Persoanele care au avut o experiență pozitivă cu un brand vor vorbi despre ea, în medie, cu alte 17 persoane, scrie limelightplatform.com. Dacă luăm în considerare faptul că experiențele VR sunt vârful de lance al momentului pentru tot ce înseamnă comunicarea de brand, în interiorul sau în exteriorul companiei, hai să vedem care sunt cele mai bune modalități de folosire a acestei tehnologii plecând de la campaniile implementate prin intermediul Marcom Hub.
În urmă cu câteva decenii a devenit cunoscut faptul că în decizia de cumpărare emoțiile joacă un rol crucial pentru că potențează imaginația și starea de bine generală a clientului. Acești factori personali au fost grupați sub denumirea de “perspectivă experiențială”, concept care a intrat în atenția specialiștilor în Marketing datorită impactului pozitiv pe care îl are în cifrele raportate la final de an.
De ce sunt importante experiențele în marketingul B2B
Față de cel tradițional, marketingul experiențial îți oferă șansa de a te conecta emoțional cu brandul cu care interacționezi prin construirea unei legături memorabile deoarece accesează mai multe simțuri.
Într-o lume în care multe produse ajung să fie comercializate la scară industrială, companiile B2B caută soluții pentru a obține mai multă vizibilitate și mai multă familiaritate cu produsul. Acesta poate fi atins, testat, examinat și uneori chiar prezentat din perspectiva întregului proces de producție.
Cum poți folosi, concret, Realitatea Virtuală în campaniile B2B
O soluție care a avut o rată de success de 100% în campaniile implementate prin intermediul Marcom Hub este VR Rider Studio. Pe lângă faptul că te transferă instant într-o nouă realitate și simulează ideea de zbor, oferă participanților posibilitatea să își creeze propria experiență în raport cu brandul tău. Această tehnică se numește co-creare și este din ce în ce mai folosită și în campaniile care se desfășoară și în România.
Fiecare persoană care interacționează cu această soluție tech își poate crea propria experiență alegând să exploreze spațiul virtual pus la dispoziție de organizatori după cum dorește neavând un traseu prestabilit. Tocmai această caracteristică dă un plus de autenticitate și de intensitate cu privire la emoția pe care o experimentează utilizatorul în timpul experienței. Și tocmai pentru faptul că este unică o va reține mai mult și o va asocia cu brandul tău.
Dincolo de sezația de zbor care poate fi declinată în tot felul de acțiuni de brand cu VR Rider Studio, multe companii au optat și pentru VRexperience - o activare prin intermediul mai multor aplicații VR care oferă un grad mare de imersiune, fiind tot o experiență de tip 360 de grade.
Practic toată realitatea din jurul persoanei care este parte din poveste este recompusă. Imaginează-ți cum ar fi să vezi cel mai nou model de mașină de la brandului tău preferat, să o poți recompune în mai multe variante de culoare, să închizi sau să deschizi portierele, să poți vedea în interiorul ei etc… Dacă schimbăm industria, există posibilitatea să interacționezi cu piese de mobilier, să vezi un film pe un televizor pe care încă nu l-ai cumpărat sau care încă nu a fost produs și exemplele pot continua…
Cifrele vorbesc
De asemenea este dovedit faptul că 75% dintre clienți au o părere mai bună despre un brand după o interacțiune în cadrul unui eveniment sau prin intermediul unui experiențe.
Tu unde îți dai întâlnire cu ideile tale creative?
Știi zilele acelea în care stai în ședințe de brainstorming ore întregi și ți se pare că echipa nu poate livra nicio idee de campanie care să vă diferențieze ca brand în piață? O zi de genul acesta se poate transforma într-o experiență out of office fun și creativă în același timp, după care vă întoarceți la birou cu ideea de campanie gata de implementat. Unde se întâmplă asta? La Marcom Hub, unde ideile creative au ajuns deja și te așteaptă cu aer proaspăt și numai bun de suflat praful de pe campaniile clasice.