Cele mai puternice experiențe livrează promisiunea brandului (brand proof) într-o manieră emoționantă, originală și eficientă. Așadar, mai mult decât promisiunea unei experiențe grozave, consumatorii globali cer și așteaptă dovada că un brand chiar este ceea ce spune că este. Doar unul din patru branduri se concentrează pe brand proof, într-un fel care să facă diferența în piață, prin experiențe memorabile, demne de share-uit, conform Experience Brand Index. Brandul tău își respectă promisiunea?
Experiențele de impact pun accent pe interacțiune
Conform unui index global publicat de agenția de marketing experiențial, Jack Morton, brandurile au nevoie mai mult ca oricând să respecte promisiunile făcute în campaniile de promovare, să își păstreze integritatea și să creeze contexte reale de interacțiune cu consumatorii.
Cum îți ții promisiunea în era 4.0
Când vorbim despre brand proof este important să definim foarte clar obiectivul pe care ne dorim să îl atingem. De exemplu, îți poți propune să arați că produsul tău este unic dintr-un anumit punct de vedere, să evidențiezi că poți anticipa nevoile consumatorilor sau să demonstrezi abilitatea brandului tău de a găsi soluții personalizate. Pentru a atinge aceste obiective ai nevoie să generezi experiențe remarcabile, personalizate și on point prin intermediul cărora să livrezi mesajul brandului într-un mod memorabil.
Publicului din ziua de azi îi pasă mai mult despre felul în care se comportă un brand și este mult mai sceptic decât generațiile anterioare. 82% dintre consumatori, la nivel global, sunt preocupați de comportamentul unui brand vis-a-vis de clienți, angajați și comunitățile în cadrul cărora își desfășoară activitatea, în vreme ce 56% dintre ei cred, în general, că brandurile nu își respectă promisiunile pe care le livrează.
VR, AR sau Mixed Reality (MR)
”MR va revoluționa felul în care se vor desfășura campaniile de marketing de acum înainte pentru că va schimba cu totul felul în care ne raportăm la realitate. Reprezintă o variantă îmbunătățită a realității augmentate astfel încât cu ajutorul unui headset vom putea interacționa cu obiecte virtuale experimentând emoții cu totul inedite”, Ana Rădulescu (Tech Experience Designer în cadrul Marcom Hub).
Tehnologiile pe bază de VR și AR folosite în campaniile implementate în cadrul Marcom Hub ajută brandurile să se diferențieze și să se poziționeze în acord cu mesajele pe care doresc să le transmită:
VRider Studio este una dintre soluțiile care, pe lângă faptul că te transferă instant într-o nouă realitate și simulează ideea de zbor, oferă participanților posibilitatea să își creeze propria experiență în raport cu brandul tău. Acest plus de autenticitate și de intensitate cu privire la emoția pe care o simte utilizatorul în timpul experienței va genera unicitate în ceea ce privește raportarea la brand / produs / serviciu. Iar soluția poate fi folosită în domenii variate plecând de la Banking, Pharma, HoReCa, Auto, până la Retail sau Real Estate.
VRexperience este un cumul de aplicații VR care oferă un grad mare de imersiune, fiind tot o experiență de tip 360 de grade. Astfel poți chiar să testezi și să “folosești” anumite prototipuri de produse. Imaginează-ți că te urci în cel mai nou model al mărcii tale preferate de mașini sau că vezi cum se fabrică produsele brandului tău favorit. Cum te simți?
Realitatea Augmentată poate adăuga un plus de informație la realitatea fizică prin intermediul telefonului sau al tabletei. Astfel poți arăta un produs diferit față de cum este el în realitate, sau poți demonstra cum ar putea fi îmbunătățit sau dezvoltat, generând animații care interacționează cu elementele fizice din jurul nostru. De exemplu, fotografiile cu ansamblul tău imobiliar pot fi vizualizate în dimennsiune 3D, poți dinamiza coperta unei reviste sau peretele unui stand expozițional, poți vizualiza o galerie de imagini direct pe coperta broșurii tale, generând astfel o experiență unică pentru consumatorii brandului tău.
În cazul în care ideile tale creative îți răspund cu out of office să știi că le găsești la Marcom Hub. Trimite un e-mail la [email protected]. Ai toate șansele ca următoarea ta campanie de comunicare internă sau externă să facă diferența, atât pentru brandul tău, cât și în industria MarCom.