Cand doi prieteni vor sa faca afaceri impreuna, se duce dracului totul. Cand doi prieteni vor sa faca muzica, ei bine, de obicei, iese treaba buna. La fel e si cu The Sonic Taste, care este alcatuita din doi tovarasi vechi: Mircea Petrescu (voce si chitara) si Mihai Nicolau aka Baby Jesus (tobe).
Pentru a s-si promova piesele si bramdul, pe langa Facebook si Instagram, baietii se folosesc si de un vlog pe care-l fac saptamanal. L-au numit TIMELINE si-l puteti urmari scrolland disciplinat peste interviul de mai jos. In rest, sa spunem doua vorbe si despre cum si-au ales numele trupei. Adica sa-i lasam pe ei sa o faca:
“The Sonic Taste” vine de la piesa uneia dintre trupele noastre preferate – Supersonic. In anii 70 era o trupa ce il avea ca frontman, chitarist de geniu si vocal, pe Rory Gallagher
Nicio legatura cu fratii Gallagher de la Oasis.
Startul
Trupa The Sonic Taste a fost infiintata la inceputul anului 2018, fiind in prima faza doar un concept, ulterior prinzand forma unui trupe in adevaratul sens al cuvantului.
Trupa este formata din doi membri (prieteni de 15 ani) – Mircea Petrescu (voce si chitara) si Mihai Nicolau aka Baby Jesus (tobe si perc). Ambrii membri au experienta vasta in ceea ce priveste rock’n’roll-ul, facand parte din numeroase proiecte muzicale, cum ar fi: Cobe, Running Clouds, Up To Eleven, etc.
Componenta a fost si va ramane aceasi. In prestatiile live avem doi colaboratori foarte dragi noua: Liviu Popescu (Up To Eleven) la bass si Octavian Trica (Tragic) la chitara.
Mircea: Mihai, pe langa faptul ca este un tobar de nadejde, are harul de a intelege social media mai bine ca oricine, drept urmare formatia The Sonic Taste nu are nevoie de PR, momentan.
Overall ne completam extraordinar de bine si de aceea repetitiile spontane cu el sunt intotdeauna o placere. Colac peste pupaza, mai are si emisiune la Tananana, in fiecare miercuri de la 22:30, adica nu mi-e rusine sa spun ca este un fel de wikipedia muzical.
Mihai: Mircea un chitarist si un compozitor foarte bun. Este fix pe sufletul meu. Imi place cam tot ce ii iese din chitara si voce, de la piese mai mellow pana la cele mai agresive, stie ce inseamna un refren si nu m-a dezamagit niciodata in ceea ce priveste linia melodica a unei piese.
He’s kind of an underdog in “industria”.
Prima piesa
Primul single, ”In Your Eyes”, a fost compus intr-o zi cu soare, cand dorinta arzatoare de a canta rock nu mai putea fi stapanita. Lasand gluma la o parte, piesa a fost inregistrata la Startrec Studio in toamna lui 2018, mixata de Mircea la The Candy Shop, masterizata de Turcu Alex la MGNTC Music.
O echipa foarte eficienta si productiva pe care noi speram sa o mentinem asa mult timp de acum incolo. Ca si mesaj, piesa vine dintr-o dezamagire de-a noastra. Interactiuni cu oameni parsivi, inselatorie, neasumare si minciuni.
Ce ar trebui sa precizam acum este faptul ca am mai scos intre timp un single, "No Surprize", pe care il puteti gasi pe Youtube si pe toate platformele de music streaming.
A good clean fun rock and roll tune, dupa cum se poate vedea si in clip, pe care l-am filmat la party-ul aniversar “17 ani de Expirat”, local unde am si avut prima cantare, pe 16 aprilie. More TBA. (salutam si trupa TBA cu ocazia asta).
Despre muzica voastra
Energie, Melodie, Refren, Distorsiune si Pasiune.
Ne adresam in mod special tuturor oamenilor. Serios, chiar nu vrem sa cadem prada unei nise pentru ca suntem destul de deschisi din punct de vedere muzical si niciodata nu vom apartine vreunui subgen. WE PLAY ROCK MUSIC.
Noi o sa fim trupa aia de rock pe care o sa o asculte si rapperii.
