Prin focus pe visual media și social photo sharing, patrimoniul cultural pornește către 1,5 milioane de tineri

Prin focus pe visual media și social photo sharing, patrimoniul cultural pornește către 1,5 milioane de tineri
  • Cronicari Digitali, cea mai mare campanie națională de promovare a moștenirii culturale românești a început weekendul trecut, la Constanța, seria evenimentelor offline din 2019;
  • 20 de influenceri și bloggeri din București, 100 de instagrammeri din Constanța, Capitală, Brașov, Cluj și alte orașe din țară au explorat bogățiile de patrimoniu de la malul mării, completând astfel galeria #cronicaridigitali ce cuprinde cele mai valoroase locuri din România;
  • Poveștile celor mai importante obiective de patrimoniu locale au fost ”traduse”, cu ajutorul specialiștilor în patrimoniu, în limbaj și conținut adaptat generației millenials, dornice să transmită mai departe moștenirea culturală.

Cronicari Digitali, cel mai amplu proiect de promovare al patrimoniului cultural în rândul tinerilor din România a ajuns la Constanța în weekendul care tocmai s-a încheiat. 120 de microinfluencers, bloggeri, instagrammeri și jurnaliști din presa centrală și locală au luat parte la Heritage Instameet Constanța, eveniment de descoperire și împărtășire a valorilor culturale locale.  

În grupuri organizate și ghidate de specialiști în patrimoniu și turism istoric, cei 120 de participanți au avut parte de câte un circuit exclusiv, cu scopul explorarii a câtorva obiective de patrimoniu de importanță majoră de la malul mării: Hotel Intim, Biserica Romano-Catolică „Sf Anton”, Edificiul roman cu mozaic, Sinagoga Mare și Cazino Constanța. Punctul de plecare a fost la Hotel Intim, de unde fiecare persoană și-a ridicat brățara de acces, apoi au urmat tururile către bijuteriile de patrimoniu ale orașului. Mii de povești virtuale (instastories) au fost urcate în online, fiecare creator de conținut personalizând în stilul propriu imaginile surprinse și informațiile aflate.

 

 

Toate locurile prin care ajungem, zi de zi, sunt încărcate cu povești, iar cele mai multe se pierd dacă rămân necunoscute. Documentarea și diseminarea poveștilor de patrimoniu către tinerii influenți în social media și, respectiv către comunitățile lor, a fost o provocare pentru noi, încă de la început.  Ceea ce facem prin proiectul Cronicari Digitali este să asociem popularitatea rețelelor de social media  și a celor mai activi oameni de acolo, pentru a-i angrena într-o competiție a celor dispuși să spună povestea locurilor din jurul lor și să aducă explorarea poveștilor de patrimoniu cultural în peisajul cotidian”, declară Mihaela Barbu (Head of New Media Zaga Brand și Communication Manager Cronicari Digitali). 

 

Comunitățile participanților la Heritage Instameet Constanța însumează 1,58 milioane tineri, iar între susținătorii proiectului se află Vlad Eftenie, Cristian Șimonca (Blogu lu' Otravă), Cristian China Birta, Bogdan Pricope, Adrian Dan, Radu Niță, Bogdan Buzuleac, Dan Posea.

În cadrul ediției 2019 Cronicari Digitali comunitatea construită în mediul online, care are deja  sute de participanți activi zilnic și în offline, va ajunge și depăși obiectivul de patrimoniu cu numărul 100. Întreg conținutul livrat în online este reunit sub hashtagul oficial al proiectului, #cronicaridigitali.

 

"Dacă nu îl vom descoperi, nu vom putea să îl apreciem. Dacă nu îl apreciem, nu îl vom proteja. Odată protejat, va putea fi valorificat. Aceasta este povestea patrimoniului cultural pe care Institutul Național al Patrimoniului o încurajează să fie spusă prin digital storytelling. În curând, prin demersuri comune cu societatea civilă, sectorul privat și celelalte autorități, vom demara proiecte de consevare și de restaurare a obiectivelor de patrimoniu”, declară Ștefan Balici, director al Institutului Național al Patrimoniului, instituție parteneră în desfășurarea proiectului.  

 

După  60 de obiective de patrimoniu vizitate anul trecut la nivel național, în cadru organizat, alături de specialiști în patrimoniu, și care au generat conținut digital vizionat de un milion de tineri, proiectul Cronicari Digitali a parafat  ceea ce înseamnă supraviețuirea identității culturale a României în vremea digitală. În 2019, această campanie  de promovare a patrimoniului cultural românesc în mediul online  vine cu un upgrade național: acțiunile de explorare a comorilor cu valoare istorică se mută  în noi zone ale țării, oferind instagrammerilor  și tinerilor activi în online experiența unică de a face cunoștință cu obiectivele care contează, chiar în orașul lor.

Campania Cronicari Digitali a demarat în iulie 2018, când, pentru prima dată, reprezentanți ai generațiilor X, Y și Z și-au unit forțele pentru a demonstra că patrimoniul nu e altceva decât oglinda prezentului. 

Partenerii principali ai campaniei Cronicari Digitali în 2019 sunt Telekom, Samsung, cora România și Raiffeisen Bank, la care s-au alăturat în calitate de parteneri secundari Canon România, Hyundai Auto Romania, MOL România, AQUA Carpatica și Domeniile Samburești.

Heritage Instameet Constanța a fost realizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Constanța, Muzeului de Istorie Națională și Arheologie Constanța, Hotel Nyota, Constanta Walking Tour with Diana Slav, Take 5 Coffee.

Parteneri Instagram: @creatorswillcreate, @ig_romania, @discoverbucharest, @romaniapitoreasca, @promovezromania  

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Zaga Brand

Fondata in 2005, agentia de comunicare creativa Zaga Brand si-a propus si a reusit sa creeze un mediu de lucru productiv in care imposibilul este doar o provocare. Intr-o atmosfera “crazy about our work”,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related