Tuesday Live: ziua corporatisti, noaptea artisti

Tuesday Live: ziua corporatisti, noaptea artisti

Esti pe scena. 20.000 de fani iti fredoneaza refrenul. Bis. Lumini, reflectoare, blitzuri. Te-ai nascut pentru asta, e visul tau din copilarie. Si ca orice vis, e putin cosmetizat. Nu sunt chiar atat de multi fani; si cel care canta esti doar tu. Tot e bine, macar esti pe scena. Mmm, nu. Esti la birou. Zeci de emailuri in Inbox, Excel-uri pline. Luminile sunt aprinse, pentru ca iar te-a prins seara, peste program. Este o zi de marti, ca oricare alta.

Manu, corporatist cu specializare in marketing, a inteles ca multi angajati se viseaza artisti. Si s-a hotarat sa transforme serile de marti in ceva special. Si-a sunat cativa prieteni, au luat o chitara, au gasit un pub si au inceput sa cante. Live. Asa a inceput totul. Doi ani mai tarziu, Tuesday Live, un eveniment muzical cu artisti neprofesionisti, a ajuns in pragul celei de-a 18a editii. Iata povestea lor.

 

Povestea lui Manu

Numele meu complet este Emanoil Draganescu si in decembrie 2017 am inceput tuesdayLIVE.

Muzica este marea pasiune a vietii mele. E greu sa spun cand am inceput. Imi aduc aminte foarte clar ca la 4 ani ii stresam pe ai mei cu melodiile pe care le auzeam la radio si cantam cu aproximatie cuvintele pe care le auzeam in limba engleza fara sa stiu ce inseamna.

Apoi la 12 ani am ascultat AC/DC – Highway to Hell. Si de atunci viata mea s-a schimbat complet. L-am „zapacit de cap” pe tatal meu sa imi cumpere o chitara, mi-am convins colegii din clasa sa se apuce sa cante la alte instrumente... povestea este destul de lunga insa am vrut sa amintesc putin despre asta, pentru ca simt cumva ca muzica m-a urmarit in tot acest timp.

 

Background-ul profesional

Niste ani buni am condus o firma de consultanta in marketing si cercetari de piata. Iubesc marketing-ul. Insa la un moment dat lucrurile s-au schimbat. In acest moment lucrez in consultanta organizationala si training.  Cred ca scopul meu in viata este sa ajut oamenii sa isi traiasca viata mai bine. Trainingul si tuesdayLIVE ma ajuta sa imi ating scopul.

Trainingul mi-a dat ocazia sa cunosc multi oameni si am constatat ca, la fel ca si mine, sunt multi care au cochetat in diverse formule cu muzica. In acest mod simplu, mi-am dat seama ca suntem mai multi carora ne-ar placea sa cantam, doar ca nu avem unde si cum. Asa ca m-am gandit ca ar fi foarte tare daca as reusi sa strang o comunitate impreuna cu care sa cant si sa schimb informatii si experiente.

 

Prima editie

In noiembrie 2017, mi-am dat seama ca nu are sens sa o mai lungesc si ca daca am un numar de artisti (macar 3 ma gandeam eu) pot sa ii dau drumul. Am conceput un regulament (probabil este o deformatie profesionala) si am reusit sa conving un prieten sa vina cu mine in primul spectactol. Apoi am reusit sa le conving pe Miki si pe Lia - nu a trebuit sa fac o munca prea mare - sa cante si ele. Tin minte ca la primul spectacol am cantat chiar si cu negative. Insa a fost live.

Primul eveniment a avut loc pe 6 decembrie 2017. Am avut noroc cu Temple Social Pub si in special cu Simona care a inteles foarte repede ce vrem, pentru ca daca nu erau ei, nu am fi avut unde sa chemam publicul. Ba chiar ne-au ajutat si cu o parte din echipamente. Initial ar fi trebuit sa cantam in alta parte, dar cu 10 zile inainte de eveniment, pub-ul respectiv ne-a cam lasat balta.

Tin minte ca la tl1 (evenimentele noastre se numesc tl, iar numarul repezeninta al cate-lea spectacol este  - ca la UFC – alta pasiune) nu mai stiam unde sa ma impart, primeam oamenii, faceam poze, reglam sunetul, am cantat, eram peste tot si nicaieri. Nu am reusit nici macar sa beau apa.

