Armand Bertea, antreprenor și CTO Brandweb, a participat la MIT Sports Entrepreneurship Bootcamp, un program care îmbină perfect pasiunea pentru sport cu spiritul antreprenorial. Bootcampurile MIT sunt recunoscute global ca fiind programe intensive de învățare și sunt considerate „un întreg semestru condensat într-o săptămână de lucru”.
Armand Bertea: "Am citit despre bootcampurile organizate de MIT și mi-am dorit foarte mult să particip și eu. Când am văzut că se organizează un bootcamp special pentru industria sportivă, am zis că trebuie neapărat să aplic. Sunt suporter înfocat al echipei locale de fotbal Politehnica Iași și colaborez cu ei de peste 10 ani pe partea de development."
Bootcampul MIT la care a participat Armand a fost un mix de cursuri legate de sport și antreprenoriat, workshopuri și ore alocate pentru lucru în echipă, cu un program de lucru intensiv. Participanții au fost organizați în echipe, iar fiecare echipă a trebuit să treacă prin procesul de dezvoltare a unei afaceri din domeniul sportiv. Zilnic, participanții începeau primul curs la 8:30, trezirea fiind cu o oră mai devreme. Puțin după miezul nopții, la ora 1 am, participanții trebuiau să trimită task-ul primit în ziua respectivă.
"Chiar și procesul de aplicare a fost o adevărată experiență în sine. Am aplicat cu 6 luni înainte și am trecut prin multe etape. A trebuit să mă pregătesc intensiv. Fiind full-stack developer și având agenția mea de development, singurele momente în care îmi puteam pregăti aplicația era noaptea. Am fost foarte bucuros când am aflat că, dintre 700 de aplicanți, mă număr printre cei 70 care au fost acceptați.", spune Armand.
Aplicarea la un bootcamp organizat de MIT este un proces riguros, de durată, selecția participanților făcându-se atent, în mai multe etape. Anul acesta, au fost selectați 70 de participanți din 25 de țări. Selectarea lui Armand ca bursier dovedește în plus că profilul antreprenorial și interesul față de sport l-au clasat ca un candidat cu potențial ridicat.
Astfel, echipele formate de organizatori au fost foarte diverse, cu participanți din diferite culturi și din diferite domenii:
"Eu am făcut parte dintr-o echipă cu 5 membri foarte diferiți. Coechipierii mei erau din Mexic, India, Franța și Kuveit. Lucrul într-o echipă atât de diversă este întotdeauna o provocare, însă ne învață multe despre comunicare interculturală și chiar despre empatie. Cel mai greu cred că a fost faptul că nu ne cunoșteam dinainte, iar echipele de lucru au fost formate de organizatori. A trebuit să alegem o idee de afaceri pe care să o dezvoltăm și pe care să o punem pe picioare.
Procesul prin care am trecut a fost diferit. Aici, accentul nu a fost pe ideea de afaceri, ci pe identificarea unei probleme reale și crearea unei soluții pentru rezolvarea acesteia. Deși sună simplu, procesul de identificare a problemei a fost cel care a durat cel mai mult și a fost cel mai dezbătut. Am avut peste 200 de probleme, din care a trebuit să alegem una singură pentru a o rezolva. De multe ori, suntem atât de orientați spre soluții, încât nu facem un pas înapoi pentru a analiza problema din mai multe unghiuri și a o înțelege cu adevărat.", declara Armand.
"Mi-ar lua pagini întregi să descriu complet experiența MIT. Încă sunt în etapa în care mă uit înapoi la tot ce am învățat și încerc să asimilez. Am avut peste 85 de ore de lucru foarte intensive în 6 zile, intensive atât din punct de vedere profesional, cât și emoțional. Mi-am dat seama că experiența nu a fost doar despre învățare, ci și despre încredere. Încredere în membrii echipei – membri pe care abia i-ai cunoscut, încredere în abilitatea ta de a avea mereu mintea deschisă, încrederea că poți să reziști cu doar 4 ore de somn pe noapte și, mai ales, încredere că, urmărind procesul, vei fi mereu pe drumul cel bun.
Experiența MIT a fost dorită și necesară în condițiile în care lansăm la Brandweb o aplicație dedicată fanilor de fotbal. My11 este o aplicație care permite suporterilor să se pună în locul antrenorului și să încerce să formeze ei Primul 11. În funcție de numărul de jucători pe care îl ghicesc, utilizatorilor li se calculează un scor care le poate aduce diferite premii.", concluzioneaza Armand.