[Coworkingul la români] Ciprian Jdera: Omega House co-living a început să fie accesat de digital nomads de pe întreg globul

[Coworkingul la români] Ciprian Jdera: Omega House co-living a început să fie accesat de digital nomads de pe întreg globul

Mai întâi, a fost Omega Men. Unde au fost organizate cursuri, seminarii, workshop-uri pe teme de nutriție, fitness, tehnici de respirație, meditație, programare neuro-lingvistică și așa mai departe. Vinovații de serviciu: Ciprian Jdera si Mădălin Neagu. Abia apoi a urmat Omega House, despre care Ciprian ne vorbește mai jos cu pasiunea omului care a pus osul la ceva frumos.

Echipa noastră este într-o continuă evoluție pentru că suntem parte dintr-un program de internship internațional, în care digital nomads din întreaga lume se alătură echipei 

De altfel, nu doar echipa a evoluat, ci și serviciile businessului. Oamenii au început cu o cafenea și prima zonă de co-working, iar apoi a apărut prima zonă de hotel, care a fost dezvoltată la stadiul de astăzi (hotel și hostel). Iar la final, au renovat terasele și spațiul de lounge. Nu sună prea rău.

Mai multe info găsiți în interviul de mai jos cu Ciprian. 

 

Începutul 

Business-ul a fost pornit de Ciprian Jdera si Mădălin Neagu, doi prieteni din copilarie care și-au dorit să creeze un loc în care să te simți acasă, indiferent de naționalitate, culoare, religie sau limba vorbită, dar și o comunitate multiculturală în care te poți dezvolta atât profesional, cât și personal.

Acest ”loc”  animat de oameni deschiși și creativi, ce vor să crească și să împărtășească, reunește un spațiu de co-living, un hub de co-working, o sală de evenimente, o cafenea, două terase și un studio foto-video.

 

Contextul potrivit

Înainte de Omega House a fost Omega Men, o asociație fondată de cinci prieteni care și-au dorit să coaguleze o comunitate de bărbați interesați de un stil de viață ”omega”.

Urbandictionary.com, definește bărbatul Omega astfel  ”A confident and capable male that doesn't seek approval or abide by social hierarchy. He sets his own goals, and defines his own success.”

În primul an de la înființare, Omega Men a organizat peste 100 de cursuri, seminarii, workshop-uri pe teme de nutriție, fitness, tehnici de respirație, meditație, programare neuro-lingvistică, relații, antreprenoriat sau marketing și comunicare. Ne-am distrat ca niste nebuni, am învățat enorm, am evoluat și am cunoscut oameni incredibili din toate domeniile.

Experiența și cunoștințele acumulate din proiectul Omega Men a condus la ideea de afacere Omega House. Desigur că nu am putut rezista fără prezențe feminine în ”peisaj”, astfel că Omega House a fost încă de la înființare dedicat ambelor sexe, în egală măsură.

 

Primul pas concret

Primul pas a fost schițarea unui plan de business (sumar și idealist, după cum am realizat ulterior), căutarea locației pe care să o închiriem, dar și a partenerilor pentru dezvoltarea proiectului. Aveam nevoie de ajutor atât pe partea financiară, cât și pentru know-how care ne lipsea în anumite domenii, precum managementul cafenelei.

 

Evoluția echipei

Pentru că erau împărțiți între multe proiecte și țări, băieții din Omega Men au decis să fie alături de mine și Mădălin doar cu sfaturi și susținere în faza inițială a business-ului.

Echipa noastră este într-o continuă evoluție pentru că suntem parte dintr-un program de internship internațional, în care digital nomads din întreaga lume se alătură echipei pentru o perioadă determinată de timp, în schimbul găzduirii și a experiențelor Omega House.

Apreciem contribuția fiecărei persoane care lucrează alături de noi pentru o zi, o lună sau un an. De asemenea, suntem recunoscători oamenilor care ne-au inspirat în tot acest proiect, motiv pentru care am dedicat câțiva pereți din casă unei galerii de fotografii cu toți cei care au contribuit la ceea ce este Omega House astăzi. 

