Pentru agenția ieșeană Brandweb, anul 2019 reprezintă anul în care și-a făcut oficial buletin, împlinind 14 ani. Pentru cea de-a 14-a aniversare, Brandweb și-a setat ca milestone extinderea spațiului de lucru, dar și amenajarea acestuia într-un stil unic, care să cuprindă vocea brandului. Ca în orice proiect de acest tip, cel mai important pas este alegerea echipei de arhitecți. În stilul inovator caracteristic, Brandweb a dorit să aibă un proces diferit de selecție a acestei echipe. Având experiență de colaborare cu mediul academic, agenția și-a propus să îi provoace pe viitorii arhitecți să creeze propriul concept pentru noul spațiu dedicat brandwebberilor. Iar provocarea a venit sub forma concursului #LaEtajul3.
Tema de proiectare a fost amenajarea unui spațiu informal, atipic de lucru. Având în vedere că în timpul unei zile de lucru se petrece mai mult timp la birou decât acasă, Brandweb a dorit crearea unui spațiu care să fie la fel de confortabil ca acasă. Proiectul a reprezentat o adevărată provocare, pentru că s-a dorit obținerea unui echilibru între rigorile tehnice ce țin de asigurarea confortului și posibilitățile nenumărate de exprimare creativă la nivel de concept, concept ce trebuia să cuprindă valori din fotbal, valori apreciate și integrate în cultura organizațională Brandweb.
Patricia Bertea, co-founder Brandweb și lect. univ. dr. la FEAA Iași, spune:
„În orice proiect, colaborarea cu studenții sau tinerii absolvenți aduce un aer fresh, o nouă viziune și, mai ales, mult entuziasm. Entuziasmul este ca un motor în orice proiect și este molipsitor. Am peste 14 ani de lucru cu studenții în mediul academic și pot să spun că fiecare generație aduce un input unic, mereu surprinzător, și că preiau și eu din energia lor. Am vrut să le dăm viitorilor arhitecți șansa de a avea primul lor proiect de implementat, care să nu fie doar o temă la facultate, ci să îi pună în contact cu un client real și o nevoie reală.”
Lansarea a avut loc pe 21 iunie la FabLab Iași, când participanții au fost invitați să se întâlnească cu organizatorii și, cel mai important, cu echipa brandwebberilor, pentru a cunoaște membrii, a discuta nevoile și așteptările acestora, a înțelege cultura organizațională.
Patricia Bertea:
„Una dintre cerințele noastre a fost ca în proiectul propus să se regăsească spiritul de brandwebber. Cultura noastră organizațională pune mare accent pe fotbal. Modelele de management din sport pot fi adaptate cu succes în business, pentru că se axează pe echipă. Apoi, participanții au avut și sarcina de a găsi o soluție pentru a îmbina diferitele așteptări ale angajaților în ceea ce privește modul de lucru. Sunt angajați care au spus că doresc un spațiu deschis, tip open space, dar și membri care au nevoie de liniște pentru a se concentra.
Ne-am dorit un proiect care să pună accent pe user experience, unde totul să fie la îndemână și să se adapteze pe nevoile noastre. O să dau un exemplu foarte simplu – aranjarea birourilor trebuia gândită astfel încât toți membrii să poată vedea de la birou ecranul de proiecție, fără să fie nevoiți să își schimbe poziția, și având totodată acces la calculator, pentru a pune în practică ce urmăresc pe ecran. Apoi, ca în orice birou, confortul trebuie să reprezinte o constantă.”
Proiectele au putut fi depuse până pe 25 august. Ca în orice proiect de amenajare, participanților li s-a cerut să includă în proiect și lista de materiale necesare, care se găsesc pe piață, pentru a fi cât mai aproape de practica reală de arhitectură. Premierea a avut loc pe 3 septembrie, la FabLab. Juriul a fost format din: lect. univ. dr. Patricia Bertea, dr. Armand Bertea, ș.l.dr.arh. Aurora Irina Dumitrașcu, ș.l.dr.arh. Călin Corduban, asist.drd.arh. Ramona Costea, asist.drd.arh. Tiberiu Teodor-Stanciu, care au fost și organizatorii concursului.
