Alexandru Ion, primul loc în CIVIC 5D Design Challenge: Nu am încercat să evidențiez ceea ce deja era puternic vizibil, ci mai degrabă să spun o poveste

Alexandru Ion, primul loc în CIVIC 5D Design Challenge: Nu am încercat să evidențiez ceea ce deja era puternic vizibil, ci mai degrabă să spun o poveste

La final de CIVIC 5D Design Challenge, juriul și publicul au decis cele mai bune 3 personalități grafice ale noului model Honda Civic 5D. Iar primul dintre ele îi aparține lui Alexandru Ion, de loc din Oradea, dar mutat în Cluj de vreo 5 luni, unde ne spune că a descoperit răbdarea în trafic dar, mai ales, importanța gestionării programului deplasărilor.

Alexandru a trecut printr-o experiență antreprenorială cu deschiderea unei agenții proprii în 2014, iar din 2018 face parte din echipa Brandocracy, agenție de consultanță în branding, în rol de Managing Partner.

Despre designul câștigător, "The Great Wave", spune că l-au inspirat chiar direcțiile oferite de jurați pe parcursul competiției, dar și experiențele soției lui, care a vizitat Japonia într-o călătorie de afaceri. Gândul din spatele lucrării sună cam așa:

Făcând parte din „noul și marele val” de excelență tehnică, redesenat și reproiectat complet, Civic 5D este simbolul spiritului inovator Honda. Aceasta a fost motivația și inspirația mea pentru acest concurs.

Până să-l cunoaștem pe Alexandru, îi felicităm și pe ceilalți doi câștigători, Cosmin George Grădinaru cu designul "Ghost In The Shell 2" (Locul II) și Alin Pătru, autorul "C1-V1-C: Millennial Cranes" (Locul III).

 

Cate ceva despre Alexandru

Îmi place să spun despre mine că sunt o persoană cu multe „pălării”. Sunt soț, antreprenor, designer, cercetaș și călător. Am 30 de ani, și de mai bine de jumătate din această perioadă sunt pasionat de domeniile creative: actorie, desen, web design, digital design, fotografie și videografie.

Aceste pasiuni m-au „prins” în perioada liceului, iar apoi s-au dezvoltat datorită joburilor din IT pe care le-am avut pe durata facultății (unde am studiat marketingul).

În 2014 am făcut pasul cel mare în antreprenoriat, când am deschis o agenție de publicitate împreună cu un prieten. Apoi, în 2016 m-am alăturat unui proiect de dezvoltare locală a vizibilității orașului natal, Oradea. Iar din 2018 sunt managing partner în cadrul echipei Brandocracy, un nou concept de consultanță în branding.

De luni și până vineri lucrez aproape de clienții noștri și echipele din companiile acestora pentru a da culoare/formă/sens diverselor branduri. Pasiunea pentru design mă face să fiu implicat personal în fiecare pas al procesului, de la primele discuții cu clienții și până la livrarea rezultatelor finale. 

La sfârșit de săptămână îmi încarc doza de creativitate și energie, petrecând timp alături de cei dragi în natură, mai ales pe munte sau pur și simplu călătorind.

 

CIVIC 5D Design Challenge. Cu ce ganduri ai decis sa te inscrii?

CIVIC 5D Design Challenge și celelalte inițiative de tip concurs sunt binevenite pentru dezvoltarea industriei creative din România. Decizia de a participa în această competiție a venit chiar de la lansarea ei. M-a atras foarte mult modelul celor de la Honda.

Consider că au făcut o treabă fenomenală prin modelul Civic 5D, înglobând în acest autovehicul atât eleganță cât și sportivitate, iar designul modern și dinamic atrage toate privirile. Cum să nu-ți dorești să îți lași amprenta pe un concept atât de captivant și rafinat?

 

O singura propunere inscrisa. Abordarea briefului

Honda Civic 5D este „sculptat” să transmită tot ce a acumulat mai bun industria auto şi tehnologică niponă. Alura sa atletică și designul emană suficientă pasiune cât să nu mai fie nevoie de alte detalii grafice. De aceea conceptul grafic propus de mine, nu a încercat să evidențieze ceea ce deja era puternic vizibil, ci mai degrabă să spună o poveste.

Ca în fiecare proiect pe care îl abordez, fac tot posibilul să acumulez toate informațiile de care am nevoie pentru a oferi cel mai bun rezultat. Îmi place să cercetez, de aceea pe lângă brieful foarte clar, m-am documentat despre Honda și din alte platforme: website, YouTube, forumuri și diverse comunități de pasionați ai acestui brand.

Inspirația m-a lovit după ce am citit cu atenție recomandărilor oferite de reprezentanții Honda România. Atunci mi-a fost clar spre ce direcție o va lua conceptul meu grafic. De aceea am avut mare încredere să propun o singură lucrare.

Sunt pasionat de cultura japoneză. Soția mea a vizitat într-o călătorie de afaceri Japonia în urmă cu doi ani și s-a întors cu multe experiențe plăcute, care m-au determinat să aflu mai multe despre istoria, arta și tradițiile nipone. Aceste descoperiri m-au condus spre xilogravura artistului japonez Hokusai, intitulată „Marele val de la Kanagawa”. Operă care mi-a rămas întipărită în memorie datorită tehnicii și nuanțelor utilizate, impresionante la vremea respectivă.

 

De ce crezi ca designul tau a fost cel castigator? 

Povestea din spatele conceptului consider că a fost punctul forte al lucrării mele. M-am folosit de câteva elemente vectoriale pentru a transmite prin design puterea generată de brandul Honda. Făcând parte din „noul și marele val” de excelență tehnică, redesenat și reproiectat complet, Civic 5D este simbolul spiritului inovator Honda. Aceasta a fost motivația și inspirația mea pentru acest concurs.

 

Favorite de printre inscrieri

Au fost câteva lucrări remarcabile. Personal mi-au plăcut cele înscrise de Leo Gherasim, George Pau și Pătru Alin. Aceștia au abordat cel mai convingător zona de elemente japoneze în grafica propusă pentru Civic 5D.

 CIVIC 5D in haine noi

 

Iti plac masinile, conduci? In ce relatie esti cu traficul?

Conduc mult, mai ales la final de săptămână când „colindăm” țara sau devenim turiști în diverse locații din Europa. De cinci luni de zile m-am mutat în Cluj, unde am descoperit răbdarea în trafic și cât de important este să-ți gestionezi programul deplasărilor, încât să nu prinzi ambuteiajele orelor de vârf. În weekend-uri sunt un șofer fericit, când evadez din oraș și mă bucur de călătoriile făcute.

 

Planuri pentru premiu si dincolo de el 

Acest premiu a venit cum nu se putea mai bine. Îmi propusesem să investesc într-un mirrorless cu care să surprind locurile frumoase pe care le vom vizita în țară și stăinătate. Un aparat foto/video care să mă ajute să creez conținut și tutoriale, prin care să transmit cât mai multe din experiența acumulată în această industire creativă și de antreprenoriat. Mulțumesc mult pentru acest premiu!

P.S. Tare mult mi-ar plăcea să fac o plimbare cu o Honda Civic 5D, poate chiar cea personalizată de mine. ;)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related