[Înnoirea în industrie] Mia Munteanu (Marks): Cei de la început de drum nu au nevoie de șefi, ci de mentori

[Înnoirea în industrie] Mia Munteanu (Marks): Cei de la început de drum nu au nevoie de șefi, ci de mentori

După o serie de întâlniri memorabile cu tineri care, la 15 ani, în paralel cu tezele de la liceu, își găseau timp pentru organizarea de evenimente, Mia Munteanu, Client Service Director Marks, crede cu toată tăria că nu există „tinerii nu sunt în stare”, ci că au nevoie de răbdare și deschidere.

E importantă implicarea lor în tot procesul creativ, pentru a-i ajuta să-și descopere pasiunile, care să stea la baza viitoarelor lor cariere. Și ce lucru e mai satisfăcător pentru un mentor decât să vadă sclipirea care începe să li se formeze în ochi?

 

Ce se caută

Urmărim activitățile, acțiunile, proiectele în care aceștia se implică înafara orelor de la facultate. Altfel spus, cei care fac voluntariat sau care își pun propriile proiecte pe picioare sunt și cei care primesc votul nostru de încredere. Pot fi implicați în ONG-uri nișate și de profil, precum Advice Students sau se pot implica în comunitate alegând inițative precum Let’s do it Romania.

Astăzi, studenții și tinerii la început de drum au mult mai multe oportunități față de cele pe care le-a avut chiar și generația mea. Sunt conectați și pot intra în dialog cu organizații din toată lumea, îi încurajăm să o facă și îi selectăm pe cei care vor să schimbe lumea, în felul lor.

 

Experință nu înseamnă doar job

Ceea ce alegi să faci cu timpul tău este ceea ce eu numesc experiență. În proiecte de voluntariat înveți să lucrezi în echipă și descoperi situații care nu au grilă, pentru că în viața reală cele mai multe soluții depind de context, iar pentru a înțelege contextul este nevoie să-ți antrenezi acele skill-uri pe care nu le exersezi la școală, ai nevoie de intuiție, de viziune și de o busolă interioară care să te ajute să navighezi mai ușor în universul de posibilități.

Spre exemplu, voluntariatul în proiectele care au un impact în comunitate te ajută să-ți exersezi mușchiul empatiei. Asta numesc eu experiență.

Aș spune că este obligatoriu să ai astfel de activități în CV pentru a accesa o poziție de entry level. Hai să-ți mai dau un exemplu, în acest moment, în agenție avem cel mai tânăr trainee, are 15 ani și deja scrie texte pentru paginile de social media, propune concepte creative și realizează prezentări de documentare cu key opinion leaders. Când nu este la birou, este la școală sau la o altfel de școală, școala GpeC de vară. Marc este un exemplu de urmat.

Sau hai să-ți povestesc despre Ana, eleva de clasa a - 11- a care și-a dorit să facă voluntariat în proiectul #Vfair și care în perioada examenelor de la școală lucra alături de noi, în organizarea unui eveniment de BTL. Acum aplică pentru o bursă de marketing în fashion la una dintre cele mai renumite universități din Italia.

 

CV din adolescență

Dacă în urmă cu câțiva ani, aveam așteptări ca un tânăr student să aibă în mod obligatoriu activități de voluntariat sau internshipuri în alte companii sau agenții în CV, acum cred că pregătirea adevărată poate începe cu mult mai devreme.

Roxana este elevă în clasa a 11-a, iar în clasa a-10-a parcurs două seturi de internshipuri, unul într-o publicație de lifestyle și unul în echipa de marketing a unui brand de fashion. Cu Roxana m-am întâlnit la un eveniment dedicat studenților din comunicare, unde m-a invitat pentru a susține un talk despre Departamentul de Client Service. Exact, Roxana (eleva) organiza un eveniment de BTL (cu tot ce prespune o astfel de implementare) pentru studenți. Își dorea să îi ajute pe aceștia să descopere mai multe despre cum funcționează o agenție de publicitate.

Nu cred că o facultate de profil este relevantă, cred că ceea ce faci în timpul tău liber (atunci când nu trebuie să dovedești nimic nimănui) este ceea ce te pune pe harta unei evoluții spectaculoase.

Universitățle din Ro sunt depășite. Am un singur cuvânt: #outdated.

 

Mentori, nu șefi

Colegii și oamenii din jur trebuie să înțelegă că acum se află în cea mai importantă etapă din scara lor de profesională. Acum descoperă ceea ce își doresc să facă mai departe și se lipesc (la propriu) de acele modele pe care își doresc să le urmeze.

Pe scurt, cel mai important este să-i implici în tot procesul de lucru, de la briefing la execuție, nu-i subestima. Unii dintre ei sunt fucking smart și super fast learners. 

 

Ce face publicitatea să fie sexy pentru cei tineri

Creativitatea este primul cuvânt, asociază această industrie cu oameni care au idei “out of the box” și am observat că unul dintre motivele pentru care vor să lucreze într-o agenție este pentru că vor să fie înconjurați de oameni altfel. De cele mai multe ori acest “altfel” pentru ei înseamnă de fapt alți tineri ca ei, care vin îmbrăcați în jeans și teniși la birou și care nu poartă etichete.

Pe scurt, simt că într-o agenție pot fi ei înșiși, fără să fie nevoiți să se îmbrace într-un anumit fel sau să vorbească într-un alt fel.

 

Publicitate vs. alte industrii

Fiecare departament concurează cu o altă sau cu mai multe industrii, cei de la Client Service pot face oricând trecerea către un Departament de Marketing dintr-o companie, iar cei din Departamentul de Digital își pot găsi un job cu ușurință în echipele de dezvoltare (IT&Tech) fie ele mari sau mici.

Graphic Designerii pot lucra pe cont propriu sau pot accesa un departament intern de Creație într-o companie care activează în pharma, fashion sau construcții. Posibilitățile sunt nelimitate. Cei care lucrează în agențiile de comunicare au o experiență bogată, dar cel mai important, sunt flexibili și se adaptează repede schimbărilor, trendurilor, noilor tehnologii și pot lucra pe mai multe industrii în același timp.

 

Plusurile unei generații

Este foarte ușor să găsești minusuri. Suntem programați să identificăm erori, să vedem doar ce nu funcționează sau ce ar putea fi înbunătățit. Desigur, lista e lungă și în acest caz, însă îmi place să-mi antrenez mintea pentru a observa plusurile unei generații cu acces la noile tehnologii.

1. Știu și înțeleg (uneori) mai bine decât noi trendurile, sunt conectați la tot ce e nou.
2. Au o cultură generală și populară impresionantă.
3. Vor să schimbe lumea, nu sunt interesați de joburi ci caută cariere, vor să lucreze în și din birouri care sunt altfel, deci caută echipe care au un “bigger mission” în ADN-ul și cultura lor organizațională.

 

De ținut minte pentru interviu

Că angajarea nu depinde de mine, ci de el.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related