Tragi tare ca sa obtii primul loc prin puterile tale si la sfarsit vine altcineva, plateste, si trece inaintea ta. Iti suna cunoscut? Romania. De fapt, Google. Spune-mi pe ce loc esti in ranking, ca sa iti spun cine esti.
Jason Fried, fondatorul Basecamp, un tool de project management, a postat un tweet in care isi exprima nemultumirea fata de algoritmul de ranking de la Google.
Acest lucru l-a determinat sa-si cumpere propriul ad in care sa comunice faptul ca brandului sau i se cuvine primul loc.
When Google puts 4 paid ads ahead of the first organic result for your own brand name, you’re forced to pay up if you want to be found. It’s a shakedown. It’s ransom. But at least we can have fun with it. Search for Basecamp and you may see this attached ad. pic.twitter.com/c0oYaBuahL
— Jason Fried (@jasonfried) September 3, 2019
Jason este nemultumit de faptul ca ceilalti competitori se pot pozitiona superior, folosind chiar numele brandului sau.
Google Ads a reactionat intr-un comentariu la tweet si a spus: Pentru a furniza utilizatorilor cele mai relevante ad-uri, nu restrictionăm termenii de marca inregistrati drept keywords. Restrictionam in schimb termenii marcilor inregistrate in textul publicitar daca proprietarul marcii depune o reclamatie.
Practica numita „conquesting”, este prezenta si pe alte platforme, cum ar fi Amazon, unde, daca se cauta un brand, s-ar putea sa apara o serie de produse de la alte branduri inainte.
De asemenea, Fried considera ca este greu pentru utilizatorul de rand sa deosebeasca anunturile organice de cele platite, care au inceput sa semene foarte mult, intrucat semnul “Ad” este foarte mic.
Intorcandu-ne la Romania, mai tineti minte cand in clasa intai, se dadeau 20 de premii 1, intr-o clasa cu 20 de elevi? Iata solutia.