Evenimentele muzicale ale verii reprezintă playground-ul perfect pentru companiile care doresc o conexiune reală cu publicul vizat, la o scară mare, iar brandurile sunt protagonistele celor mai interesante activări experiențiale.
Pentru a se diferenția și a crea o experiență memorabilă pentru comunitățile participante la festivalurile din România vara asta, brandurile au folosit tactici cât mai creative, mizând pe interacțiune și personalizare la cel mai înalt nivel.
Neversea, Electric Castle, Untold, Summer Well, Afterhills - festivalurile verii au avut parte de cele mai engaging activări de brand anul acesta cu ajutorul dispozitivelor și aplicațiilor implementate și dezvoltate de agenția de marketing interactiv și consumer interaction Syscom Digital, prin divizia sa Experiential Marketing.
Explorarea zonei de experiențial a fost o preocupare constantă a participanților la activarea Raiffeisen organizata de catre agentia de brand. În spațiul dedicat, a fost amplasat un Touch Totem Display; prin intermediul unei aplicații, participanții au răzuit digital cardul de pe ecran și în acest fel au aflat ce premiu au câștigat. Interesul pentru activare a fost mare, ținând cont că insula Raiffeisen a fost permanent vizitată în toate zilele de festival și ecranul totemului a reprezentat permanent mediu de interacțiune.
Drumul către Electric Castle a fost măsurat în premii oferite de OMV. O activare de tip slot machine digital concepută de către agenția de brand și pusă în practică din punct de vedere tehnic de către Syscom Digital, i-a purtat pe cei prezenți în trecut, oferindu-le șansa de a câștiga un premiu tuturor celor care au alimentat de la benzinăriile OMV în drum spre festival. Și astfel energia pozitivă a prins viteză printre participanți.
La Neversea și la Untold, câștigătorilor de la campaniile promoționale derulate în 2019 prin intermediul aplicației mobile CokeScan, li s-a permis accesul la evenimente prin scanarea codurilor câștigătoare cu ajutorul unei alte aplicații de tip enterprise dezvoltată pentru redempție și acces la evenimente.
Aplicația de end-user CokeScan, realizată de către Syscom Digital este o aplicație AR și de content video 360, având în componență și modul de înscriere în loteria publicitară cu premii. Proiectul în sine a fost unul complex, cuprinzând mai multe componente avansate: platforma mobilă deservită de cele două aplicații (end-user CokeScan şi enterprise), un website, o flotă de tablete şi telefoanele mobile ale participanților. Coke Prize a fost instalată pe tablete distribuite la cele două festivaluri. Fiind conectate la baza centrală de date a campaniei, dispozitivele au livrat organizatorilor, în timp real, date relevante de trafic şi de stoc management.
În cadrul festivalului Summer Well, Syscom Digital a dezvoltat și implementat un proiect original dedicat exclusiv brandului Colorista de la L’Oréal Paris. Dispozitivul 3Senser Interactive Booth este un echipament digital futurist care generează senzații, determină reacții și emoții și duce astfel comunicarea brandului și interacțiunea cu consumatorii la un nivel mai profund, transformând întreaga experiență senzorială într-una cu adevărat memorabilă.
Proiectul a avut toate ingredientele și componentele pentru o activare de interactive de succes, dispozitivul fiind conceput pentru afișare dinamică, preluare de imagini video, imprimantă foto integrată real-time, touchscreen, senzori și suflante de aer pentru senzații speciale.
Experiența a fost finalizată prin conținut foto în format fizic, gif, video, în format slow sau fast motion, potrivite pentru publicul țintă și spre a fi distribuite. Pentru a încuraja tranziția experienței și în online, pe rețelele de social media, unde consumatorii brandului sunt activi, aplicația a integrat un instrument automat SMS (agenția Syscom Digital fiind și agregator autorizat al operatorilor de telefonie mobilă din România) și e-mail, în așa fel încât utilizatorii au primit instant, pe lângă fotografia imprimată la fața locului, și un link către conținutul realizat în timpul activării, pe care îl puteau distribui pe rețelele de socializare.
E bine să te lași condus de puțin entuziasm, mai ales dacă te afli la un festival ca Afterhills sau SummerWell și ajungi să intri în contact cu noul Mercedes X-Class. Totemul digital interactiv cu touch a atras un public numeros pe scena activării organizata de către agenția de brand, iar participanții au plecat de acolo cu senzația de afinitate și aspiratie la noul model fabricat de Mercedes, dar și cu premii atractive.
"Festivalurile sunt un adevărat hotspot pentru activări de brand cât mai creative. Și pentru că nouă ne place creativitatea, dar și tehnologia pe care o înțelegem foarte bine și avem tot ce ne trebuie ca să o implementăm fără cusur, anul acesta, mai mult ca oricând, ne-am implicat în dezvoltarea și punerea în practică a multor activări la festivalurile de muzică. Când brandurile devin parte integrantă a atmosferei de festival, comunicarea nu este doar mai plăcută, dar și rezultatele sunt mai bune, iar obiectivele sunt realizate cu ușurință, de la ridicarea nivelului de awareness până la vânzarea propriu-zisă de la raft, când cumpărătorul revine în magazin. Dispozitivele noastre au acționat ca generator de engagement la fața locului, dar și cu continuitate în social media, ca mijloc de interacțiune între brand și consumatori, dar și ca vehicule de colectare a datelor. Cel mai mult ne-am dorit să creăm o experiențe inedite și de neuitat pentru participanți și, din feedback-urile primite de la aceștia, dar si de la clienții și agențiile partenere, suntem siguri că am reușit.", a declarat Maia Novolan (Managing Director, Syscom Digital).