Prima conferință de presă din România în care instagrammerii au fost în rolul jurnaliștilor s-a întamplat weekendul trecut, la Constanța. Simona Halep, cel mai iubit și admirat român al momentului, a acordat o serie de interviuri creatorilor de conținut, pe care aceștia le-au relatat în direct, prin InstaStories. Premiera a avut loc sâmbătă, 20 iulie 2019, ziua în care câștigătoarea de la Wimbledon a adus trofeul acasă, în orașul natal și l-a prezentat constănțenilor, în cadrul unui eveniment cu peste 10.000 de oameni.
Conferința a fost realizată în mișcare, pe platforma autobuzului supraetajat care a dus-o pe Halep de la Sala Sporturilor în Piața Ovidiu, la întâlnirea cu miile de turiști și constănțeni. Relaxată și cu zâmbetul pe buze, Simona Halep a povestit cât timp petrece pe Instagram, ce ar relata într-un vlog dacă nu ar juca tenis, cum arată vacanța ideală pentru ea sau unde și-ar face nunta atunci când acest moment va veni.
„De când vorbim despre digital PR, iar bloggerii, instagrammerii și vloggerii au devenit actori importanți în comunicare, cele mai aprinse dezbateri au ca temă calitatea conținutului pe care aceștia îl pot crea și, mai ales, credibilitatea lor. Prin această conferință-eveniment, am reușit să punem față în față câțiva tineri pasionați de online cu românul numărul 1 al momentului. Campioana de la Wimbledon a acceptat provocarea și a răspuns cu sinceritate și deschidere, chiar și întrebărilor legate de viața personală, deși, la final, a recunoscut că atunci când jurnaliștii caută astfel de ‘știri’ nu se simte tocmai confortabil. Totuși, în fața noastră s-a deschis. Avantaj new media!:) ”, declară Mihaela Barbu (Head of New Media Zaga Brand, agenția care a organizat acest eveniment).
Întrebările au fost adresate de nouă instagrammeri – @bogdan.buzuleac, @mada.stefan, @radu.nita, @posedan, @lxherzog, @zaiafet, @adrian.pov, @adrian.dan.ro, @mihaela.barbu – iar mini-interviurile și conținutul creat în timpul acestui eveniment au fost transmise comunităților din online prin InstaStories și postări reunite sub hashtagurile #SimonaHometown, #ilovemyCT.
Conferința a avut loc în perioada în care unul dintre cele mai fierbinți subiecte legate de new media este anunțul făcut de Instagram cu privire la renunțarea afișării numărului de like-uri pe postări. De asemenea, vorbim de o rețea de socializare în care imaginea și storytelling-ul vizual primează, însă aceste noutăți coroborate cu funcționalități precum IGTV-ul (inclusiv pentru video landscape) arată clar că viitorul jurnalismului digital este spectaculos.
„Noile media transformă actul jurnalistic și este de datoria specialiștilor din comunicare să aibă grijă de calitatea materialelor pe care creatorii de conținut le ‘urcă’ în online. Astfel, sunt protejate și brandurile, respectiv companiile pentru care agențiile lucrează și, totodată, facem pași mici dar siguri în educarea principalilor actori ai comunicării în era digitală”, adaugă Mihaela Barbu.
Instagram este rețeaua socială a momentului, atât la nivel internațional, cât și în România. Această rețea de socializare evoluează permanent, față de Facebook, care și-a pierdut din strălucire și are un engagement tot mai scăzut. InstaStories au un succes atât de mare încât au reușit să creeze un trend global, deși inițial formatul nu a fost gândit și popularizat pe acest canal. Cele mai recente statistici arată că în acest moment, în România, sunt 4 milioane de utilizatori de Instagram. Provocările sunt continue, întrucât Instagram aduce permanent noi opțiuni pentru branduri și testează diverse facilități pentru utilizatori.