Echipa de conducere este un trio în simbioză perfectă. Eu ma ocup de managementul co-living-ului și al cafenelei, de parteneriate și reprezint Omega House la toate evenimentele care au loc în casă, fie că sunt organizate sau doar găzduite de noi.

Aida supervizează partea de client service, programul de internship și comunicarea, iar logistica evenimentelor este ireproșabilă tot datorită ei. Mădălin se ocupă de toate aspectele financiare și contabile.

 

Specificul businessului vostru

Omega House este un concept de co-living, unul dintre puținele din România.

Omega House este ”the place to be” pentru nomazi digitali, freelanceri, antreprenori sau chiar angajați din companii care sunt interesați să facă parte dintr-o comunitate multiculturală, reunită de dorința de evoluție și ”îmbogățire” intelectuală și spirituală.

Pe scurt, avem spații de cazare în camere private sau comune, ce pot fi accesate în sistem hotel sau co-living (pentru rezidenții care rămân în casă mai mult de 2 luni). Avem o bucătărie și un lounge comun, un hub și un spațiu de evenimente, o cafenea, două terase, un studio foto și o cameră de muzică.

 

Concurența și piața

Tocmai acest concept hibrid, care ne face un fel de one-stop-shop, un spațiu în care poți avea parte de o mulțime de experiențe diverse, profesionale și personale, doar coborând un etaj sau deschizând o ușă. 

Pe partea de co-living în formă organizată, România este încă la început de drum. Însă diversitatea culturală este evidentă în orice spațiu public, birou sau cerc de prieteni din București, atfel încât ne așteptăm la o evoluție pe viitor. 

În ceea ce privește co-working-ul, numărul hub-urilor din București a crescut considerabil în ultimii ani, iar oportunitățile de networking și dezvoltare a unor proiecte comune în rândul freelancerilor și a antreprenorilor la început de drum sunt tot mai multe.

Odată cu creșterea numărului de spații de co-working, provocarea noastră este legată de poziționarea hub-ului Omega House și comunicarea avantajelor competitive pe care le oferim.

Freelancerii sau antreprenorii care aleg să își mute biroul la Omega găsesc aici nu doar un spațiu liniștit, inovator și nonconformist, ci și un flux permanent de oameni creativi și entuziaști – români sau expați - care constituie o sursă permanentă de inspirație și networking.

Bilanțul evenimentelor pentru comunitate este întotdeauna pozitiv pentru ei și fiecare zi în Omega House reprezintă o oportunitate de creștere a afacerii.

 

Serviciile voastre 

Oferta noastră a evoluat odată cu etapele de dezvoltare financiară a business-ului. Profitul a fost permanent reinvestit pentru a atinge obiectivul inițial, iar lucrurile au evoluat frumos și firesc.

Am început cu cafeneaua și prima zonă de co-working, apoi a apărut prima zonă de hotel, care a fost dezvoltată la stadiul de astăzi (hotel și hostel), apoi am renovat terasele și spațiul de lounge.

 

Spațiul în sine

În ceea ce privește spațiul de co-living, care se aplica oaspetilor ce locuiesc la omega mai mult de 2 luni, avem 7 camere private și 3 comune – o cameră triplă si 2 cu 6 locuri.

Hub-ul are capacitate de până la 25 de persoane, iar sala de evenimente poate găzdui cursuri, workshop-uri, seri sociale sau întâlniri de networking cu până la 40 de participanți.

Eforturile noastre permanente sunt legate de dorința de a crea experiențe plăcute pentru orice persoană care ajunge la noi, fie că se află în drum spre birou și intră să își cumpere un smoothie proaspăt din cafenea, fie că participă la un eveniment sau alege să lucreze și să locuiască la Omega House.

