[Strada e pe bani] Irina Mocanu și Graffete, un girl crew de artă stradală

[Strada e pe bani] Irina Mocanu și Graffete, un girl crew de artă stradală

Irina Mocanu are formare de arhitect și profesează în zona graficii, axându-se pe ilustrație și design. De street art s-a atașat în 2016 datorita celor de la Urban Collectors și a proiectului Graffitia. Un an mai târziu Irina participă și la primul ei festival de street art, Re-Collect Tulcea. Cum primii pași fuseseră deja făcuți, au urmat proiecte mai mari precum muralul de la Street Delivery din 2018 și participarea la festivalul de street art SISAF, de la Sibiu.

În 2018, Irina își unește forțele cu Sandy Bălășoiu și creează Graffete, un girl crew ce își propune să aducă amprenta feminină în arta urbană.

 

Primul proiect comercial

Primul proiect comercial a fost pentru Policolor, în 2015. A fost un concurs mediatizat la care am trimis o propunere. Cadrul prestabilit, existenta unui brief clar și a unei echipe de voluntari au facut lucrurile destul de facile, chiar dacă la vremea aceea nu mai desenasem la scară mare.

 

Fee-uri și convenții

Acum un an, după câteva proiecte mai bine sau mai slab plătite, am reușit să definitivăm un set de prețuri. Politica de fee-uri a venit și după ce am decis să lucrăm sub numele de Graffete. În stabilirea unui preț corect asupra lucrării intervin mai multe criterii, în cazul nostru, unul important, este experiența. 

În ceea ce privește clienții suntem deschise să lucrăm și să colaborăm cu o gamă cât mai variantă dar am refuza teme în dezacord cu principiile noastre, cum ar fi discriminarea sau hate speech-ul. 

 

Cel mai complex proiect realizat

Un proiect complex care ne este foarte drag este cel de la Street Delivery 2018. Am colaborat cu mai multe fete la un mural participativ dedicat orașului, cu site, campanie de vot, realitate augmentată și proiecții.

Echipa „Am un oraș”: Wanda Hutira (concept), Livi Po (Lettering), Graffete (eu si Sandy Balasoiu), Ana Constantinescu, Irina Giuglea – la desenat.

 

Street art-ul și brandurile. La noi și pe-afară

Cred că e o piață diferită și cu cerințe diferite. În România, arta și artiștii vizuali actuali nu sunt suficient de cunoscuți / apreciați în mainstream încat să fie folosiți ca imagine, astfel colaborările rămân într-o zonă de nișă (unde îmi pare că rămâne cultura în general). Aș spune că e o problemă mai degrabă socială, decât a brandurilor sau a artiștilor.

Pe plan local cred că interesul publicului pentru street art e în creștere, cât despre autorități, există deschidere doar atunci când au un beneficiu de imagine. În rest, inițiativele orientate către public vin mai mult din partea altor actori urbani.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related