La Oradea, exista o echipa de oameni care fac un plan. Un plan dedicat comunitatii de profesionisti din domenii precum tech, design, branding, marketing, engeneering si asa mai departe. Numele lor este Oradea Tech Hub, iar directorul executiv de-acolo, David Achim, a stat la o vorba cu noi.
Detinem cel mai important spatiu de coworking space din Oradea, chiar in Cetatea Oradea, dedicat freelancerilor sau companiilor mici, spatiu dedicat si evenimentelor organizate.
In momentul de fata, gradul de ocupare al spatiului este undeva pe la 50%, insa, spune David, urmeaza o perioada de dezvoltare in care se va ajunge, cel mai probabil, la 100%. Iar de curand, echipa Oradea Tech Hub a adus alaturi de comunitate si un partener stabil, din zona educatiei: itschool.ro .
Multe planuri si idei - le puteti citi in interviul de mai jos.
Despre voi
Oradea Tech Hub este o asociatie non-profit inceputa in urma cu 4 ani de cei cinci membri fondatori. In contextul in care in Oradea incepea sa inchege cateva firmulite de IT , dorindu-se realizarea unei comunitati care de la bun inceput s-a bucurat si de sprijinul Primariei.
Membrii fondatori ai asociatiei sunt: Alin Merches (Mobiversal), Vlad Mihut (Romcom), Marcel Anghel (Qubiz), Sebastian Vaduva (profesor Universitatea Emanuel Oradea si consultant) si Adrian Gheara (Neobyte Solutions).
Cu ce asteptari ati pornit?
Asteptarile au fost unele peste nivelul de atunci al comunitatii. Ca orice Tech Hub, ne-am dorit realizarea unui accelerator sau incubator de afaceri. Momentan suntem inca in faza de inchegare a comunitatii si ne pregatim de implementarea unui plan de dezvoltare si implicare mult mai coerent si specific decat in acesti prim ani.
Un plan care sa slujeasca comunitatii de profesionisti nu doar din domeniul tech, ci si celorlalte sectoare creative (design, branding, marketing, engeneering, etc). De asemenea, ne dorim sa ne implicam in dezvoltarea firmelor mici si startup-urilor din aceste sectoare prin promovarea lor la nivel international.
Practic, ne dorim sa fim un facilitator al dezvoltarii educationale in aceste sectoare si recrutare. De asemenea, detinem si cel mai important spatiu de coworking space din Oradea, chiar in Cetatea Oradea, dedicat freelancerilor sau companiilor mici, spatiu dedicat si evenimentelor organizate.
Procesul
Am inceput cu implicarea celor 5 membri fondatori alaturi de un Manager de proiect care a fost parte a Asociatiei pana in toamna anului trecut. La momentul actual Directorul Executiv al Asociatiei sunt eu.
Si suntem in cautarea unui coleg care sa ne ajute in implementarea evenimentelor si initiativelor pregatite in planul de dezvoltare pe axele mentionate.
Factori diferentiatori
Cred ca factorul diferentiator este faptul ca nu suntem un business, suntem un ONG. Suntem aici pentru comunitate si datorita ei, deci ne pliem 100% pe nevoie ei si nu pornim cu mindset-ul de servicii/produse preconcepute.
Concurenta pentru noi din fericire in Oradea este inexistenta - asta si datorita comunitatii de oameni creativi inca destul de mica.
Spatiul propriu-zis
Coworking space-ul pentru noi este locul fizic in care se intampla lucrurile, dar nu este "the main purpose". Lucrurile in ultimii 4 ani nu prea s-au schimbat, detinem acelasi spatiu frumos si linistit din Cetatea Oradea, cu o capacitate de pana la 20 de spatii de birou.
Credem ca la cum s-au miscat lucrurile in ultimele 6 luni va fi neincapator in maxim 12 luni. Eforturile cele mai considerabile au fost facute chiar in primele luni, unde am gasit un real partener in Primaria Oradea care ne-a oferit acest spatiu.
Tarifarea
Preturile au fost simbolice pana acum, si intr-o oarecare masura sunt si acum. Ne-am dorit doar sa acoperim cheltuielile de intretinere. Planuim insa sa schimbam putin strategia deoarece ne dorim sa oferim o paleta mai larga de servicii si beneficii membrilor nostri.
Gradul de ocupare actual al spatiului este undeva la 50%, dar am atras alaturi de noi si un partener educational (itschool.ro) pentru a sprijini dezvoltarea comunitatii si care ocupa undeva la 25% din spatiul ramas, dar cursurile sunt realizate doar dupa ora 18:00.
Promovarea
Promovarea pana acum a fost facuta strict prin word-of-mouth, pagina de Facebook, si parteneriatele in cadrul unor evenimente realizate in Oradea din domeniul tech. Majoritatea membrilor coworking space-ului sunt freelanceri fie programatori fie oameni de marketing.
Planuri de dezvoltare
Planurile de viitor in mare deja le-am enuntat, voi mai face insa un rezumat al lor:
- inchegarea comunitatii prin evenimente lunare si anuale
- sprijinirea companiilor din Oradea prin promovarea lor la nivel international
- dezvoltarea sectorului prin atragerea de personal in Oradea si sprijinirea domeniului educational formal si informal.