Ximena Cilibiu (Digital Wand): Avand o baza tehnologica puternica, am adaugat componente de ATL, BTL sau PR pe care le familiarizam cu digitalul

Ximena Cilibiu (Digital Wand): Avand o baza tehnologica puternica, am adaugat componente de ATL, BTL sau PR pe care le familiarizam cu digitalul

Cea mai importanta lectie e sa nu ajungi autosuficient, sa faci in permanenta conexiuni. Performanta se intampla in echipe neinhibate de orgolii. Sunt cruciale capacitatea de a te desparti de oameni care pot dezechilibra echipa si cea de a-i proteja pe cei care lucreaza bine impreuna. Ideea geniala implementata mediocru nu face "nici cat o ceapa degerata". Iar nevoia reala a clientului nu e intotdeauna scrisa in brief, asa ca gandirea antreprenoriala isi gaseste loc in management, la CS si chiar in creatie. 

Mai sus sunt cateva dintre cele mai importante invataturi ale Ximenei Cilibiu, stranse intr-un parcurs de peste 18 ani in publicitate, la Mercury, TBWA, Senior Interactive sau FCB. Astazi, Ximena este Managing Partner Digital Wand, agentie a grupului Senior Interactive, care in ultimii doi ani a parcurs o trecere inspre consultanta si, totodata, tehnologie. Astfel, daca in trecut, serviciile grupului adresau companii mari si foarte mari, astazi ele adreseaza si nevoile de digitalizare si eficientizare a companiilor medii si mici.

Digital Wand este agentia de advertising a grupului, spune Ximena, in sensul in care livreaza strategie, creatie si client service. Structura agentiei cuprinde 3 piloni strategici: digital BTL, digital online (incluzand e-CRM) si social media & PR. 

Mai multe despre formarea, evolutia si focusul Digital Wand, in continuare.

 

Parcurs in publicitate

Nu e doar un parcurs, e pur simplu viata mea de pana acum, daca as vorbi in termeni melodramatici. Nu am ars etape, am muncit mult, dar nu mi-a venit greu pentru ca am si am avut norocul sa lucrez la proiecte care-mi plac. Si nu ma complac. Foarte pe scurt, am inceput prin 2001. Era perioada in care rar aveai calculatorul propriu, comunicarile se realizau majoritar prin fax, iar transferul de documente mai mari, pe dischete.

M-am „jucat” in BTL multi ani. Imi amintesc ca la inceputuri in BTL, digitalul era considerat publicitate neconventionala. Am avut sansa sa lucrez pentru conturi care aveau ca baza inovatia. Am experimentat mult pana sa imi gasesc cu adevarat locul.

Prima scoala de marketing si comunicare aplicata am primit-o in Mercury, unde lucram pe conturile de bere ale agentiei. Ulterior, in 2006, ca orice account care viseaza la partea cealalta a baricadei, am experimentat rolul de client ca National Trade Marketing Manager pe divizia de supermarket si hypermarket la URSUS Breweries.

In 2007 m-am intors in agentie. TBWA mi-a aratat ca o retea internationala de publicitate poate fi folositoare si in domeniul operational, nu doar ca atu in credentialele de pitch. Spiritul de acolo mi s-a potrivit in formarea ca manager, exista acea libertate si nonsalanta in argumentarea propriei pareri. JTI a fost cel mai mare cont de care m-am ocupat, pentru care inca mai am o afinitate, atat pentru branduri, dar mai ales pentru oamenii de acolo. Cea mai mare provocare am avut-o in gestionarea echipei din pozitia de BTL Director. Si de atunci, fara falsa modestie, am format si gestionat echipe de oameni care ma fac mandra ca am avut ocazia sa lucram impreuna. Se stiu ei.

Din 2013 am cochetat cu ATL-ul vreo 2 ani in FCB, intelegand ce inseamna cu adevarat atentia la detalii si excelenta in executie pe fiecare nivel de comunicare, atunci cand foloseam, de exemplu, logo-ul NIVEA.

Am trecut si printr-o perioada clasica sabatica, pentru ca e adevarat, nu e o industrie prea miloasa din punct de vedere al volumului de munca. Uzura e mare si a trebuit sa ma prind cum poti ramane verde la minte indiferent de volumul proiectelor sau presiunea clientilor. A trebuit sa-mi creez metode pentru a performa, fara sa fiu nevoita sa-mi creasca colti :) 

Dupa vreo 4 luni de repaus si spalare pe creier, am decis sa prind trenul digital. Mi-am dorit sa invat de la cei mai buni din tara pe vremea aceea. Si am devenit unul dintre seniorii de la Senior Interactive, o echipa pentru care trendurile erau in prezent.

