Într-o perioadă în care publicul este expus constant la happening-uri de tot felul, de la festivaluri de muzică sau film la evenimente de food&drinks, petreceri, lansări etc, apare des sentimentul de #fomo (fear of missing out) - anxietatea omului contemporan care simte nevoia să fie peste tot, să nu rateze nimic, mai ales când totul este shared, loved & liked în social media. Sub conceptul creativ From #fomo to #jomo, 7UP, Golin și Profero au îndemnat publicul să adopte o abordare #jomo (joy of missing out), adică acea relaxare care vine odată ce ai înțeles că nu ai cum să faci totul, că nu ai nevoie să fii peste tot și că e bine să iei o pauză și să te bucuri relaxat de viață. Cum? În felu’ tău!
Contextul a fost marcat de revenirea temporară a lui Fido Dido, celebra mascotă a anilor ’90, pe ambalajele 7UP, în ediție limitată. Fido Dido este celebru pentru chill-ul cu care își îndeamnă fanii să trateze fiecare situație în parte, fie că vorbim despre o ieșire cu prietenii, un festival sau un concert, un picnic în natură, o plimbare pe malul mării sau... pur și simplu, despre un weekend lazy, petrecut pe canapea, cu seriale și, desigur, cu nelipsitul 7UP.
“Relansarea ediției limitate 7UP Fido Dido ne-a reamintit cât de important este să ne căutăm constant echilibrul dintre agitația cotidiană care ne atrage ca un vârtej și bucuria, liniștea deconectării, indiferent sub ce formă vine ea. Și ne-am dorit să transmitem mai departe gândul acesta, să propagăm vibe-ul chill al lui Fido Dido. Alături de Golin și Profero, am reușit să construim un mix de acțiuni originale, prin care, atât cei care l-au cunoscut pe Fido Dido încă de la apariția sa, dar și cei care l-au descoperit abia acum, să intre în această poveste. O poveste care, behind-the-scenes, a avut la bază trei etape: recunoașterea prezenței FOMO în viețile tuturor, cu o amploare crescută în ultima perioadă, apoi invitația de a trece de la #fomo la #jomo, transmisă prin intermediul personajului Fido Dido și, în final, abordarea unei atitudini chill, care să se mențină și după încheierea verii”, a spus Ioana Ciobotariu (Senior Brand Manager, CSD Flavors, NCSD & Energy, PepsiCo).
„Pentru mulți dintre noi, Fido Dido este, cum se spune, legendar. Așa că, ne-am propus să construim un brand experience veritabil în jurul revenirii sale pe ambalajele de 7UP în ediție limitată. Artele și brandul s-au îmbinat în moduri neașteptate și expresive, am construit foarte mult pe engagement și emoție, prin fiecare componentă, pentru a le oferi consumatorilor nu doar un produs, ci și o experiență memorabilă și disruptivă, în sensul chill, caracteristic personajului. Și nu putem decât să ne bucurăm și să îi mulțumim clientului că a avut curajul să creadă în conceptul și execuțiile propuse”, a adăugat Ana-Maria Stoica (PR Manager, Golin).
„Timp de mai bine de două luni, Fido Dido și-a stabilit reședința de vacanță pe canalele de social media ale brandului. De acolo, ne-a reamintit să îmbrățisăm situațiile stresante cu mai multă relaxare, să facem un exercițiu mental de switching to #jomo, să avem mai puține griji și să ne bucurăm de orice activitate, în felul nostru. Conținutul specific transmis pe canalele 7UP pe perioada campaniei a urmărit acest fir roșu al campaniei, păstrând, în același timp, un grad solid de relatability”, completează Mădălina State (Account Director, MullenLowe Profero).
În primă fază, am lansat o etapă de teasing în care am colaborat cu publicații media creative care au adus în prim-plan personajul 7UP printr-un articol și o serie de ilustrații online inedite. Campania a pornit de la o componentă semnificativă de brand experience și a debutat într-un mod cât se poate de real: la revenirea în România, Fido Dido a fost „întâmpinat” cu estuziasm, la gară. Imediat apoi, narațiunea s-a extins prin colaborări cu influenceri compatibili cu mesajul campaniei și esența brandului. Prin povești personale și prin puterea exemplului, ei și-au încurajat comunitățile să pună pauză, atunci când simt că este nevoie, să se detașeze de stresul cotidian și de imaginile perfecte afișate în permanență în social media.
Au urmat o serie de activități offline cu și pentru influenceri, dar nu numai. Fido Dido a adus împreună brandul și arta – un dansator profesionist și un actor experimentat au dezvoltat, special pentru campanie, momente artistice originale, au asigurat demonstrații expresive de #fomo și #jomo. Cei doi performeri au transformat o sufragerie, o terasă, scara unui bloc sau, pur și simplu, strada, într-o scenă de teatru și dans. Influencerii au rezonat cu ideea creativă, share-uind momentele pe conturile lor de social media. Alte activări, la fel de efervescente, au avut loc în cadrul unui eveniment care a reunit bloggeri, influenceri, jurnaliști și oameni din agenții, actori și fotografi. Aceștia au avut parte, printre altele, de provocări și concursuri interactive din partea brandului.
Nu a lipsit nici componenta de comunicare internă, căci angajații au primit, încă din primul moment, cartoline personalizate, cu mesaje de la Fido Dido, alături de doze răcoritoare de 7UP, care i-au introdus în mood-ul from #fomo to #jomo.
Campania s-a încheiat cu o petrecere tematică - Let’s Go 90’s Party, care a reunit rebeli nostalgici și entuziaști 7UP din rândul influencerilor, jurnaliștilor și partenerilor de campanie, pentru un farewell party de proporții, în cinstea lui Fido Dido.
Echipele implicate în campanie:
PepsiCo: Ioana Ciobotariu (Senior Brand Manager CSD Flavors, NCSD & Energy), Laurențiu Ion (Digital Marketing Manager Beverages), Emanuela Badanga (Junior Brand Manager CSD Flavors, NCSD & Enegy), Irina Perju (Digital Marketing Specialist Beverages).
Echipa Golin: Marina Constanda (Senior Manager), Ana-Maria Stoica (PR Manager), Bianca Ionescu (Media Associate), Oana Pohrib (Senior Digital Manager), Victor Dîmbean-Creța (Jr. Digital Associate).
Echipa MullenLowe Profero: Diana Dalimon (Art Director), Alexandra Ion (Copywriter), Cristina Moise (Social Media Manager), Mădălina State (Account Director).
Echipa MullenLowe: Andreea Ropotan (Head of BTL), Iulia Badea (BTL Manager)
Echipa OMD: Dana Constantin (Digital Manager), Adela Bozgan (Digital Media Executive)