Valentin Vacarus, Managing Director Godmother, nu este ironic cand spune ca iubeste pitchurile. Agentia lui are mereu in desfasurare 2-3 pitch-uri. In ultimele 3 saptamani au participat la Orange, Samsung, Servier Pharma, Audi, Profi, Can-Power.
La Godmother toti clientii au venit in urma unor pitchuri. Sigur, BTL este si zona in care vrei sa vezi idei, sa vezi abordari diferite. Chiar si companiile care fac conferinta de vanzari cu aceeasi agentie de 10 ani tot mai invita la pitch 2-3 agentii sa investigheze noi idei.
Concluzia lui Valentin Vacarus suna asa: pitch-urile sunt o modalitate de a arata ce poti, nu doar sa povestesti despre ce ai putut.
Schimbari in organizarea pitchurilor
Nu pot generaliza dar am fost surprins sa vad mai multe pitchuri bine organizate, mai asumate si mai transparente; nu spun ca toate, dar over all este un progres.
2 motive cred ca au generat asta:
Migratia din agentii la clienti si implicit intelegerea mai buna a ecuatiei agentie – client.
Doi – agentiile bune nu mai sunt asa disperate sa intre in orice pitch si implicit tu ca si client trebuie sa ai cu ce sa-i convingi sa vina la pitch-ul tau pe cei buni.
Conditiile in care participati
Sa fie despre BTL, sa fie cu un buget decent, sa nu vina brief de la antreprenor.
Probleme
Pitch-urile nu sunt probleme, ba chiar sunt oportunitati. Mai toate agentiile au relatii de lunga durata cu unii clienti si cred ca este greu sa castigi clienti noi valorosi (profitabili, cu planuri si proiecte clare, cu un mod profesionist de a lucra si cu un mindset care respecta munca depusa de agentie). Pitch-urile sunt modalitate de a arata ce poti, nu doar sa povestesti despre ce ai putut.
Daca nu ai retea, daca nu ai cunostinte si nu esti familiarizat cu shortcuturi, cum altfel sa atragi clienti noi? Cu alte cuvine: iubim pitchurile.
Frustrari
Frustrarea mea este sa livram slab. Altfel, daca am pierdut, daca s-a anulat, privim ca parte din joc. Daca noi livram excelent, cred ca nu este timp irosit, ci exersarea capabilitatilor de a face work de calitate.
Partea buna
Cresti. Cum ziceam: la Godmother toti clientii au venit in urma unor pitchuri. Sigur, BTL este si zona in care vrei sa vezi idei, sa vezi abordari diferite. Chiar si companiile care fac conferinta de vanzari cu aceeasi agentie de 10 ani tot mai invita la pitch 2-3 agentii sa investigheze noi idei.
De ce sunt necesare pitchurile
New business. In plus, daca as fi client sigur as pastra o tensiune constructiva intre 2-3 agentii ale casei. NU chiar 7-8 cum se practica; Concurenta duce des la creativitate. Ok, nu pentru toate proiectele, ok, nu de 3 ori pe zi dar inteleg de ce se comporta asa clientii.
Pitchuri recente
Avem mereu in desfasurare 2-3 pitch-uri. In ultimele 3 saptamani am participat la Orange, Samsung, Servier Pharma, Audi, Profi, Can-Power.
Pitch sau nu, cel putin 66 % dintre propuneri sunt necastigatoare. Se merge mai mereu cu 3 propuneri si se alege una. Deci, in industria asta, cel putin 66% din timp este pierdut in mod cert (ma refer la pitch-uri aici).
Pitch recent castigat
Servier Pharma.
Ghidul de Pitch. Urmari
Nu am informatii despre acel ghid; De putin timp suntem mai activi in zona asociatiilor industriei.
De ce e nevoie de o noua varianta
Lipsa resurselor genereaza reguli noi. Si noi raspundem negativ la mai multe invitatii din lipsa de resurse.
Modificari necesare
Fiecare agentie incearca sa profesionalizeze instrumentele de lucru. Si briefurile de pitch ar fi util sa fie profesionalizate. Timp de raspuns, resurse si obiective clare ale evenimentului/campaniei sunt campuri obligatorii in brief.
Efectele unor pitchuri "ca la carte"
Piata de publicitate este una liber, ba chiar foarte competitiva. Unde mai gasim 80 de posibili furnizori sa mearga la un brief? NU cred ca exista ca la carte, cum nu cred ca agentiile livreaza concepte si executii ca la carte.
Este imposibil ca toti jucatorii sa accepte regulile dorite/impuse de jucatorii vechi din piata. Nu mi-ar placea sa existe prea multe bariere in industria asta.
Partea buna este ca an de an sunt vizibile progrese in abordarea si implementarea a cea ce noi ca industrie livram.