Comunicarea internă este esențială pentru construirea unui brand și pentru menținerea reputației companiei, spune Kelly Freeman, expert în comunicare și trainerul cursului de Internal Communications. Programul, realizat în parteneriat cu organizația britanică International School of Communication, a fost creat special pentru a răspunde noilor nevoi de formare profesională a persoanelor care activează în companii multinaționale în departamentele de HR, PR și Marketing, precum și directorilor și leaderilor din firme.
Comunicarea internă a devenit baza construirii culturii organizaționale a companiilor, iar o bună strategie ajută la direcționarea efortului colectiv al angajaților către maximizarea profitului și menținerea unei imagini pozitive a companiei.
Kelly Freeman consideră că o comunicare internă bună ajută la dezvoltarea ambasadorilor brandului, creșterea nivelului de productivitate și implicarea angajaților.
"De asemenea, este vitală pentru construirea culturii organizaționale și pentru a direcționa comportamentele care sunt importante pentru business”, spune trainerul britanic. Unul dintre principalele riscuri pe care îl implică lipsa unei strategii de comunicare internă în companie este lipsa de motivație a angajaților, care conduce la fluctuația personalului și la o calitate slabă a muncii. Expertul britanic consideră că ”Reținerea angajaților este mult mai ușor de realizat, dacă aceștia înțeleg businessul, îmbunătățirile realizate, obiectivele și modul în care munca lor poate contribui”. Un angajat care înțelege viziunea de ansamblu a companiei și importanța muncii sale în structura amplă a organizație este un angajat mai eficient. De asemenea, ”personalul poate fi motivat și ambiționat prin proiecte și responsabilitate socială corporativă, programe de management al talentelor și prin diferite strategii de recompense", explică Kelly Freeman.
Soluția oferită de expert pentru companiile care se confruntă cu deficiențe ale retenției forței de muncă este setarea unui program de comunicare organizațională eficient care are rolul de a ajuta companiile să își fidelizeze angajații.
"Angajarea unui specialist în comunicare internă va ajuta la conectarea obiectivelor de business cu implicarea echipei, va crește productivitatea, va ajuta la dezvoltarea culturii și comportamentelor organizaționale și va produce schimbări în management", afirmă Kelly Freeman.
Principiile unei comunicări interne eficiente pot fi obținute și fără o investiție mare din partea companiilor. În primul rând este nevoie de o conștientizare la nivelul managementului a rolului tot mai mare pe care angajații îl au în companie.
"Cel mai important lucru este ca leaderii să recunoască ce pot oferi, să fie dedicați conceptului de implicare mai mare a angajaților și să facă o mică investiție în pregătirea lor personală", spune trainerul.
Cursul de Internal Communicanion este programat pentru 19 septembrie și face parte dintr-un program de training în comunicare avansat organizat de Cursuri Creative în parteneriat cu International School of Communication. Expertul în comunicare, Kelly Freeman, revine la București pentru a susține trei dintre cele patru cursuri ale programului: Advanced Strategic Comuunication Skills for Senior Leaders, desfășurat în premieră la București, Advanced communications and PR strategy și Internal Communications.
La finalul fiecărei zile de pregătire, participanții vor primi o diplomă emisă de agenția de training britanică. La sesiunile anterioare au participat reprezentați ai companiilor românești și multinaționale precum: Veolia, Țiriac Group, Orange Romania, Nuclearelectrica, Dedeman, British American Tobacco sau Deutsche Telekom.