Am facut cred ca 10 pauze intre melodii, intre artisti... a fost o nebunie. Le multumesc celor care au stat in sala si au avut rabdare cu noi. Daca nu ma insala memoria, au fost 14 melodii. Am setlist-ul pe undeva. Spre surprinderea noastra, oamenii din sala ne-au cerut un bis! Nu am stiut ce sa cantam asa ca am repetat una dintre piese.

Partea buna este ca desi afara era o vreme foarte urata, am reusit sa strangem peste 50 de persoane in sala. Asta ne-a dat incredere sa continuam. Mi-am dat seama ca este nevoie de ceva mai multa structura si intr-o noapte am luat un template WordPress si l-am gazduit pe serverul de la Corporate Dynamics – multumesc pentru asta.

 

 

Pregatirea spectacolelor

Pentru a putea canta live, ne-am dat sema ca trebuie sa repetam si sa cantam mai mult. Impreuna si o data cu venirea lui Andrei am inceput sa ne vedem la o sala de repetitie in Electromagnetica Parc. A fost un pas important in evolutia noastra.

De obicei ne vedem de pana la 3 ori pe saptamana pentru repetitii. Pana acum zilele de repetitie au fost lunea, joia si vinerea. Nu venim toti la toate repetitiile. Comunicam intre noi prin grupuri de whatsapp sau ne sunam. Fiecare da si face atat cat poate. Apreciem orice forma de ajutor.

 

Artistii

Ne-am tot straduit sa aducem artisti noi, dar am tinut-o cumva intre cunoscuti – word of mouth (desi la momentul la care au venit in proiect in afara de cei trei nu cunosteam pe nici unul) pentru ca pana in acest moment nu avem capacitatea de a coordona 10 artisti noi dintr-o data. Putem insa sa integram cate unul, doi. Speram sa reusim sa schimbam asta din toamna cand o sa ne functioneze o noua aplicatie pe web. Dar asta este o alta poveste.

Prefer sa ii numesc pe artistii nostri - artisti neprofesionisti, in loc de artisti amatori, pentru ca in opinia mea, ceea ce fac ei nu este amatorism. Unii dintre ei au ajuns la un nivel in care ar putea sa iasa in concerte alaturi de artisti cu mai multa experienta decat noi, fara nici o problema.

Pana acum, pe scenele noastre (da, sunt 2) au urcat 26 de artisti. In mod constant suntem 11-12. Din formula de la tl1 mai suntem 3 si sper sa ramanem in proiect cat mai mult. Toti artistii din proiect evolueaza foarte mult, pentru ca in fiecare luna avem parte de un nou show. Nu e putin. Sunt artisti cu pretentii mai mari decat noi care nu ies in fiecare luna in spectacole. Asta ne forteaza sa ne profesionalizam si acest lucru se vede. La fel ca si productia evenimentelor.

 

Evolutia Tuesday Live

In prezent evenimentele decurg mult mai cursiv, pauzele sunt foarte scurte intre artisti, artistii vin mai pregatiti, iar in opinia mea sunetul se aude din ce in ce mai bine. Sunam mult mai bine acolo unde cantam impreuna, iar calitatea muzicii este tot mai ridicata. Evident ca mai avem de munca, insa am facut un progres imens si ar fi incorect sa nu recunosc efortul si realizarile colegilor mei. In ceea ce priveste relatile dintre noi, suntem din ce in ce mai apropiati.

Partea cea mai frumoasa este ca daca la inceput fiecare artist era cu slotul lui, acum ne ajutam mai mult intre noi si cantam impreuna. Astfel la unele piese in care artistul era singur cu o chitara, au aparut un cajon, o a doua chitara, un bass si de ce nu si clape sau tobe. Muzica suna mai plin si cred ca si publicul are mai mult de castigat.

Acest lucru se vede in calitatea spectacolelor si in ceea ce vedem in sala. La tl14 si tl17, a fost atat de multa lume incat am avut probleme in a gasi locuri la mese prietenilor mei. De la tl15, o avem pe Alexandra care este MC-ul nostru la evenimente. Evident ca nu toate spectacolele sunt la fel si sunt si show-uri in care abia strangem 25-30 de persoane, insa trend-ul este pozitiv. Ne dorim scene mai mari si public mai mult si suntem determinati sa facem spectacole mai bune pentru asta.

