Înainte de a-ți oferi câteva hint-uri despre Email Marketing, echipa Craft Interactive te provoacă să-ți deschizi căsuța de mail și să arunci o privire pe ultimele 3 mail-uri de advertising pe care le-ai primit, fie că le-ai deschis sau nu deja.
Identifică în fiecare câte un element care te atrage.
Poate fi headline-ul, call-to-action-ul sau copywriting-ul ori designul. Orice.
Acum găsește în fiecare un aspect care nu ți-a plăcut sau care te-a dezamăgit odată ce ai deschis mail-ul. Te-ai fi așteptat să aibă o grafică mai bună, să fie personalizat sau să ofere mai multe informații? Uită-te cu atenție și reține aceste elemente.
Să construiești, în 2019, o strategie de email marketing cu adevărat eficientă nu este chiar misiune imposibilă, dar nici floare la ureche. De-a lungul timpului, Craft Interactive a experimentat suficient ca să înțeleagă că mix-ul perfect se obține din tool-uri performante și imaginație activă, adaptate preferințelor publicului țintă.
În timp ce mulți dintre marketeri consideră că metoda Email Marketing-ului este demodată, ei au ales să nu se bazeze doar pe Social Media sau campanii de Google Ads pentru a-și îndeplini misiunea.
Mai mult, această tehnică de marketing se afla în 2017 pe primul loc în topul celor mai eficiente canale de atragere a vizitatorilor și de stimulare a vânzărilor, conform Smart Insights. Lucrurile nu s-au schimbat prea mult în ultimii 2 ani. Din contră!
Fiindcă suntem tot mai conectați la telefoanele mobile, este ușor să-ți accesezi căsuța de Inbox de oriunde. Mai mult, job-urile noastre, fie că sunt de birou sau de teren, implică gestionarea prin email a celor mai multe dintre task-uri ori comunicarea cu colegii și partenerii. La nivel mondial, există de 3 ori mai multe adrese de mail decât conturi de Twitter și Facebook împreună. Cu alte cuvinte, oriunde mergi, chiar și în concediu, rămâi conectat la mail.
Același lucru este valabil și pentru publicul tău țintă.
Pentru a răspunde nevoilor pe care le are și pentru a-l aduce cât mai aproape de brand-ul tău, folosește-te de email marketing, o tehnică ingenioasă și permisivă.
Fiecare business are, însă, un public diferit, cu o dinamică particulară și interese diverse. De aceea, campaniile de newsletter sunt la fel de solicitante precum oricare altele. Acordă-le suficient timp și interes pentru a vedea rezultate wow!
Iată, așadar, câțiva pași eficienți pentru a identifica soluția de email marketing potrivită afacerii tale, împărtășiți de echipa Craft Interactive:
1. Publicul țintă
Cu toate că identificarea target-ului de persoane se numără printre pașii de bază atunci când lansezi un business, grupul căruia poți și/sau dorești să-i trimiți newsletters poate fi mai restrâns. Descoperă oamenii care ar putea fi interesați de mesajele tale, care doresc să primească noutăți și actualizări privind produsele și serviciile pe care le oferi.
În acest sens, alege să construiești o bază de date cu adrese de email fără a omite reglementările GDPR. Pentru succesul campaniilor de email marketing, nu cumpăra baza de date, creează-ți propria listă de abonați, convingându-i pe oameni să ți se alăture datorită calității și profesionalismului pe care le oferi.
Pentru a-ți asigura o relație de durată cu abonații, încearcă să-i cunoști cât mai bine. Folosești polls, chestionare și formulare de feedback pentru a le înțelege comportamentul astfel încât să răspunzi nevoilor și preferințelor lor cât mai eficient.
În plus, nu uita că îți poți atinge corpurile de business mai rapid folosind email marketing-ul decât Social Media. 90% dintre mail-uri ajung la destinația dorită, în timp ce doar 2% dintre urmăritorii unor pagini de business văd postările de pe Facebook.
2. Scopul
Stabilește scopul campaniilor de email marketing cu atenție. În funcție de domeniul în care activezi și de specificul activităților tale, scopurile pot varia de la vânzări de produse și servicii până la creșterea engagement-ului, dacă ești blogger, sau restabilirea legăturii cu abonații după o perioadă de pauză.
Odată stabilit, scopul mail-urilor tale va dicta modul în care creezi, redactezi și trimiți mesaje publicului țintă. Alege cu atenție ce-i mai potrivit profilului tău de business și fă acest lucru într-un mod cât mai natural.
3. Platforma de email marketing
Există zeci de soluții moderne și actualizate pentru campanii de email marketing calitative, programe care îndeplinesc funcții tot mai variate și mai surprinzătoare. Alege unul ușor de folosit și cu o interfață permisivă, care să-ți stimuleze creativitatea. Totodată, nu uita că programul trebuie să faciliteze optimizarea pentru laptop, mobil și tabletă a email-ului pe care îl trimiți.
Ai nevoie de o soluție care să răspundă cerințelor și tipului tău de business, fiindcă un blogger va avea întotdeauna abordări și nevoi diferite față de o instituție guvernamentală sau de o bancă, de exemplu.
Nu alege o platformă doar fiindcă are recenzii excelente, alege-l pe cel cu cel mai bun feedback dintre cele care răspund nevoilor tale.
Cele mai bune platforme trebuie să-ți pună la dispoziție opțiuni de a schimba și personaliza design-ul mail-urilor, într-o eră în care vizualul contează cel mai mult! În plus, este esențial ca soluția pe care o alegi să includă instrumente de analiză a performanței campaniilor.
4. Copywriting și design
Niciun newsletter nu poate fi suficient de bun dacă nu are un copywriting smart, mereu nou și informativ, care să se remarce prin calitatea informației și prin capacitatea de a convinge oamenii să interacționeze tot mai mult cu brand-ul tău.
Și cum copy-ul și design-ul merg mână în mână, nici grafica nu poate fi tratată cu superficialitate. Joacă-te pe cât posibil cu opțiunile pe care le ai, segmentează mail-ul astfel încât să fie ușor de citit, folosește-te de culori pentru a atrage atenția asupra elementelor de interes și adu ceva nou cu fiecare mail pe care îl trimiți.
5. Link-uri și Call-to-action
Nu în ultimul rând, identifică elementele pe care vrei să le promovezi. Poate fi un produs recent lansat, poate fi reactivarea secțiunii de blog ori o nouă pagină de Social Media pe care vrei să o crești. Orice ar fi, folosește link-uri care să trimită abonatul direct către paginile respective.
De asemenea, call-to-action-ul nu trebuie să lipsească din niciun email, chiar și atunci când scopul este doar informativ. Campaniile de email marketing trebuie să atragă un număr cât mai mare de clienți către site-ul sau paginile care pun la dispoziție serviciile și produsele pe care tu le aduci pe piață. De aceea, call-to-action-ul și modul inventiv prin care îl pui în evidență sunt elementele care vor desăvârși orice campanie de email marketing de succes.
În final,
Întoarce-te, Craft Interactive te provoacă să revii la cele 3 newsletters și să reanalizezi punctele lor forte și aspectele slabe pe care le-ai identificat la început.
Bazându-te pe cele 5 puncte pe care le regăsești în acest articol, care este mail-ul câștigător?
Este același pe care l-ai fi ales și înainte de a citi acest articol?
Dar pentru afacerea ta care este cea mai bună opțiune de Email Marketing?