 

Cum a luat fiinta Digital Wand in anul 2016? 

Ce-mi place sa raspund la aceasta intrebare! E una din mai multele idei fericite pe care Mihai Tataru, care a creat acum ani de zile Senior Interactive Group, le-a crescut. Inca de pe vremea cand incercam sa convingem clientii sa-si creeze pagini de Facebook, vorbeam cu Mihai de posibilitatea de a conecta toate canalele de comunicare, prin tehnologie. Toate eforturile noastre s-au concentrat in aceasta directie.

La inceput am functionat ca department in cadrul agentiei din grup, Senior Interactive. Am crescut si ne-am definit ca echipa, ca volum de business si ne-am desprins ca o entitate cu personalitate proprie in cadrul grupului.

Digital Wand este o agentie a echipei. Au fost nenumarate sesiuni de brainstorming si de voting pentru alegerea numelui, apoi pentru alegerea logo-ului. Toate deciziile importante legate de agentie se supun votului. Da, e un proces din ce in ce mai greu o data cu marirea echipei. Dar vom gasi solutii democratice, ca de fiecare data.

La capitolul servicii, am inceput de la specificul firmelor din grup, exclusiv digital, iar in doi ani, am avut bucuria, poate si norocul, sa ni se alature oameni faini care au impins cu totul agentia spre o diversificare mult mai mare a serviciilor. Iar azi tindem catre o agentie Full Service digital, pentru ca am adaugat treptat, componenta puternica de BTL, apoi de social media si PR. Si le-am mixat.  

 

In ansamblul activitatii Senior Interactive Group

Iar ar trebui sa ne laudam :) Bine, o sa ne laudam. Chiar am avut rezultate bune in doi ani, nu doar in Romania, ci si in afara. In grup, imi place sa cred ca suntem si seniori, si interactivi. Pentru ca mereu venim cu oportunitati bune pentru companie si pentru grup.

Digital Wand este, daca vreti, agentia de advertising din cadrul grupului, responsabila de livrarea serviciilor de strategie, creatie si client service. Lucram aproape de Senior Interactive, care este specializata pe proiecte de Digital Transformation si eCommerce si alaturi de Data Cube Lab, agentia de performance media.

Fiecare agentie are propriul portofoliu de clienti, dar pentru o buna parte dintre ei livram proiecte integrate – ceea ce are mult sens atat pentru client, cat si pentru noi ca agentie.

 

Shiftul grupului catre digital si performance

In ultimii doi ani, Senior Interactive Group a migrat din postura de oferi servicii punctuale, la cererea clientilor, spre o abordare de consultanta, mult mai orientata catre nevoi reale de business.

Procesul a presupus o implicare activa a consultantilor nostri in dezvoltarea unei strategii compacte a unui business digital, de la alegerea solutiilor software si logistice potrivite, pana la construirea de instrumente digitale care sa se conecteze cu zona de marketing si comunicare (social media, performance media, marketing automation, CRM management).

Daca in trecut doream sa oferim servicii numai pentru companii mari si foarte mari, in acest moment gama noastra de servicii s-a extins si suntem deopotriva deschisi catre firme medii si mici dornice sa inceapa sau sa-si imbunatateasca procesul de digitalizare, pentru a creste eficienta.  

In cadrul Digital Wand am dus mai departe componenta digitala. Avand o baza tehnologica puternica, am adaugat competente din alte arii de comunicare (ATL, BTL, PR) pe care sa le familiarizam cu digitalul sau sa le schimbam cumva perspectivele de abordare.

In acest moment, avem 3 piloni strategici sub care se dezvolta structuri si echipe. Acestea au digitalul si strategia ca baza comuna: digital BTL, digital online (incluzand e-CRM) si social media & PR.

 

Clientii Digital Wand

Portofoliul Digital Wand de clienti este majoritar din zona FMCG, e-commerce, distributie. Sunt companii multinationale, in proportie de 90%.

