si tehnologia VR este un subiect care ma intereseaza. Am testat casti, jocuri, randari. Am asistat la prezentari, demo-uri si alte incercari de promovare a tehnologiei. Cred ca nu mai este mult pana cand va deveni o tehnologie disponibila pentru publicul larg. Si atunci tine-te, tata! Remember Ready Player One? Eu chiar cred ca ne indreptam in directia aia.
Ce inseamna lucrul pentru un site de rezervari online
Direct Booking este un proiect foarte special pentru noi. Am avut ocazia sa realizam un proces complex pentru ei, prin care ne-am unit fortele cu un partener, si deja prieten foarte drag, Mihai Bonca. Alaturi de el am creat strategia de brand si repozitionarea acestuia, ulterior rezultand si noua identitate vizuala, unde colegul nostru Adrian Vilau a reusit sa inteleaga esenta brandului si sa o transpuna intr-o forma vizuala simpla, insa cu personalitate.
Tot procesul a culminat cu realizarea unei campanii TV, in care a aparut personajul Robi Direct, care te insoteste de la rezervare pana la cazare, pe bune :) Gaselnita cu acest personaj si realizarea scriptului este samnatura lui Iulian Barbulescu, care nu inceteaza sa ne surprinda cu creativitatea Tot procesul a culminat cu realizarea unei campanii TV, in care a aparut personajul Robi Direct, care te insoteste de la rezervare pana la cazare, pe bune :)
Succesul acestui proces a fost atat de puternic incat, dupa 2 ani, inca se comunica prin acelasi spot. Iar dupa primul an, vanzarile au crescut cu 30%.
A fost o experienta grozava pentru ca ownerul businessului este si cel care a programat site-ul si se ocupa in continuare de mentenanta si de update-ul acestuia. Este foarte implicat in fiecare actiune, iar insight-urile lui ne-au oferit o perspectiva complexa.
Vaporwave & more pentru Magic TV
Conceptul din spate s-a bazat pe mood-ul pe care vrem sa il transmitem intr-un setting unde se asculta de obicei muzica chill, unde vrem sa ne simtim in siguranta, cat mai relaxati, poate si cu niste lumini sau niste betisoare parfumate. Pe ideea asta, am ales mov si albastru, drept culori de baza.
Dar focusul principal ar fi pe vaporwave, modernism, nostalgia anilor ‘90, millennials, cer, mare, plante. Orice elemente care pot sa ne duca cu gandul la liniste, amintiri placute si setting the mood. Chiar daca pare ca e nisata toata treaba pe cool, se potriveste tuturor publicurilor tinta pentru ca indiferent ce varsta ai, tot ai nevoie de chill si sa-ti amintesti cu drag de momentele fericite din trecut.
Animatiile au fost facute de Stefan Morozan , iar Tech Julie ( Iulia Moldoveanu ) s-a ocupat de rebranduirea intregului univers vizual si a dat un facelift impresionant logo-ului.
Cum s-a născut universul Bunnyshell
Bunnyshell este un proiect la care am lucrat foarte in-depth. Ideea principala este ca bunnyshell inseamna nimic, dar si totul. Exact ca Universul. Atata timp cat noi facem parte din Univers, putem sa vorbim si despre forme de viata, sau viata ca atare. De aici am mers putin pe o directie geeky si am luat elementul dioxid de carbon, fara de care viata nu ar fi posibial.
Fiind al 6-lea element, format din 6 neutroni, 6 electroni si 6 protoni, am decis sa alegem si noi 6 forme reprezentative pentru bunnyshell, care au 6 culori de baza. Toata ideea este ca fiecare dintre cele 6 forme reprezinta niveluri de dificultate pentru useri, cat si nevoile pe care le au acestia si solutiile la aceste nevoi. Asa s-a nascut noua identitate vizuala bunnyshell, care are la baza atribute precum: evolutie constanta, complexitate, universalitate si dinamism.
Toate acestea cat si merchandise viitor si website-ul lor sunt create de Iulia Moldoveanu (Tech Julie).
FB, Instagram, promovare
Pentru noi, atat pe Facebook, cat si pe Instagram e important sa se vada factorul uman, cat si proiectele noastre, dar si wow factorul care ne scoate in evidenta ca echipa. Pe instagram mergem mult pe eyecandy, cinemagraphuri, pe cand pe Facebook avem un ton mai jucaus si approachable, dar pastram aceleasi key features peste tot: teamwork, wow factor si creative puzzles.
Cat despre clientii nostri, abia am introdus cateva pachete pentru paginile de Facebook si abia asteptam sa le testam. Din ce stiu eu, Facebook, instagram si Whatsapp planuiesc un merger. In ultima vreme au tot picat amandoua, dar cred ca primul care sta sa moara este Facebook. Gen Z deja s-a mutat pe instagram, tiktok si Snapchat.
Si blog
Am inceput recent o serie de postari pe blog cu #CromaticGeekOfTheWeek, scrise de Ana-Maria Gheorghe, prin care luam un interviu casual fiecarui coleg in parte. Cred ca toate interviurile cu ai nostri sunt interesante, insa unul drag tuturor este articolul feature despre Eleonore, intern-ul din Franta care a stat cu noi vara asta. Puteti sa cititi aici articolul.