Pentru prima dată, o agenție lansează un pitch pentru clienți! E vorba de producătorii de vin, cărora agenția Arena Advertising le oferă un proiect la cheie pentru identitatea unui brand deschizător de categorie. #winecanpitch
De sute de ani, vinurile au fost îmbuteliate la sticlă, însă în ultimii ani, trendurile internaționale (în special în SUA) arată o nouă categorie emergentă: vinul îmbuteliat în doză metalică. Consumatorii conservatori au strâmbat din nas, însă noua generație – millenials – adoră inovația, așa că a adoptat rapid consumul de vin la doză.
În acest context, o agenție de creație propune producătorilor români de vin ... un pitch! Miza este lansarea unei game de vinuri românești îmbuteliate la doză.
Arena Advertising caută Columbul producătorilor de vin. Exploratorul. Deschizătorul de drumuri. Un producător de vin care are curajul și viziunea de fi primul pe această categorie.
Pentru asta, Arena pune în joc un set de propuneri de nume de brand, designul ambalajelor din gamă, precum și consultanța creativă necesară proiectului.
Geo Iordache, managing partner Arena Advertising:
„Nu câștigă prețul cel mai mare, ci viziunea pe care clientul ne-o propune în legătură cu brandul. Căutăm un deschizător de drumuri, un partener cu intenții serioase pe subiectul vinurilor îmbuteliate la doză, care vrea să dea anvergură acestei categorii de produs. Noi am făcut deja primul pas: din punct de vedere naming și identitate vizuală, oferim un proiect la cheie.”
Dacă privim ca exemplu piață americană, vinurile îmbuteliate la doză au reprezentat inițial o nișă dominată de crame mici și inovative, care răspundeau unui potențial al pieței. De câțiva ani, jucătorii mari au intrat în categorie, imbuteliind în doze inclusiv branduri puternice, cu vin de calitate.
Vinurile îmbuteliate în doză reprezintă o categorie a căror cifra de vânzări se dublează în SUA de la un an la altul (70 milioane $ în 2018). Studiile Nielsen arată că vânzările de vin la doză au crescut cu 69% în 2018 față de 2017 (vs 5% creștere la bag-în-box). Mare parte din vinul consumat în SUA se datorează noii generații (millenials), care a acoperit în 2018 un procent de 42% din consumul de vin. Iar această generație nu mai ține cont de eticheta istorică a consumului de vin, ci apreciază inovația și ușurința în consum. Iar vinul la doză le oferă exact ce le trebuie: e ușor de transportat, de răcit și de deschis.
În România, vinurile la doză sunt aproape inexistente, excepția fiind Lidl, care vinde o mini- amă (sparkling alb și rose) importată din Germania sub un nume generic.
Arena Advertising este o agenție de creație independentă, cu o vechime de 16 ani în piața românească de publicitate. Dăm viața unor branduri noi și aducem un suflu proaspăt în viața celor vechi. Suntem o echipă de creativi cu experiența acumulată în lucrul cu clienți medii/mari, însă avem aceeași implicare și energie și în cazul proiectelor mici sau a companiilor tip startup. Lucrăm cu clienți care înțeleg că ideile bune vin de la oameni pasionați, nu de la agenții internaționale sau premiate. Oferim servicii integrate, acoperind atât zona de offline, cât și online.
Echipa management:
George Iordache – Creative Director
Bianca Zamfir – Client Service Director
Portofoliu clienți: 3M, L’Oreal, DHL, Berlin-Chemie, Recordati, Alvogen, Credit Europe Bank, Solidis, Business Oil Platform, Legal Netlink Alliance.