Criteriile de jurizare au fost: realizarea unui spațiu coerent din punctul de vedere al organizării, al flexibilităţii, al ergonomiei și al evoluției în timp; creionarea unei atmosfere calde, familiale, într-un stil contemporan, relaxat, confortabil; adecvarea la tema de proiectare și la cerințele beneficiarilor; claritatea procesului şi demersul de a urmări şi controla evoluția conceptului; abilitatea de a lucra în paralel cu piesele care descriu spațiul de amenajat; ușurința de implementare a conceptului în practică.
Mai jos sunt scurte descrieri ale proiectelor și participanții:
BW 005 – „You’ll never work alone” (Schwab Diana, Spînu Anca – Locul I)
Proiectul folosește elemente inspirate din natură, creând o atmosferă relaxată și caldă, un spațiu ludic. Zona de relaxare este inclusă în zona de lucru, generând astfel valențe multiple. Banchetele sunt formate din scaune ce pot fi mutate și folosite individual, având astfel un grad ridicat de flexibilitate. Cablurile electrice sunt acoperite liane ce „curg” din tavan. Este amenajat și un Think Box, unde angajații pot avea discuții mai retrase. Pe tavan sunt imprimate sloganuri reprezentative pentru echipa Brandweb: „Uniți vom învinge”, „You’ll never walk alone”.
BW015 – „La șezătoare” (Borș Ștefania, Pleșca Livia – Locul II)
Proiectul propune un spațiu perfect pentru co-working, creând o atmosferă foarte relaxată, care se regăsește într-o cafenea. Spațiul este aerisit și organizarea sa este echilibrată. Cromatica este originală.
BW008 – „Între linii – Formația 4-4-2(+2)” (Mihalachi Alexandru, Moraru Teodora Alexandra – Locul III)
Un proiect minimalist, dar care permite un grad foarte mare de flexibilitate și lasă loc personalizării. Echipa și-a propus să ofere un spațiu de lucru egal și corect, fiecare membru al echipei beneficiind de locuri la birou dispuse egal, lumina căzând în același unghi pentru fiecare. Include un Silent Room, care se bucură de lumină naturală, și o zonă de relaxare concepută ca un coffee house.
BW006 (Andreescu Darina Cezara, Susanu Cezara, Ungureanu Ecaterina, Olariu Florin)
Proiectul propune un spațiu vesel de lucru și oferă un aer fresh biroului. Signalistica este inspirată din fotbal și culorile sunt specifice Brandweb. O parte din pardoseală are forma unei mingi de fotbal. Este inclusă și o zonă creativă.
BW010 – „Tree of life” (Gugeanu Ionuț)
Pornind de la metafore, echipa le-a folosit în registru decorativ. Proiectul este conceput în jurul elementului Yggdrasil, care reprezintă Copacul Înțelepciunii în mitologia nordică. Cromatic, include verdele Brandweb, care susține identitatea brandului, dar și conceptul de viață și natură.
BW011 (Saucă Raul-Andrei, Zbarnea Diana)
Echipa propune un spațiu dinamic, cu un puternic impact vizual. Birourile sunt aranjate ingenios, atipic, permițând diferite moduri de dispunere și fiind foarte potrivite pentru co-working. Spațiul include un Creativity box, unde se pot organiza sesiuni de brainstorming sau unde se pot retrage angajații.
BW013 (Palcu Giorgiana, Iacob Răzvan)
Proiectul are două elemente centrale: fotbalul și natura. Zonele sunt diferențiate cromatic. Spațiile sunt bine conturate și puse în valoare prin diferite lumini.
În urma jurizării, s-au ales primele trei echipe, care au fost premiate cu:
• Premiul I – excursie la Bienala de Artă la Veneția (cazare, transport și acces la Bienală oferite de Brandweb)
• Premiile II și III – participare la conferința Share Bucharest (cazare, transport și acces oferite de Brandweb)
În final, proiectul care se va implementa va fi ales dintre cele trei proiecte finaliste. Echipele câștigătoare vor avea întâlniri cu echipa Brandweb și vor trimite oferta de implementare a proiectelor. În urma discuțiilor, echipa selectată va adapta proiectul pentru a răspunde complet nevoilor beneficiarilor și se va ocupa de implementarea totală a conceptului stabilit.
Concursul a fost organizat în colaborare cu Facultatea de Arhitectură G. M. Cantacuzino Iași, cu sprijinul partenerilor: FabLab Iași, ASAI (Asociațiaților arhitecți Iași), Atelier SPRE, Atelier AM.