Teme preferate
In principiu, cam toate versurile scrise noaptea au ca tema diferite frustrari, neimpliniri, esecuri in dragoste and so on. Cat despre cele scrise ziua pe soare, sunt mult mai optimiste si pline de bucurie. Cumva incercam sa ne echilibram vietile astfel incat sa nu cadem prea tare in depresie, dar nici sa ne ia valul de fericire prea tare.
Piese preferate
Mircea: Piesa mea preferata este "No Surprize". Ma duce cu gandul la perioada in care ascultam punk de dimineata pana seara...are o doza de golaneala eleganta.
Mihai: Greu sa decid, sincer. Dar de dragul interviului, o sa zic “The Aftertaste”. Something personal happening there. Daaaaar, este o placere sa cand “No Surprize” pentru ca: COWBELL!
Despre comunicare in industrie
Habar nu am cum se promoveaza altii, facem ce ne taie pe noi capul si cum credem noi ca e mai bine. Pe langa clasicele retele de socializare, Facebook si Instagram, noi avem si un vlog saptamanal: TIMELINE.
Nu stim cate trupe de la noi au asta, dar noi il vedem ca pe un tool bun de promovare. Plus ca e fun de facut. Totul e spontan, radem enorm si it’s music related… cateodata. Vrem sa facem crossbranding cu o linie vestimentara de la noi.
Foarte important de mentionat este si cum ne promoveaza altii pe noi, si aici ma refer la cele doua radiouri relevante, alternative, de la noi care au ambele piese in rotatie de cand a aparut primul single si pana in prezent, ocazie cu care le multumim inca o data pentru sprijin.
Contributia unui manager
Nu avem manager\impresar. Facem totul pe barba noastra si mai colaboram cu cine credem noi ca e de incredere pe partea de booking. Este foarte importanta, caci este un full time job asta si desi e misto sa o faci cateodata, DIY, ajuta sa iti ia cineva asta de pe cap si sa ne concentram doar pe muzica.
Numele trupei
Numele “The Sonic Taste” vine de la piesa uneia dintre trupele noastre preferate – Supersonic. In anii 70 era o trupa ce il avea ca frontman, chitarist de geniu si vocal, pe Rory Gallagher, care nu are nicio legatura de rudenie cu fratii Gallagher de la Oasis.
Si atunci am zis sa ii legam prin nume. Trupa lui Rory se numea simplu, Taste. Et, voila! THE Sonic Taste. Nu ne-am impus sa proiectam o anumita imagine, cum nu ne-am impus nici un anumit stil muzical. Totul vine natural.
Dar suntem fani ai lucrurilor cat mai profi facute, “fara genunchi”, cum ne place noua sa spunem.
Identitate vizuala si promo
De la bun inceput am mers pe principiul ca imaginea este la fel de importanta ca si muzica. Daca vi se pare ca ne imbracam super cool, sa stiti ca asta se intampla datorita stilistei noastre, Anca Staruiala, care are intotdeauna grija sa avem garderoba potrivita la orice apartitie publica.
Branduri solide din afara
Din afara, cred ca cel mai bun exemplu este Metallica. Metallica e pe aceeasi linie cu Coca Cola.
De la noi din tara, in mod cert Vita de Vie tin steagul sus in ceea ce priveste muzica rock.
Hobby vs. job
Noi avem job-uri. Lucram amandoi la The Candy Shop. Deci momentan muzica este un hobby pe care il sustinem cat putem de mult si investim enorm in el, atat bani cat si timp. Visam insa sa ajungem sa castigam destul din muzica cat sa putem sa o numim meseria de baza.
Nevoile artistilor romani
Sa creada in produsul lor, sa investeasca timp, mult timp, sa nu isi creeze bariere imaginare, sa nu se afunde prea tare in abstract, sa fie sinceri, deschisi si cel mai important, sa lase la o parte orgoliul.
Provocarile voastre
Mircea: Sa ne depasim zona de confort. Nu e usor, dar in momentul cand ai reusit sa o faci simti ca ai crescut foarte mult spiritual.
Mihai: Sa ramai cat se poate de “tu” chiar si atunci cand ajungi sa fii cunoscut.