Un individ standard din demograficul Los Angeles-ului este un actor aspirant care are un side job. Prima instanță îi poate aduce celebritatea, a doua banii de chirie. Joe Nicchi, fix un astfel de individ, a reușit să-și câștige notorietatea invers, prin side jobul lui, refuzându-le altora beneficiile așteptate în urma celebrității online.
The Guardian ne informează cum Joe Nicchi a întâlnit numeroși influenceri auto-proclamați care i-au cerut înghețată gratis în schimbul postărilor despre businessul său, CVT Soft Serve (Chocolate, Vanilla, Twist). Îi refuza pe toți cu rigurozitate, dar la un moment dat, picătura a umplut cornetul și Joe s-a hotărât să-i taxeze dublu, adică 8 dolari în loc de 4 per înghețată.
După ce a postat pe Instagram anunțul, cu hashtagul #InfluencersAreGross, numărul clienților s-a dublat peste noapte și contul lui a câștigat mii de followeri. S-a format astfel o comunitate, pe care el o definește: ”suntem influencerii anti-influenceri”.
Interesant e că a primit reacții și din partea altor afaceri mici, care și-au afirmat susținerea cauzei, întărindu-și astfel convingerea că un business nu trebuie să depindă de like-uri și comentarii din social media, ci de calitatea produselor și a serviciilor oferite.
În cuvintele lui: "Dacă Instagram ar dispărea mâine, truck-ul nostru ar supraviețui. Nu știu dacă pot spune asta despre businessurile «bazate pe influenceri»".
Iar despre starea influencerilor locali, din perspectiva agențiilor de publicitate, puteți citi mai multe în seria Influencer Update.