[CIVIC 5D in haine noi] Bogdan Petcu si doua propuneri croite integrat pe designul modelului Honda Civic 5D

[CIVIC 5D in haine noi] Bogdan Petcu si doua propuneri croite integrat pe designul modelului Honda Civic 5D

Designul auto si designul grafic se completeaza perfect in competitia CIVIC 5D Design Challenge, spune Bogdan Petcu, cu care ne-am mai intalnit pe aici; si nu o singura data. Bogdan are 14 ani de design la activ si multe branduri in portofoliu; a trecut de la designul de produs inspre grafica, art direction, branding si packaging. Cu un proiect de design de ambalaj a fost listat si in Luerzer's Top 200 Packaging Designs din 2017.

Ce nu stiam despre el e ca, in facultate, era pasionat de design auto, domeniu in care a castigat si cateva concursuri locale. Si asa ne regasim cu el in competitia noastra, unde a propus doua interpretari grafice ale personalitatii modelului Honda Civic 5D, un model sportiv prin excelenta, cum spune si el.

Din istoricul de curse al modelelor Honda Civic vine un concept de design aniversar - "45 de ani de competitii" - iar dintr-o continuare grafica a limbajul de design al gamei actuale Honda, a reiesit propunerea "Wings".

Cum a gandit Bogdan pe baza briefului competitiei, imediat mai jos. Iar cu inspiratia la indemana, va invitam pe toti la treaba: inscrierile sunt deschise pana pe 8 iulie

 

Despre Bogdan, pe scurt si din nou

Eu am trecut in ultimii 14 ani de la design de produs la design graphic. Acum sunt specializat pe design de brand. In Facultate am facut design de obiect si, cand am inceput sa lucrez, am trecut la art direction si graphic design. Am ajutat la constructia unora dintre cele mai cunoscute branduri romanesti din postura de brand designer.

 

CIVIC 5D Design Challenge. Prima impresie

Prima impresie a fost ca mi se potriveste perfect acest brief. Cand eram in Facultate, eram pasionat de design auto. Am si castigat cateva concursuri locale de design auto.

Designul auto si graphic designul se completeaza perfect in aceasta competitie. Trebuie sa simti un pic designul masinii ca sa poti face o grafica reusita. Masina nu e o coala de hartie.

Competitia mi-a activat o nostalgie de la inceputurile carierei mele si a fost si o deconectare de la joburile zilnice.

 

Abordarea briefului

Am ales sa ma concentrez pe caracterul sportiv al masinii. Asta este partea definitorie a acestui model. Cine isi cumpara un Civic, isi doreste o masina cu caracter sportiv. Conceptele mele pleaca de la acest heritage sportiv al masinii si trebuie sa-l exprime ca element definitoriu. In cazul meu, au fost 2 variante.

Prima varianta este una aniversara, ca tribut al istoricului sportiv al masinii. Honda a intrat in competitii, prima data, cu motociclete; din 1974, a intrat in competitiile auto prin modelul Civic 1200.

A doua varianta e o completare a limbajului de design al masinii - Solid Wing Face. Este un limbaj de design de la care a plecat intreaga gama actuala Honda. Aripa de pe lateral este o personificare grafica a acestul limbaj care s-a dovedit a aduce multa personalitate designului.

Ma gandesc ca multi dintre fanii marcii Honda sunt pasionati de masinile sportive si stilul de grafica dinamica de pe aceste masini. Asa ca propunerile mele ar trebui sa fie in zona care trebuie.

Sustin inscrierile care pun in evidenta designul sportiv al masinii. Masinile japoneze, in special
cele cu caracter sportiv, au un design spectaculos si curajos. Conceptul grafic trebuie sa puna asta in valoare, sa completeze caracterul masinii. Liniile grafice trebuie sa completeze muchiile si decupajele caroseriei.

 

Dificultati?

Dificultatea a constat in gandirea executionala a stickerelor, care trebuiau nu doar sa aiba un concept relevant, dar si o executie care sa completeze designul masinii si nu sa arate ca si cum sunt lipite fortat pe masina. Practic, stickerele trebuie sa faca parte integranta in designul masinii. Liniile grafice trebuie sa completeze liniile caroseriei.

 

Iti plac masinile? Conduci? Personalitatea ta din trafic

Nu am inca masina si nici carnet. Ma descurajeaza putin faptul ca, daca te urci in masina in ziua de azi, nu ajungi prea departe. Ajungi mai departe cu trotineta. Nu e suficient sa ai masina. Trebuie sa ai si drumuri.

Daca as avea masina, as fi genul de sofer relaxat. Cel mai probabil, mi-as lua o masina electrica sau hibrida.

 

Catre jurati 

Le transmit ca o grafica reusita pentru modelul Civic trebuie sa inspire, cand masina sta pe loc, ceea ce inspira ea in mers. Eu sper ca am reusit acest lucru.

 

Catre public

Un design reusit nu trebuie foarte mult explicat. Aici e cheia. Daca trebuie sa explici prea mult, inseamna ca nu e ce trebuie. Daca oamenii care privesc nu inteleg din prima despre ce e vorba, atunci designul respectiv are o problema. Designul bun e simplu de inteles, memorabil si adaptat perfect mediului caruia ii este destinat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related