De 15 ani, Marius Rosu face publicitate si ii cauta sensuri noi. Cam de un an a strans in jurul lui freelanceri experimentati, a legat prietenii cu agentii de publicitate, de pr, studiouri de productie, specialisti in software si oameni misto din comunicare alaturi de care sa dezvolte o comunitate puternica. I-a spus, la inceput, Doua creioane. Povestea a evoluat, iar forma finala a ramas United Pencils (UP): adica parteneriat si prietenie.
Sunt parteneriate intre noi, cei care compunem aceasta organizatie, dar si intre noi si clientii nostri, pentru a creste businessul intr-un climat cat mai placut/firesc.
Accentul e pus pe branding si design de produs. Orice ar insemna produs - obiect, realitate, idei, forme digitale. Ce se intampla mai exact la UP, cu ce clienti lucreaza in prezent si cum a ajuns la formula unei comunitati creative, povesteste Marius dupa cum urmeaza:
15 ani de publicitate. Te-ai gandit sa renunti?
Cu cat fac mai mult un lucru, cu atat imi doresc sa-l fac de fiecare data mai bine. M-am gandit de mai multe ori sa renunt, pentru ca nu e usor sa cresti sau sa functionezi o perioada indelungata la parametri maximi, dar nu pot renunta la ceva care ma defineste.
Sunt in domeniul asta de mai bine de 15 ani, am acumulat foarte multa experienta, si stiu ca mai am multe de zis si de facut. Blazarea apare doar atunci cand nu mai astepti nimic de la tine. Oricat de repetitiv ar fi procesul de lucru, depinde de mine sa fac lucrurile diferit de fiecare data. Cum ziceam, fac ceva pentru ca vreau sa iasa tot mai bine, iar asta ma obliga si la diferit.
Ce inseamna pentru tine publicitatea acum
Publicitatea inseamna multe, dar pentru mine acum e responsabilitate mai mult decat orice. O data pentru ca livrez mesaje catre grupuri mari de oameni si asta inevitabil ma responsabilizeaza. Am puterea sa influentez comportamente si le spun oamenilor pe ce ar trebui sa-si cheltuie banii, iar asta nu e putin.
Apoi e clientul care iti da pe maini un produs pentru care de cele mai multe ori a facut multe sacrificii si a muncit din greu. Cu timpul am inteles tot mai bine rolul meu si am devenit tot mai atent la ce fac, fara sa-mi pierd spontaneitatea, bineinteles. Si nu in ultimul rand, este responsabilitatea fata de mine si ai mei.
Ideea unei colectivitati creative
In toti anii astia, am lucrat cu foarte multi oameni, am legat prietenii cu multi dintre ei si am realizat la un moment dat ca suntem o gasca de oameni talentati, fiecare specializat pe un segment de comunicare sau adiacent domeniului. Ne-am definit “puterile”, ne-am stabilit regulile colaborarii si iata-ne liberi, dar uniti sub numele UP/ United Pencils.
Structurile organizatorice piramidale sunt greoaie. Tot timpul se pivoteaza in jurul varfului si asta intarzie procesul si frustreaza partile care alcatuiesc organizatia. In comunicare mobilitatea este foarte importanta. Totul se petrece in viteza si datele se schimba de la o zi la alta. Ori pentru mobilitate, pe langa libertate, e nevoie de o buna cunoastere a terenului pe care te desfasori. Acesta a fost punctul de plecare pentru UP, eficienta venita din cunoasterea foarte buna a procesului si a business-ului.
Ce inseamna United Pencils
UP inseamna un nucleu format din oameni ultra-specializati in comunicare, la care sunt conectate extensii ce ofera posibilitati diverse de dezvoltare a unui plan sau de rezolvare a unei probleme. Fie ca e vorba de campanii de comunicare, solutii software, productie video sau print, prin procesul de strategie-creatie incercam sa livram solutia optima cu echipa optima.
Toate partile implicate isi cunosc foarte bine meseria si rolul in proiectul de care se ocupa. Modelul acesta de business se traduce prin eficienta maxima, costuri total transparente si in interiorul echipei si catre client, cat mai putina risipa de timp si alte resurse. Asa cum ziceam mai sus, responsabilitate fata de noi, de client si de cei cu care comunicam.
Clientii
Suntem in cea mai aglomerata perioada de cand am pornit la drum. In momentul acesta ne pregatim sa lansam o campanie 360 pentru Crama Ceptura, client castigat in vara impreuna cu cei de la Propaganda, care acopera partea de media.
Pana aici insa, am consumat proiecte spectaculoase cu Via Viticola – Sarica Niculitel si cu Mircea Dinescu pentru noul sau restaurant Politica si Delicateturi. Am lucrat pentru multe proiecte culturale - filmele Mo si Pororoca, festivalurile Sofran si Walk & Shoot, Hangar F, ar fi cateva dintre ele. Ultimul amintit e un proiect generat de UP, si transforma un studio de creatie, intr-un spatiu expozitional.
Tocmai ce am finalizat comunicarea editiei cu numarul 14 a festivalului Animest, care a venit dupa un proces de rebranding al festivalului. Am dezvoltat pentru ei si o linie de merchandise in colaborare cu cei de la Nerv, iar rezultatul e excelent.
De aproape doi ani ne-am implicat in dezvoltarea unui produs inovator, nascut in Transilvania. E vorba despre o lumina de bicicleta conceputa de arhitectul Sorin Magda, pentru care am desenat identitatea vizuala si packagingul. Urmeaza si o campanie de comunicare ce se va concretiza undeva la inceputul anului viitor.
Suntem pe lista de consultanti BERD in branding si comunicare, pozitie care ne-a adus un proiect de rebranding pentru Ab4 Systems, cu care am dezvoltat o relatie suficient de stransa incat sa fie acum parte din colectivul UP.
Planuri pe termen lung
Pe termen lung imi doresc sa ne pastram entuziasmul pe care-l avem de peste 15 ani de meserie, si sa ne facem in continuare cati mai multi prieteni.