Fiecare cameră de locuit are un concept diferit, mobilier-concept și facilități ireproșabile, hub-ul este mai mult decât un spațiu funcțional în care să lucrezi.  Ne-am dorit să nu facem rabat de la calitate și investim permanent pentru menținerea standardelor.

Menținerea unei echipe care găsește motivația de a zâmbi, de a învăța și a crește împreună cu comunitatea Omega House este o altă provocare permanentă.

Gradul de ocupare pe partea de co-living este de 50-70% extrasezon si 70-100% în perioada (mai – septembrie). Gradul de ocupare al co-working-ului este de 25% din abonamente fixe și 10-15% cei care vin 1-2 zile pe săptmănă. La aceștia se adauga rezidenții care locuiesc în sistem co-living la Omega și echipa care mai lucreaza din hub.

 

Planul tarifar

L-am stabilit analizând oferta pieței, dar luând în considerare și experiența despre care vorbeam mai sus. Ne-am propus să oferim prețuri corecte, am simțit întotdeauna că acesta este lucrul dorit de publicul nostru. 

Eu cred că încă tragem învățăminte la capitolul acesta în fiecare zi și avem dificultăți în a ne adapta unor "trend-uri” din dorința de a ne păstra verticalitatea principiilor noastre.

 

Dificultăți de business

Cea mai mare dificultate vine din noutatea conceptului și din faptul că sunt multe zone de activitate a căror îmbinare este mai greu de înțeles, mai ales de români.

 

Comunicarea voastră

Comunitatea nostră este permanent conectată la social media, iar când nu ne întâlnim la evenimentele din casă, interacționăm foarte mult pe Facebook și Instagram.

Însă comunicarea noastră este mai consistentă de atât. Pentru a face cunoscut conceptul de co-living în România, campania de PR cu mult conținut în media online și offline, cu exemple ”de afară”, cu prezentarea poveștii noastre și chiar a rezidenților Omega s-a dovedit eficientă până acum.

 

Pentru partea de hopitality, suntem înscriși pe platforme online precum booking, hostelworls sau expedia.

Iar in toamnă vom organiza primul Digital Nomad Retreat din România, un eveniment de 6 zile pe care l-am gândit ca o experiență transformațională. Va include o excursie la în Bucegi, cu dormit în Bucegi la 1720 m altitudine, workshop-uri de dezvoltare personală prin metode alternative (precum “Metoda Wim Hof"), tururi de București (nu doar partea sa turistică, ci și locuri tari mai puțin cunoscute).

Participanții vor avea ocazia să cunoască România printr-o ”lecție” de istorie neconvențională, de prezentare a poveștilor câtorva români care au contribuit la evoluția umanității. Serile vor fi dedicate distracției, în casă sau în locurile noastre preferate din București.

 

 

Oaspeții plătitori :) 

Omega House co-living a început să fie accesat de digital nomads de pe întreg globul, dar și de oameni din România, care ne aleg pentru că opțiunile de chirie din București nu le satisfac toate nevoie sau ca alternativă la căminele studențești. Vin pentru un loc de cazare și descoperă un nou stil de viață.

În hub și la evenimente sunt freelanceri și antreprenori din industrii creative, care înțeleg puterea networking-ului și importanța dezvoltării și învățării permanente.

 

Ce planuri aveți?

In primul rand, planul este stabilizarea conceptului de co-living & co-working in Romania si punerea Omega House si a Bucurestiului pe harta digital nomazilor si a celor care inteleg acest concept unic.

Ne dorim ca intreaga casa sa fie locuita in sistem co-living de oameni care aleg sa se dezvolte si sa creeze proiecte minunate impreuna. Ne dorim ca toate evenimentele sa fie organizate intern conform valorilor noastre. Ne dorim sa servim mancare buna pe viitor, gatita cu suflet din ingrediente crescute in pamant bun.

Ne dorim ca numele Omega House să fie asociat în mintea oamenilor cu bucuria si entuziasmul de a întâlni prieteni si oameni adevarati, cu deschiderea de a experimenta si a invata.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related