Pe la inceputul lunii, anuntam cele 10 reguli de Pitch de la UAPR, unul din demersurile organizatiei de a incuraja mecanisme sanatoase de functionare a industriei de comunicare. Cele 10 reguli veneau dupa lansarea Post Pitch Survey System (PPSS) si a Ghidului de Pitch de anul trecut, cu 8 principii de bază. Revenim acum cu o serie de interviuri din ambele tabere ale fenomenului: oameni din companii si oameni din agentii care vorbesc despre neajunsurile pitchurilor din Romania. Care sunt obstacolele in implementarea unor principii sanatoase in organizarea pitchurilor, ce schimbari au observat in ultimii ani, de ce e nevoie de un Ghid de Pitch?
Sorina Diaconu, Director Marketing Medlife, spune ca au fost cateva „valuri" in ultimii 12 ani, respectiv o perioada de pitch-uri extrem de serios organizate, apoi o perioada in care multe pitch-urile se organizau doar ca sa se scada costuri, apoi o perioada de haos si un prezent in care piata incepe sa isi revina.
Avantaje si dezavantaje
Ca principal avantaj in primul rand este diversitatea de idei, directii creative. Alt avantaj este competitivitatea constructiva. Ca dezavantaj cred ca de cele mai mult ori se pierde timp, si se pierde din consistenta comunicarii brandului.
Schimbari
Au fost cateva „valuri" in ultimii 12 ani, respectiv o perioada de pitch-uri extrem de serios organizate, apoi o perioada in care multe pitch-uri se organizau doar ca sa se scada costuri, apoi o perioada de haos in care am vazut pitch-uri pentru flyer, si acum cred ca piata si-a revenit.
Cauze
Imaturitatea managerilor din companii dar si schimbarile din zona de employment.
Cel mai recent pitch organizat
Nu am organizat de cand sunt la MedLife, insa acum 5 ani am organizat pitch pentru rebrandingul unor companii parte din holdingului olandez ABBC Group.
Era necesara o identitate valabila la nivel global care sa sprijine si vanzarile companiei elvetiene (parte din grup), rezultatele au fost foarte bune cel putin in primii 3 ani.
Ghidul de Pitch
Cred ca a pus multi oameni pe ganduri. Cel putin pentru unii cred ca si doar frica de a cadea in ridicol a fost un trigger pentru a nu se mai grabi sa organizeze pitch-uri.
Era nevoie de o noua varianta?
Da, cred ca o data la 2-3 ani ar fi bine sa existe macar un key lessons learned doc. E bine sa se vada mereu evolutia sau involutia unor procese din piata.
Obstacolele de implementare
Constientizarea. Multi citesc, vad, se amuza, dar nu isi dau seama ca pe unele subiecte chiar ei poate gresesc.
Nu stiu daca e vorba de reticenta... poate graba, poate constrangeri interne, poate bugete.
Efectele unor pitchuri "ca la carte"
Daca, si doar daca, si DUPA pitch se si fac lucrurile „ca la carte", efectul unui pitch facut bine ar putea fi sky rocket.