 

Formatul unui spectacol

Un eveniment are pana la 6 sloturi si de obicei cantam intre 2 si 3 ore, efectiv. La inceput era destul de dificil, dar in prezent reusim sa aducem intre 3 si 7 piese noi de la un eveniment la altul, in situatille in care cantam mai multi artisti. Munca noastra de 3-5 saptamani de la repetitii se vede cu ocazia fiecarei iesiri. Din pacate, cred ca nu reusim sa ne vedem la repetitii atat de mult cat este nevoie, insa este normal, pentru ca nici unul dintre noi nu traieste din muzica.

Toti suntem angajati la diverse companii sau in sistemele de la stat si ne impartim timpul intre familii, serviciu, sport, muzica si alte pasiuni. Este foarte mult efort si personal apreciez imens cat de mult da fiecare dintre colegii mei.

 

Genuri muzicale

Cantam in general folk, pop, rock, blues, soul si derivatele acestora, nu pentru ca asa li se cere artistilor ci pentru ca asa s-a intamplat pana acum. Cele mai multe piese sunt cover-uri si reinterpretari, dar avem si piese proprii. Conform regulamentului se poate canta orice mai putin manele si muzica de petrecere. Incercam sa mentinem o muzica de cat mai buna calitate, pentru ca in opinia noastra calitatea muzicii si calitatea publicului sunt legate in mod direct. De asemenea, evitam DJ-ii.

 

Audienta

Cei mai multi dintre cei care vin in sala sunt prietenii nostri, asa ca avem cel mai fain public din lume. Din cauza asta avem si emotii de fiecare data, pentru ca vrem sa ne ridicam la nivelul asteptarilor. Personal, pana acum nu am reusit sa scap de trac dupa aproape doi ani de gig-uri.

 

Artisti noi

Cui i-ar placea sa cante cu noi, mai intai trebuie sa sa se inscrie. Pe site-ul nostru exista o sectiune care se numeste inregistrare. Trimitem un mail de raspuns care nu se genereaza automat si de obicei dureaza 24-72 de ore pana raspundem. Apoi intram in contact telefonic, e-mail sau pe Facebook, si il programam (pe artist) la primul eveniment disponibil. Tot ce trebuie sa faca este sa vina sa cante la evenimentele stabilite si sa respecte regulamentul.

Nu exista un proces anume de selectie. Singurul care poate decide cat de bine canti este publicul. Personal, gasesc incorecte sistemele de la Vocea Romaniei sau X factor. Eu pot sa spun daca vreau sa canti sau nu cu mine, dar asta nu inseamna ca nu poti avea publicul tau. Noi iti organizam spectacolul, tu trebuie sa canti macar 2 melodii si daca lumea vine sa te vada inseamna ca esti bun.

Din toamna va functiona un sistem care va prioritiza artistii in functie de public si de cat de buni colegi sunt. Totodata, artistii noi intrati vor avea un circuit separat pentru a nu astepta la nesfarsit un spectacol. In general pentru oricine vrea sa cante am vrea sa il avem pe scena in maxim 30 de zile.

 

 

Comunicarea evenimentului

In momentul acesta principalele noastre platforme de comunicare sunt Facebook si Instagram. Avem si un canal de YouTube  unde mai punem din cand in cand piese de la concerte. Din nefericire nu reusim sa actualizam informatia atat de repede pe cat ne-am dori pe YouTube si in site. Speram ca acest lucru se va rezolva din toamna cand vor urma cateva schimbari.

 

Planuri

Dupa aproape 2 ani, din toamna lui 2019, regulamentul nostru va suferi un update major. Tot din toamna vom avea un site nou cu o aplicatie web care sa ne permita sa coordonam mai multi artisti si mai multe evenimente (acesta este motivul pentru care o parte din elementele site-ului nu functioneaza foarte bine in prezent).

Din octombrie speram sa incepem sa organizam si un al doilea tip de evenimente, iar cu putin noroc, anul viitor in vara (de obicei vara facem o pauza) vrem sa organizam un mini-festival. Nu vreau sa imi iau prea multe angajamente pentru ca vreau sa fiu sigur ca putem livra.

Momentan pregatim tl18 care va avea loc pe 10.09.2019. Tot in Temple Social Pub, dar nu l-am anuntat inca oficial. Sunt sigur ca vom deveni cea mai mare comunitate de artisti neprofesionisti din lume. Abia am inceput.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related