EFFIE este singurul festival de masurare a eficientei in publicitatea romaneasca. Evenimentul este structurat in trei etape : in prima etapa are loc inscrierea in concurs a lucrarilor (21 ianuarie - 7 martie), a doua etapa consta in jurizarea campaniilor inscrise (22-23 martie) iar cea de a treia etapa incheie festivalul cu Gala de decernare a premiilor EFFIE ( 25 martie 2005, J. W. Marriott Grand Hotel).
Inscrierile au loc intre 21 ianuarie si 7 martie 2005. Categoriile in care se pot inscrie campaniile sunt: produse alimentare, produse non-alimentare, bauturi alcoolice, bauturi non-alcoolice, retail (fast food, restaurante, magazine, supermarketuri, lanturi de retail etc.), bunuri de larg consum (automobile, electronice, mobila, computere etc.), servicii financiare, media si divertisment, campanii non-profit, telecomunicatii, altele (farmaceutice, bunuri si servicii de lux, software, real estate, transport, turism, etc), iar incepand cu acest an va exista o categorie distincta pentru promotii. Campaniile trebuie sa fi rulat in 2004, pe cel putin unul din suporturile media, sa aiba obiective clare si sa prezinte dovada indeplinirii sau depasirii acestora.