Asociația profesională IAA Young Professionals Cluj a organizat ieri o dezbatere tematică despre copywriting în care i-a avut ca invitați pe Daniel Zărnescu și Călin Crainic, doi dintre cei mai cunoscuți specialiști în domeniu.
Peste 100 de clujeni pasionați de marketing și comunicare au participat la Seara YP de Copywriting organizată în 24 septembrie de IAA Young Professionals Cluj, comunitatea locală de tineri profesioniști în MarCom (marketing și comunicare).
Invitații le-au împărtășit celor prezenți în sală reguli, idei și procese care pot ajuta un om de marketing sau business să-și dezvolte creativitatea în comunicare și să-și îmbunătățească modul în care scriu.
Despre marketing și creativitate
Daniel Zărnescu și Călin Crainic le-au povestit celor prezenți din experiența lor și au făcut o radiografie a modului în care industriile de marketing, dezvoltare personală și mediul de afaceri au evoluat de-a lungul timpului din punct de vedere creativ.
Călin Crainic a atras atenția că marketingul stă la baza procesului creativ și că influențează calitatea mesajului pe care îl transmitem în campaniile de comunicare.
„Marketingul este cel care legitimează ideea de creație. Fară marketing, creația nu are niciun sens. Marketingul este proeminent în fiecare virgulă pe care o punem, în timp ce creativitatea este un izvor nesecat de ființă. Este punerea în altă perspectivă a lucrurilor pe care le privim simpliste. Iar lumea este plină de obiecte simpliste.”
La rândul său, Daniel Zărnescu a subliniat că perioadele în care creezi trebuie protejate, creativitatea este un proces constant, iar blocajul scriitorului este doar un mit:
„Laptopul este altarul meu. Așa cum un preot, ca să rămână în relație cu Dumnezeu se roagă zilnic, un copywriter, ca sa poată simți inspirația, e important să scrie zilnic. Nu poți aștepta insipirația, trebuie să te duci dupa ea cu bâta. Ea trebuie să te găsească muncind. Ea vine, dar ține cu cei care muncesc.”
Proiectul SERILE YOUNG PROFESSIONALS, ajuns la cea de-a XI-A ediție în Cluj
Serile YP este o inițiativă a organizației profesionale International Advertising Association Young Professionals, filiala Cluj, destinată oamenilor de marketing, comunicare și business din vestul țării.
„Ne bucurăm că am reușit să aducem în fața comunității noastre doi dintre cei mai titrați oameni de creație și copy din România. Cu astfel de oameni ne propunem să le aducem plusvaloare în mod deosebit specialiștilor tineri aflați la început de drum care, credem noi, au nevoie de 3 elemente ca să reușească: cunoștințe, mentorat și networking de calitate. Ne propunem, cu serile YP, să le oferim pe toate trei”, a declarat Andrei Țigănaș, reprezentantul IAA - YP Cluj și moderatorul evenimentului.
Invitații
Daniel Zărnescu, pionierul marketingului online în România
Copywriter, antreprenor, trainer și marketer, Daniel Zărnescu trăiește în București și este considerat unul dintre pionierii marketingului online în România. A scris 9 cărți până în prezent și are unul dintre cele mai mari bloguri de educație antreprenorială și de leadership din România, cu peste 50.000 de abonați activi.
Călin Crainic, unul dintre cei mai experimentați creativi din vestul țării
Copywriter, strateg, director de creație și cadru didactic, Călin Crainic activează în Cluj-Napoca și este recunoscut de către comunitatea din vestul țării drept unul dintre cei mai experimentați creativi. Cu o carieră de peste 15 ani în domeniul publicității, astăzi este strategic partner la Kumpania și cadru universitar asociat la Universitatea Babeş-Bolyai, unde predă cursuri de comunicare.
Despre International Advertising Association- YOUNG PROFESSIONALS Cluj
IAA Young Professionals este comunitatea locală a tinerilor specialiști în marketing și comunicare. Asociația funcționează la Cluj din 2009 și oferă proiecte de educație, mentorat și networking pentru cei care doresc să îmbrățișeze o carieră în domeniu.
Cele mai reprezentative proiecte ale IAA - YP se găsesc aici.