Vladimir Dembinski este regizor si co-fondator al casei de productie Popski Production, care are in portofoliu clienti precum Orange, Gillette, Nokia sau Subway.
Vladimir crede ca o colaborare buna intre agentie si casa de productie porneste de la brief. Situatiile care nu sunt clarificate initial, tind sa devina probleme in faza de post-productie, si numai un editor cu super puteri le poate rezolva.
Pentru el este important ca agentia sa fie conectata si informata despre toate etapele productiei, ca sa se asigure ca mesajul campaniei este comunicat corect. In ceea ce priveste prezenta clientilor pe platou, aceasta poate fi de bun augur atat timp cat acestia isi inteleg rolul si nu au pretentii absurde, pe moment.
De altfel, solicitarile absurde primite de-a lungul timpului, cum ar fi schimbarea cast-ului in timpul filmarii sau pastrarea duratei clipului in slowmotion, le-a dat echipei lui Vladimir puterea sa poata spune nu proiectelor fara o finalitate buna.
Colaborarea între agenție și casa de producție
Cel mai important este să se înțeleagă de la bun început ce anume se dorește de la video-ul pe care urmează să-l producem. Începând de la estetică (în cazul în care , de exemplu, ar putea exista cerințe specifice legate de culoare, să zicem) până la deadline-uri, durată, cast, edit, etc.
Toate astea sunt sunt lucruri care pot ușura productia și ne ajută și pe noi să luam decizii care ar putea influența calitatea video-ului într-un mod favorabil. Cu alte cuvinte, cu cât brief-ul este mai amplu, mai detaliat, cu atât mai bine.
Procesul de comunicare
Nu știu dacă aș putea să generalizez modul de comunicare între noi și agenții. Uneori mai buna, alteori mai puțin bună, e simplu. Neînțelegerile, cel mai des, apar la montaj, după vizionarea primului draft, iar asta se întâmplă atunci când comunicarea a fost defectuasă de la bun început. Apar atunci când clientul zice că nu e bine și din momentul ăla începe panica. Momentele astea se depășesc cu un editor formidabil de bun.
Am observat de-a lungul timpului că din ce în ce mai mulți oameni din agenții înțeleg procesul de producție mult mai bine. Începând de la lucruri tehnice până la partea estetică. Asta cred ca aduce un mare plus în relația dintre agenții și producție, ușurând astfel comunicarea.
Feedback-ul
Feedback-ul este binevenit mereu. În felul ăsta ne asigurăm că nu ratăm lucruri importante pe parcursul producției iar agenția știe pas cu pas statusul campaniei, ceea ce e important pentru ei. Ajustări se fac încă de la început. Sunt lucruri pe care le discutăm de la nivel de brief până la final-cut.
Motivele pentru care există aceste ajustări sunt în bună parte legate de mesajul pe care campania respectivă dorește să-l comunice și cum poate fi el îmbunătățit. Agenția este cea care știe cel mai bine cum să transmită acest mesaj și este normal să ne comunice ce anume trebuie modificat pentru a atinge potențialul maxim al campaniei.
Clientii pe platoul de filmare
Clientii vin destul de des, depinde de cât de mult își doresc să fie implicați direct în producție. Au fost cazuri în care faptul că am avut clientul prezent pe platou, ne-a ajutat. Am putut discuta direct niste detalii legate de filmare în sine care au fost benefice.
Au fost și cazuri mai puțin plăcute în care clientul a apărut la filmare cu niște cerințe pe care nu le discutasem anterior cu agenția și nu am fi avut cum să le îndeplinim, iar asta a îngreunat destul de mult producția. Deci, până la urmă, nu e bine sau rău, depinde de client și de felul în care acesta înțelege ce anume se poate face pe platou și ce nu se poate.
Momente dificile la filmari
Ni s-a cerut, de exemplu, să schimbăm castingul în timpul filmărilor, ceea ce e evident imposibil. În post-producție apar multe cerințe mai mult sau mai puțin absurde. Am fost întrebați dacă putem transforma tot video-ul în slow-motion dar să păstram durata.
Pentru noi e frustrant să trecem prin momente de genul ăsta pentru că în primul rând ne dorim să livrăm ceva de care agenția și clientul să fie multumiți. Legat de negocieri, mai mereu facem tot ce ne stă în putință să cream un video cât mai bun. Când ceva nu se poate, nu e pentru că nu vrem noi, ci pentru că există niste limite în care trebuie să ne încadrăm, limite ce țin de timing, buget etc.
Invataturi
Este importantă setarea corectă a așteptărilor în funcție de resursele alocate. Cele mai multe neînțelegeri/frustrări sunt provocate de viziuni diferite despre ce se poate și ce nu se poate face într-un cadru dat.
Am învățat să spunem nu, iar asta e foarte important. Am trecut de momentul în care încercam să prindem orice proiect. Îți dai seama uneori că lucrurile nu au o finalitate bună, iar acum avem experiența de a spune pas.