Agenția de comunicare Cheil | Centrade, hub-ul pentru Europa de sud-est al rețelei Cheil Worldwide, anunță recrutarea lui Mihai Gongu în rolul de Executive Creative Director Southeast Europe, marcând revenirea în țară a unuia dintre cei mai de succes creativi români din ultimul deceniu.
„Mihai vine cu o experiență valoroasă pentru echipa noastră, atât în ceea ce privește munca de creație propriu-zisă, cât și abilitatea de a conduce ambițiile noastre de creație, dezvoltând parteneriate solide cu clienții și lucrând cu echipe internaționale, într-o industrie modelată astăzi de tehnologie”, spune Radu Florescu (CEO Cheil | Centrade South-East Europe).
„Am încredere că acest know-how se integrează foarte bine în viziunea noastră despre viitor și că vom reuși împreună să generăm acel mix ideal dintre analiza de date și actul de creație, pentru a contura campanii strategice și de impact pentru clienții noștri”.
„Am avut șansa de a descoperi foarte multe în ultimii ani: culturi noi, tehnologii noi, platforme noi și profesioniști din toate colțurile lumii. Am învățat să cresc și să dezvolt oameni care aduc munca noastră la un alt nivel. Cred că România va deveni un exportator de strategie și creativitate și m-aș bucura să aplic tot ce am învățat în portofoliul de clienți ai agenției,” adaugă Mihai.
Mihai revine în țară după câțiva ani în agenții independente de top de pe două continente. Începând cu 2017, a fost Directorul European de Creație în Jung von Matt/Spree din Berlin, unde a semnat campanii pentru BMW, premiate la Cannes și D&AD, cea mai recentă campanie globală MINI Clubman și Countryman John Cooper Works, cel mai vizualizat film viral din istoria Thomas Cook Airlines, un music video împotriva discriminării salariale pentru OhYouWomen și mai multe campanii de sprijin pentru organizația Reporteri fără Frontiere. Din 2018 a fost ECD al TOMORROW Shanghai, cu care a obținut titlul de Campaign Asia Boutique Agency of the Year pentru Greater China pentru work-ul pentru Pernod Ricard (Absolut și Ballantine’s) și unde a câștigat multiple pitchuri pentru branduri precum AirAsia, Burberry, Lululemon, Rituals sau Kohler.
Portofoliul său internațional se adaugă unei cariere impresionante pe piața de publicitate locală. Mihai și-a început cariera în 2003 la Leo Burnett România unde a câștigat încă din primul an în industrie trofeul Campania Anului la Ad’Or. S-a alăturat apoi echipei Graffiti BBDO, alături de care a obținut trofee de Agenția Anului atât la Effie Awards, cât și la Premiile ADC și a semnat prima campanie premiată cu Grand Prix la cele două festivaluri, pentru Pepsi. În reţeaua BBDO, Mihai a avut roluri de coordonare regională: din biroul din Bucureşti pentru Whiskas şi Dacia, şi din biroul din Berlin pentru Allianz.
Înainte de a pleca în Germania, Mihai a condus departmentul de creaţie al GMP Advertising, semnând alături de echipa sa campanii pentru Gândul, Telekom, Timişoreana, Ciucaş, Coca-Cola, Volkswagen, OMV Petrom şi Rompetrol şi obţinând două trofee de Independent Agency of New Europe la Golden Drum, primul PR Grand Prix românesc la Eurobest şi un onorabil loc 7 în Global Effie Index pentru agenţii independente.
Mihai a făcut parte din numeroase jurii ale festivalurilor de eficienţă şi creaţie precum Effie, Eurobest, ADC Europe, New York Festivals, Ad Stars KIAF, Intercontinental Cup, AutoVision Awards, WINA şi Golden Drum, la ultimele două din postura de Președinte al Juriului. De asemenea, s-a implicat în pregătirea tinerelor generații de creativi, fiind profesor de Integrated Advertising în cadrul Miami Ad School Berlin, calitate în care a obţinut şi un trofeu D&AD New Blood Pencil, şi profesor la Şcoala ADC şi Cannes Lions Academy.
În Cheil | Centrade, Mihai va conduce o echipă de creație formată din 20 de specialiști cu competențe în campanii de brand, implementate pe toate canalele, conținut digital, UX și design. Portofoliul recent de clienți include branduri de prestigiu precum Samsung, Raiffeisen Bank, Dr. Oetker, Mondelez, Procter & Gamble, Point PickUp.