Contribuim si noi la cresterea unor campanii si branduri cunoscute: Autoklass Romania (Mercedes-Benz, smart, Honda), Boehringer Ingelheim, MARS (Airwaves, Orbit, 5 GUM, Skittles, Pedigree, Whiskas, Sheba, Perfect Fit, Snickers, M&Ms, Dreamies, BeKind, Uncle Ben’s), Up Achizitii (Up Group Romania), Heineken Romania (Desperados, Neumarkt, Strongbow si categoria de cidru), Alpro, Pernod Ricard Romania (ABSOLUT Vodka, Ballantine’s, Havana, Lillet, Jameson, Chivas), IICCMER, USAMV Bucuresti.

 

Cerintele clientilor. Evolutie

Daca in 2016 cerintele clientilor erau punctuale, pentru o anumita campanie sau proiect, inca de anul trecut abordarea lor s-a schimbat. Deja sunt mult mai interesati de strategii de comunicare pe termen mediu si lung. Acest trend de consultanta, urmarirea KPI-urilor cu obiective si tactici bine definite, este ceea ce continua, in mod imbucurator, si in 2019.

Din fericire pentru noi, nu mai exista delimitari foarte bine definite pe specializari si, astfel, putem aplica cu succes metodele noastre. O alta tendinta perceputa in relatia cu noi este orientarea clientilor catre programe de loializare si de e-CRM care au aplicabilitate si in offline.

 

Proiecte complexe in 2018

Unul de suflet pentru noi ca echipa este World Animal Day – o campanie de CSR la care participa majoritatea brandurilor PET Care din portofoliul MARS si in care sunt ajutate animalele din adaposturi. Am fost responsabili de prezenta online, social media, PR, proiecte speciale de TV si radio, implementare eveniment si post campanie. Tot noi ne-am ocupat si de editia 2018 a PetExpo.

O alta campanie draga noua a fost 5 GUM, Adevar sau Provocare. Am reusit sa aducem consumatorii din offline in online si apoi la Untold, unde am avut o zona de activare in acord cu conceptul digital.

 

Evolutia businessului

Digital Wand a pornit la drum cu clientii existenti de advertising digital ai Senior Interactive. In primul an, am castigat 3 pitch-uri mari si am dublat volumul de business. Anul trecut a fost foarte darnic cu noi: am reusit sa extindem gama de servicii existente, in Romania si in afara tarii. Cifra de afaceri a evoluat pozitiv si poate cel mai important aspect este ca am construit o fundatie solida pe care crestem in continuare.

3 ani sunt o perioada scurta de analiza, dar ne mandrim ca am crescut echipa si nu am pierdut niciun client, ceea ce pentru mine personal – ca manager si actionar – reprezinta o mare realizare.

Consultanta si-a facut tot mai mult loc in gama noastra de servicii. Partenerii nostri au inceput sa vada valoarea adaugata a unor solutii integrate, gandite alaturi de specialisti din diferite zone de comunicare si expertiza, dar care au digitalul ca limbaj comun. Au crescut serviciile de social media si PR si, de aceea, anul trecut am decis sa cream un department in sine. De asemenea, au crescut serviciile de e-CRM.

 

New business

New business-ul pe clientii existenti creste, ceea ce ne arata ca facem treaba buna. Astfel am ajuns sa gandim campanii regionale pornind de la partenerul din piata locala.

Selectam bine pitch-urile la care participam si criteriul principal consta in oportunitatea de a continua colaborarea cu potentialul client si dupa incheierea campaniei, chiar si pe alte zone de dezvoltare sau comunicare.

Multi clienti au ajuns la noi in urma recomandarilor altor clienti din portofoliu. Le multumim si aici si ne onoreaza aceasta abordare.

 

Obiectivele agentiei la final de 2019

Consolidarea clientilor existenti si a echipei. Nu e un secret pentru nimeni din industrie ca e o lupta din ce in ce mai mare pentru a avea si pastra cei mai buni oameni din piata. Pentru ca, desi volumele cresc, resursele umane se reduc. Ca si in alte domenii, nu ne pleaca doar medicii din tara, ci iata ca ne pleaca si oamenii din advertising.

Noi am reusit in anii astia sa crestem sau sa modelam oameni cu experienta diversa, profesionisti hibrizi si asta ne da un avantaj pe piata in acest moment.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


FCB Bucharest

Cu o istorie si o experienta de peste 140 de ani in domeniul comunicarii, reteaua globala FCB include 150 de agentii in 90 de tari, avand peste 8.000 de angajati si este parte a Interpublic Group of Companies. In... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related