Libertatea de a gândi și de a vorbi fără să ajungi în pușcărie, libertatea de a râde, de a iubi și de a trăi fără frica Securității. Libertatea de a citi, de a afla, de a critica, fără a fi bătut sau interogat de Securitate. Libertatea de a cumpăra un aspirator online. Libertatea e de multe feluri, s-a gândit eMAG, și a făcut o campanie despre asta, cu Mihai Șora în rolul principal. Pentru că, spune compania, singurii în măsură să vorbească despre libertate sunt cei care și-au pierdut-o la un moment dat.
Motivul unui spot despre libertate e faptul că România împlinește 30 de ani de libertate.
Am învățat că ea nu trebuie doar câștigată. Ea trebuie păstrată. Și cum altfel o putem păstra, dacă nu bucurându-ne de ea în fiecare zi?, spun reprezentanții companiei
Spotul e dramatic, ambițios și emoționant. Mihai Șora spune așa:
Aveam 30 de ani când ne-au condamnat pe toți la frică. Iar pe copiii noștri la foame și la frig.
Ne-au condamnat la întuneric, la beznă.
Și apoi revenim cu picioarele în realitate, printre cumpărături:
”Ai libertatea să comanzi ce vrei, de unde vrei și să alegi ce-ți place din milioane de produse din mii de categorii.
Ai libertatea să plătești cum îți este mai simplu și să alegi modalitatea de livrare care-ți convine cel mai mult.
Ai libertatea să dispui oricând de banii tăi, să oferi carduri cadou celor apropiați și ai libertatea să-ți cumperi tot ce-ți trebuie pentru business-ul tău în condiții avantajoase”.
În două ore, spotul semnat de Papaya are aproape 10.000 de vizualizări și 150 de de share-uri. Și tot felul de comentarii
Cei mai mulți au lăudat spotul. Bun, genial, impecabil, emoționant, extraordinar. Alții au spus că e puțin exagerat.
Înțelegem ideea, e de apreciat efortul, Mihai Șora e minunat, ca de obicei, dar mhm. Undeva e prea mult.